by gaRis

The Artist Hugo

> Το πάρτι επιτέλους άρχισε. Μεταξύ των oscarwatchers η ευχή που δίνει - και - παίρνει από τα εψές είναι “happy Oscar noms eve!” – καθόλου αδικαιολόγητα γιατί πρόκειται για ένα τρελό πανηγύρι όπου προσπαθούμε να μαντέψουμε πως θα ψηφίσει ένα σώμα 6.000 και βάλε εκλεκτόρων τόσο ετερόκλητων μεταξύ τους επαγγελματικών συντεχνιών, βασιζόμενοι στις προηγούμενες ψηφοφορίες και ελεγχόμενης αξιοπιστίας (τις περισσότερες φορές) στατιστικά. Δεν παίζεις 649 ή Max lotto καλύτερα; Γιατί τίποτε δεν είναι σίγουρο και ποτέ δεν μπορεί να βαφτίσει εκ των προτέρων μια ταινία ως οσκαρική – εκτός αν την έχει σκηνοθετήσει ο Stephen Daldry. Ξεκινώ από ορισμένα τρανταχτά Oscar facts για να το πάρουμε μετά ανά κατηγορία:

> 84th Academy Awards Nominations Facts & Figures
• O The Artist αποτελεί μόλις το πέμπτο επί το πλείστο ή εντελώς βωβό φιλμ που σημειώνει μια οσκαρική υποψηφιότητα και το πρώτο μετά από 83 χρόνια, τα βήματα του Wings (1927/1928, νικήτρια ταινία), The Racket (1927/1928), Seventh Heaven (1927/1928) και The Patriot (1928/1929).

• O The Artist γίνεται μόλις η έβδομη ασπρόμαυρη ταινία που είναι υποψήφια για Καλύτερη Ταινία, μετά τα The Last Picture Show (1971), Lenny (1974), The Elephant Man (1980), Raging Bull (1980), Schindler's List (1993, νικήτρια), και Good Night and Good Luck (2005).

• O Hugo είναι το τέταρτο φίλμ που γυρίστηκε σε 3D που σκοράρει υποψηφιότητα Καλύτερης Ταινίας, ακολουθώντας τα Avatar (2009), Up (2009), and Toy Story 3 (2010).

• Με το War Horse, οι Kathleen Kennedy and Steven Spielberg γίνονται πλέον οι κάτοχοι του ρεκόρ των περισσότερων υποψηφιοτήτων για Oscar Καλύτερης Ταινίας με 7 συνολικά, ξεπερνώντας τον Stanley Kramer.

• Ο Woody Allen (Midnight In Paris) σημειώνει την έβδομη υποψηφιότητά του για Καλύτερη Σκηνοθεσία, την πρώτη μετά από 17 χρόνια. (Τελευταία φορά για το Broadway Danny Rose.)

• Ο Michel Hazanavicius  (The Artist)  καταγράφεται ως ο όγδοος Γάλλος που κερδίζει υποψηφιότητα Καλύτερης Σκηνοθεσίας, μετά τους Jean Renoir για το The Southerner (1945), Claud Lelouch , A Man and a Woman (1966), Roman Polanski, Chinatown (1974), Tess (1980), και The Pianist (2002, won), Francois Truffaut, Day for Night (1974), Edouard Molinaro, La Cage aux Folles (1979), Louis Malle , Atlantic City (1981), και Barbet Schroeder για το Reversal of Fortune (1990).

• Ο Martin Scorsese (Hugo), όπως κι ο Woody Allen (το ίδιο καιγια τον Spielberg αν ήταν κι αυτός υποψήφιος), πιάνει τον 7ο ουρανό των Oscar directing noms, και την 9η συνολικά.

• Ο Jean Dujardin (The Artist) καταγράφεται ως ο τρίτος μόλις Γάλλος προτεινόμενος για best actor nomination, όπως οι Maurice Chevalier, The Big Pond (1929) και The Love Parade (1930), Charles Boyer, Fanny (1961) και Gerard Depardieu για τον Cyrano de Bergerac (1990).

• Ο George Clooney (The Descendants) είναι για τρίτη φορά υποψήφιος μέσα σε μια τετραετία, μετά τα Michael Clayton (2007) και Up in the Air (2009). Έχει κερδίσει στην κατηγορία του β’ ανδρικού ρόλου για τοr Syriana. (2005)

• Η Meryl Streep (The Iron Lady), έχει πλέον διευρύνει το απίστευτο ρεκόρ υποψηφιοτήτων της σε 17 (δεκαεπτά, τρεις από τις οποίες για β’ γυναικείο ρόλο).

• Ο Christopher Plummer (Beginners), στην ηλικία των 82 ετών και ενός μηνός, γίνεται ο τρίτος πιο ηλικιωμένος που κερδίζει μια υποψηφιότητα για β’ ανδρικό ρόλο (ο Max Von Sydow ακολουθεί κατά πόδας ως παρά κάτι ημέρες νεότερος), πίσω μόνο από τους Hal Holbrook, Into the Wild (2007) και Ralph Richardson, Greystroke: The Legend of Tarzan, Lord of the Apes (1984).

• Με τις υποψηφιότητες για β’ ανδρικό ρόλο στις Jessica Chastain and Octavia Spencer (The Help), παρατηρείται για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά το φαινόμενο η κατηγορία να περικλείει δύο ηθοποιούς από το ίδιο φιλμ, μετά Amy Adams και Viola Davis, Doubt (2008), Vera Farmiga και Anna Kendrick για το Up in the Air (2009) καθώς και Adams and Melissa Leo για το The Fighter (2010).

• Η Berenice Bejo (The Artist) γίνεται μόλις η τρίτη Γαλλίδα υποψήφια για β’ γυναικείο ρόλο μετά τις Colette Marchand , Moulin Rouge, (1952) και Juliette Binoche, νικήτρια για τον The English Patient (1996).

• Ο Woody Allen (Midnight In Paris), με άλλη μια υποψηφιότητα για καλύτερο πρωτότυπο σενάριο, διευρύνει το ρεκόρ του στις 15 (δεκαπέντε) συνολικά. Η τελευταία φορά που νίκησε ήταν για το Hannah and Her Sisters.

• Ο Aaron Sorkin (Moneyball), σκοράρει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά στην κατηγορία του διασκευασμένου σεναρίου, επίτευγμα σπάνιο στην προκειμένη περίπτωση. Πέρυσι έχει νικήσει για το The Social Network.

• Το A Separation είναι μόλις το δεύτερο ιρανικό φιλμ που επιτυγχάνει υποψηφιότητα στην κατηγορία καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας, μετά Children of Heaven (1998).

• Πρόκειται για την 3η φορά από την εισαγωγή της καλύτερης ταινίας κινουμένων σχεδίων (sic) που δεν υπάρχει ανάμεσα στις υποψήφιες προτεινόμενη παραγωγής Pixar (Μετά το 2002 και 2005).

• Η θρυλική μοντέζ Thelma Schoonmaker (Hugo), βρίκεται ένα βήμα από την 4η οσκαρική της νίκη που θα μπορούσε να την αναδείξει ως τη μόνη νικήτρια με τέσσερις οσκαρικές νίκες.

• Ο John Williams με τη διπλή υποψηφιότητά του (The Adventures of Tintin και War Horse) σκοράρει τις υπ’ αριθμόν 41 και 42 υποψηφιότητες του, στην κατηγορία καλύτερες μουσικής επένδυσης. Βρίσκεται πλέον μόλις μία υποψηφιότητα πίσω από τον μεγάλο Alfred Newman για να ισοφαρίσει το ρεκόρ υποψηφιοτήτων της κατηγορίας.

• Ο Greg Russell (Transformers: Dark of The Moon) επιτυγχάνει την δέκατη Πέμπτη υποψηφιότητά του στην κατηγορία καλύτερου ηχητικού μιξάζ, ενώ ακόμη δεν έχει αναδειχθεί ούτε μια φορά νικητής. Ο απόλυτος κάτοχος του ρεκόρ γκίνιας εδώ είναι ο Kevin O'Connell που περιμένει να δει χαρά στα χέρια του… κάποτε μετά από 20 συνεχόμενες ήττες.



> The Nominations Analysis per Category (as announced)

Actor in a Leading Role
• Demián Bichir in "A Better Life"
• George Clooney in "The Descendants"
• Jean Dujardin in "The Artist"
• Gary Oldman in "Tinker Tailor Soldier Spy"
• Brad Pitt in "Moneyball"

Γεγονός εξαρχής διασταυρωμένο ότι οι μόνοι σίγουροι θα ήταν ο Dujardin και τα φιλαράκια Clooney –Pitt. Το φοβερότερο; Ότι ο George είναι συν-υποψήφιος για καλύτερο διασκευασμένο σενάριο (The Ides of March) ενώ ο Brad έχει μια δεύτερη ως συμπαραγωγός του Moneyball και ίσως και μια…Τρίτη ως συμπαραγωγός του Tree of Life (τα credits δεν έχουν ξεκαθαριστεί ακόμη αλλά, Malick είναι αυτός…) o Bichir ήταν accident waiting to happen από τα SAGs (btw, οι acting noms ματσάρουν 17/20 με τα SAGs). Ο Oldman δικαιώνεται οσκαρικά για πρώτη φορά έστω κι αν ήταν καλύτερος ακόμη και στο χθαμαλό Conviction. Ο Fassbender είναι ο μεγάλος χαμένος, κάνει το αγροτικό του κι αυτός, θα τον δούμε σύντομα εδώ in between years. Τον Leo τον έφαγε η μαρμάγκα (make up) του χλεχλο – J.Edgar.

Actor in a Supporting Role
• Kenneth Branagh in "My Week with Marilyn"
• Jonah Hill in "Moneyball"
• Nick Nolte in "Warrior"
• Christopher Plummer in "Beginners"
• Max von Sydow in "Extremely Loud & Incredibly Close"

Ο Albert Brooks tweetάρει (@AlbertBrooks) ότι τον λήστεψαν οσκαρικά και δεν έχει καθόλου άδικο. Αντ’αυτού ο αειθαλής Max Von Sydow, η ήρεμη, σιωπηλή δύναμη του απροσδόκητου (όχι για μας πάντως ;-)) Extremely Loud & Incredibly Close. Τώρα πλέον ο νεαρούλης (περίμενε 95 ταινίες για την πρώτη του υποψηφιότητα πέρυσι) Plummer έχει αληθινό ανταγωνισμό.

Actress in a Leading Role
• Glenn Close in "Albert Nobbs"
• Viola Davis in "The Help"
• Rooney Mara in "The Girl with the Dragon Tattoo"
• Meryl Streep in "The Iron Lady"
• Michelle Williams in "My Week with Marilyn"

Ο φοβερός συνωστισμός στην 5η θέση – εντέλει η Mara εξόντωσε τις Theron και Swinton, κρατώντας την πεσμένη σημαία του The Girl With The Dragon Tattoo τουλάχιστον μεσίστια.

Actress in a Supporting Role
• Bérénice Bejo in "The Artist"
• Jessica Chastain in "The Help"
• Melissa McCarthy in "Bridesmaids"
• Janet McTeer in "Albert Nobbs"
• Octavia Spencer in "The Help"

Καμία έκπληξη, εκτός για δαύτους που φεστιβαλικά κατασυμπάθησαν το μιξιάρικο την Shailene Woodley (The Descendants). Άξια η McTeer μαζί με την Close στις acting πεντάδες, ό,τι άξιζε από το υποτονικό Albert Nobbs.

Animated Feature Film
• "A Cat in Paris" Alain Gagnol and Jean-Loup Felicioli
• "Chico & Rita" Fernando Trueba and Javier Mariscal
• "Kung Fu Panda 2" Jennifer Yuh Nelson
• "Puss in Boots" Chris Miller
• "Rango" Gore Verbinski

Της μουρλής το πάρτυ. Τόβλεπα νάρχεται του μακρόθεν, ο Tintin εκτός του χορού. To mo –cap πολλοί το λάτρεψαν, στην Ακαδημία ουδείς. Πλήγμα για τον Spielberg, κι όχι το μόνο σήμερα (βλ. best directing). Τώρα τα… άπαιχτα (στην κυριολεξία) A Cat in Paris και Chico & Rita δίνουν μια ευρωπαϊκή εσάνς στην κατηγορία, για να συμπληρωθεί η πεντάδα. Έξυπνη κίνηση, βούτυρο στο ψωμί του Rango.

Art Direction
• "The Artist"
Production Design: Laurence Bennett; Set Decoration: Robert Gould
• "Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2"
Production Design: Stuart Craig; Set Decoration: Stephenie McMillan
• "Hugo"
Production Design: Dante Ferretti; Set Decoration: Francesca Lo Schiavo
• "Midnight in Paris"
Production Design: Anne Seibel; Set Decoration: Hélène Dubreuil
• "War Horse"
Production Design: Rick Carter; Set Decoration: Lee Sandales

Αναμενόμενη εξέλιξη, αν και είχε πολλές πιθανότητες το Tinker Taylor Soldier Spy να παρεισφρήσει εδώ.

Cinematography
• "The Artist" Guillaume Schiffman
• "The Girl with the Dragon Tattoo" Jeff Cronenweth
• "Hugo" Robert Richardson
• "The Tree of Life" Emmanuel Lubezki
• "War Horse" Janusz Kaminski

Παρομοίως, ο καταποντισμός του Tinker Taylor Soldier Spy συνεχίζεται με επωφελούμενο το The Girl With The Dragon Tattoo. Δεν είναι BAFTA βλέπεις.

Costume Design
• "Anonymous" Lisy Christl
• "The Artist" Mark Bridges
• "Hugo" Sandy Powell
• "Jane Eyre" Michael O'Connor
• "W.E." Arianne Phillips

Φυσιολογική εξέλιξη, με το Anonymous να κερδίζει το War Horse στη στροφή. Η Madonna (W.E.) εκεί που έχασε, δικαιότατα, στο best song (“Masterpiece”), τώρα ελπίζει μέχρι και σε νίκη στα κοστούμια. Η ταινία ακολούθησε την ίδια τακτική με το Extremely Loud & Incredibly Close, ανοίγοντας μόλις την περασμένη εβδομάδα, για να αποφύγει τις εισπρακτικές / οscarικές απώλειες από τις κάκιστεςκριτικές.

Directing
• "The Artist" Michel Hazanavicius
• "The Descendants" Alexander Payne
• "Hugo" Martin Scorsese
• "Midnight in Paris" Woody Allen
• "The Tree of Life" Terrence Malick

Χαίρομαι για τον θρίαμβο του divisive Terrence Malick, δεν κατανοώ (ψέμματα, αλλά δεν την ασπάζομαι για το συγκεκριμένο) τη λατρεία για το Midnight In Paris του Allen και θλίβομαι για την πόρτα στον Μούσια, καθότι χωρίς αυτόν θα μιλούσαμε για Whore Horse, όπως το έθαψαν οι επικριτές του. Τι θα λέει ο Hazan στα παιδιά του με την Bejo όταν θα έχει κερδίσει την αφρόκρεμα του Αμερικανικού σινεμά, αυτό μόνο τέλοςςςςς.

Documentary (Feature)
• "Hell and Back Again"
Danfung Dennis and Mike Lerner
• "If a Tree Falls: A Story of the Earth Liberation Front"
Marshall Curry and Sam Cullman
• "Paradise Lost 3: Purgatory"
Charles Ferguson and Audrey Marrs
• "Pina"
Wim Wenders and Gian-Piero Ringel
• "Undefeated"
TJ Martin, Dan Lindsay and Richard Middlemas

Τον τελευταίο καιρό η κατηγορία έχει εξελιχθεί σε πανηγύρι της τρελής. Από του χρόνου που θα αλλάξουν οι κανόνες της κατηγορίες θα υπάρξουν πιο αναμενόμενες επιλογές, όπως τα φετινά Pina και Paradise Lost 3.

Film Editing
• "The Artist" Anne-Sophie Bion and Michel Hazanavicius
• "The Descendants" Kevin Tent
• "The Girl with the Dragon Tattoo" Kirk Baxter and Angus Wall
• "Hugo" Thelma Schoonmaker
• "Moneyball" Christopher Tellefsen

H κατηγορία – κλειδί για την οσκαρική νίκη. Το The Girl With The Dragon Tattoo είναι ο (άξιος) παρίας, άλλο τόσο όμως δε θα κερδίσει. Κάτι ανάλογο συμβαίνει με το Moneyball που του λείπει η υποψηφιότητα για Καλύτερη Σκηνοθεσία. Το παρόμοιο για το War Horse και τις λοιπές της καλύτερης 9άδας (!!!) που δε δηλώνει παρουσία εδώ.

Foreign Language Film
• "Bullhead" Belgium
• "Footnote" Israel
• "In Darkness" Poland
• "Monsieur Lazhar" Canada
• "A Separation" Iran

Πέραν του από-σπόντα Bullhead υπάρχει – σπάνιο για την κατηγορία- ισχυρή προβλεψιμότητα. Όσο για τον νικητή, αυτός έχει «δια-χωρίσει» τη θέση του προ πολλού.

Makeup
• "Albert Nobbs"
Martial Corneville, Lynn Johnston and Matthew W. Mungle
• "Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2"
Edouard F. Henriques, Gregory Funk and Yolanda Toussieng
• "The Iron Lady"
Mark Coulier and J. Roy Helland

Ξέρω και τη νικήτρια. Αυτή που θα δώσει το βραβείο (γιατί το make up είναι η μισή ερμηνεία) στη φετινή νικήτρια του α’ γυναικείου ρόλου.

Music (Original Score)
• "The Adventures of Tintin" John Williams
• "The Artist" Ludovic Bource
• "Hugo" Howard Shore
• "Tinker Tailor Soldier Spy" Alberto Iglesias
• "War Horse" John Williams

Ποιος θα σταματήσει τον μέγα John Williams από την κατάκτηση της κορυφής? Μα φυσικά, η ίδια η διπλή του υποψηφιότητα! (βλ. The Artist).

Music (Original Song)
• "Man or Muppet" from "The Muppets" Music and Lyric by Bret McKenzie
• "Real in Rio" from "Rio" Music by Sergio Mendes and Carlinhos Brown Lyric by Siedah Garrett

Παραδοσιακά εδώ γίνεται κάθε χρόνο το μπάχαλο. Αφού δεν κατέληξαν σε μονή υποψηφιότητα πάλι καλά. Τουλάχιστον το Man or Muppet ήταν το φετινό αγαπημένο μου.




Best Picture
• "The Artist" Thomas Langmann, Producer
• "The Descendants" Jim Burke, Alexander Payne and Jim Taylor, Producers
• "Extremely Loud & Incredibly Close" Scott Rudin, Producer
• "The Help" Brunson Green, Chris Columbus and Michael Barnathan, Producers
• "Hugo" Graham King and Martin Scorsese, Producers
• "Midnight in Paris" Letty Aronson and Stephen Tenenbaum, Producers
• "Moneyball" Michael De Luca, Rachael Horovitz and Brad Pitt, Producers
• "The Tree of Life" Nominees to be determined
• "War Horse" Steven Spielberg and Kathleen Kennedy, Producers

Εδώ είμαστε…. Το βροντοφώναζα all season long, “προσέξτε τη στρατηγική της αράχνης του Extremely Loud & Incredibly Close, πανομοιότυπη με αυτή του The Reader!”. Χαμπάρι. Εκεί που δεν καθόταν με τίποτα η μπίλια στο 8, έρχεται το ELIC και σου λέει ξεδιάντροπα: “Υπάρχει βρε πιθανότης να μη φτάσει στα Oscars ταινία του Daldry;” Αμ δε! Πουθενά αλλού υποψήφια, εκτός του Von Sydow, έτσι; Μάλιστα… Η Ακαδημία πανέξυπνα τσοντάρισε το Tree of Life για να αγκαλιάσει σφιχτά τους indie αντιφρονούντες και να αφήσει σέκο τον Fincher σε BP και BD, ψιθυρίζοντας του: Not this time Finch, you can do better than that! (δικαίως)

Sound Editing
• "Drive" Lon Bender and Victor Ray Ennis
• "The Girl with the Dragon Tattoo" Ren Klyce
• "Hugo" Philip Stockton and Eugene Gearty
• "Transformers: Dark of the Moon" Ethan Van der Ryn and Erik Aadahl
• "War Horse" Richard Hymns and Gary Rydstrom

Περίμενα Mission: Impossible – Ghost Protocol, Super 8, είμαι ευτυχής πάντως με Drive (ειρωνεία) και The Girl With The Dragon Tattoo.

Sound Mixing
• "The Girl with the Dragon Tattoo"
David Parker, Michael Semanick, Ren Klyce and Bo Persson
• "Hugo"
Tom Fleischman and John Midgley
• "Moneyball"
Deb Adair, Ron Bochar, Dave Giammarco and Ed Novick
• "Transformers: Dark of the Moon"
Greg P. Russell, Gary Summers, Jeffrey J. Haboush and Peter J. Devlin
• "War Horse"
Gary Rydstrom, Andy Nelson, Tom Johnson and Stuart Wilson

Μια απ’τα ίδια. Εντυπωσιάζει το πλασάρισμα του Hugo, που δείχνει την αγάπη των Μελών στον Marty.

Visual Effects
• "Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2"
Tim Burke, David Vickery, Greg Butler and John Richardson
• "Hugo"
Rob Legato, Joss Williams, Ben Grossman and Alex Henning
• "Real Steel"
Erik Nash, John Rosengrant, Dan Taylor and Swen Gillberg
• "Rise of the Planet of the Apes"
Joe Letteri, Dan Lemmon, R. Christopher White and Daniel Barrett
• "Transformers: Dark of the Moon"
Scott Farrar, Scott Benza, Matthew Butler and John Frazier

Και στο σημείο αυτό επιβεβαιώνεται το ανωτέρω επιχείρημα. Ο Hugo, από την ταινία που έβλεπα οσκαρικά προτού καν ανοίξει το NYFF, δεν είναι απλά η οικογενειακή 3D ταινία του Scorsese, είναι η μόνη ελπίδα των Αμερικανών απέναντι στη γαλλική εισβολή του Artist στα 84α Oscars.

Writing (Adapted Screenplay)
• "The Descendants" Screenplay by Alexander Payne and Nat Faxon & Jim Rash
• "Hugo" Screenplay by John Logan
• "The Ides of March" Screenplay by George Clooney & Grant Heslov and Beau Willimon
• "Moneyball" Screenplay by Steven Zaillian and Aaron Sorkin Story by Stan Chervin
• "Tinker Tailor Soldier Spy" Screenplay by Bridget O'Connor & Peter Straughan

H τιμή των όπλων διασώζεται για το αδικημένο The Ides of March, ενώ η είσοδος του Hugo αντί του The Help, αφαιρεί από το δεύτερο κάθε ελπίδα τελικής επικράτησης (χωρίς σκηνοθεσία, μοντάζ, σενάριο) ως καλύτερη ταινία. Παρομοίως και για το War Horse (χωρίς σκηνοθεσία, σενάριο). Το Tinker Taylor Soldier Spy ήταν μια εξαιρετικά δύσκολη προσαρμογή στη μεγάλη οθόνη, ρωτήστε όμως και τους θεατές που ακόμη ξύνουν τα κεφάλια τους στα καθίσματα.

Writing (Original Screenplay)
• "The Artist" Written by Michel Hazanavicius
• "Bridesmaids" Written by Annie Mumolo & Kristen Wiig
• "Margin Call" Written by J.C. Chandor
• "Midnight in Paris" Written by Woody Allen
• "A Separation" Written by Asghar Farhadi

Μεγάλη η χαρά μου για το A Separation, που θα κοσμήσει την φετινή Απονομή, μεγαλύτερη αν το βαθιά ανθρώπινο 50/50 δε θα έχανε τη θέση του από το «βαρύ» Margin Call. Οι Bridesmaids, από εκεί που ξεπρόβαλαν μέχρι και ως υποψήφιες για Καλύτερη Ταινία, πρέπει να είναι υπερευχαριστημένες με τη διπλή υποψηφιότητα. (βλ. Melissa McCurthy)

Σε ένα μήνα (26/2) έρχονται τα καλύτερα. Θα επανέλθω φυσικά με τις τελικές μου προβλέψεις σύντομα. Ακολουθείστε με στο @TakisGaris για καθημερινή επαφή σχετικά όχι μόνο με τα Οscars αλλά για κάθε είδους, πρώτη και αποκλειστική κινηματογραφική ενημέρωση. Πάντα μόνο σινεμά - @moviesltd.
gaRis