by gaRis
The Artist with The Help of The Descendants meets Hugo at Midnight in Paris…
συνέχεια από το προηγούμενο...
> …while The Girl With the Dragon Tattoo riding War Horse chases Moneyball. Αυτή είναι συμπυκνωμένη η εφετινή οσκαρική κούρσα, όπως τη βλέπω να διαμορφώνεται στην τελική της μορφή, καθώς η ψηφοφορία για τις υποψηφιότητες των Oscars έχει ήδη τελειώσει από Friday the 13th, οπότε απομένει μόνο η ανακοίνωσή τους το απόγευμα της επόμενης Τρίτης 24/1/12. Είναι μια χρονιά που η Ακαδημία θα «αναγκαστεί» να βραβεύσει μια γαλλική, βωβή (κατά κόρον) και (εντελώς) ασπρόμαυρη παραγωγή, η οποία έχει γυριστεί στο και για το Hollywood. Δεν είναι λίγο πράμα αυτό ως κεντρική ιδέα όπως επίσης δεν είναι λίγοι αυτοί που «αντιστέκονται» σε αυτήν την προοπτική.
> Όποιος έχει δει λίγο ποιοτικό σινεμά στη ζωή του (δεν αλλάζω καμιά από τις προηγούμενες λέξεις), αντιλαμβάνεται τους λόγους για τους οποίους Ο The Artist ενοχλεί τον «μέσο» θεατή και δις χειρότερα τον average κριτικό κινηματογράφου. Αν θέλουμε να μιλήσουμε για τον Ταρκόφσκι, τον Μπέργκμαν, τον Λάνγκ, τον Γουέλς, θα χρειαστεί να πάμε σε άλλα, πιο δύσβατα κινηματογραφικά χωράφια. Να το γράψω απλούστερα: Αν σε ξετρελαίνει ο παλιός-καλός-ελληνικός-κινηματογράφος, οι πιθανότητες είναι 100/1 να συχαίνεσαι τον (γίγαντα, για την ανύπαρκτη ελληνική κινηματογραφική ιστορία) Θόδωρο Αγγελόπουλο. Από τον θεατή της πλάκας δεν περιμένω πολλά. Από τον θεωρητικό του σινεμά όμως, ζητώ να διαβλέψει την vintage αξιοσύνη που ακτινοβολεί ο The Artist, όπως και την μαγκιόρικη εξαλλοσύνη του ερμητικού παράφρονα Malick στο Tree of Life. Κι ας μη μπορεί να τη φάει κάθε μέρα για πρωινό.
> Πέρα από την -με την κυριολεκτική έννοια της κουβέντας- εξαιρετική περίπτωση του The Artist, τα υπόλοιπα είναι ευπρόβλεπτα: Ο indie μισο-ουμανιστής Αλέκος Παπαδόπουλος, αβαντάρει τον Κλούνη για το πρώτο του PR acting Oscar (πρώτο γιατί αυτό που πήρε στη Syriana το άξιζε). Αναμενόμενος. Σκηνοθεσία-σενάριο-ερμηνείες-σχολάσαμε. Ίδια περίπτωση σχεδόν το The Help, το οποίο γυρίστηκε προφανώς δίχως σκηνοθέτη (ο Tate Taylor, τώρα… αστειευόμαστε;), ως ο υπέρτατος white weeping guilt ερμηνευτικός καμβάς για να πλακώσει το κλάμα η Βιολέτα Ντέιβις που πρέπει να πάρει το Oscar γιατί είναι πολύ ψυχοπονιάρα, όπως και η (τσαχπίνα μα την αλήθεια) Octavia Spencer που τη σερβίρει τη σκατούλα (της) σε μορφή πίτας και είναι πραγματικά να γλύφεις τα δάχτυλά σου. Ή μήπως η κοκκινομαλλούσα η Τζέσικα Τσάστεν, που ζήτημα να έχει αφήσει δυο-τρεις ταινίες που να μην έχει παίξει μέσα στο 2011.
> …while The Girl With the Dragon Tattoo riding War Horse chases Moneyball. Αυτή είναι συμπυκνωμένη η εφετινή οσκαρική κούρσα, όπως τη βλέπω να διαμορφώνεται στην τελική της μορφή, καθώς η ψηφοφορία για τις υποψηφιότητες των Oscars έχει ήδη τελειώσει από Friday the 13th, οπότε απομένει μόνο η ανακοίνωσή τους το απόγευμα της επόμενης Τρίτης 24/1/12. Είναι μια χρονιά που η Ακαδημία θα «αναγκαστεί» να βραβεύσει μια γαλλική, βωβή (κατά κόρον) και (εντελώς) ασπρόμαυρη παραγωγή, η οποία έχει γυριστεί στο και για το Hollywood. Δεν είναι λίγο πράμα αυτό ως κεντρική ιδέα όπως επίσης δεν είναι λίγοι αυτοί που «αντιστέκονται» σε αυτήν την προοπτική.
> Όποιος έχει δει λίγο ποιοτικό σινεμά στη ζωή του (δεν αλλάζω καμιά από τις προηγούμενες λέξεις), αντιλαμβάνεται τους λόγους για τους οποίους Ο The Artist ενοχλεί τον «μέσο» θεατή και δις χειρότερα τον average κριτικό κινηματογράφου. Αν θέλουμε να μιλήσουμε για τον Ταρκόφσκι, τον Μπέργκμαν, τον Λάνγκ, τον Γουέλς, θα χρειαστεί να πάμε σε άλλα, πιο δύσβατα κινηματογραφικά χωράφια. Να το γράψω απλούστερα: Αν σε ξετρελαίνει ο παλιός-καλός-ελληνικός-κινηματογράφος, οι πιθανότητες είναι 100/1 να συχαίνεσαι τον (γίγαντα, για την ανύπαρκτη ελληνική κινηματογραφική ιστορία) Θόδωρο Αγγελόπουλο. Από τον θεατή της πλάκας δεν περιμένω πολλά. Από τον θεωρητικό του σινεμά όμως, ζητώ να διαβλέψει την vintage αξιοσύνη που ακτινοβολεί ο The Artist, όπως και την μαγκιόρικη εξαλλοσύνη του ερμητικού παράφρονα Malick στο Tree of Life. Κι ας μη μπορεί να τη φάει κάθε μέρα για πρωινό.
> Πέρα από την -με την κυριολεκτική έννοια της κουβέντας- εξαιρετική περίπτωση του The Artist, τα υπόλοιπα είναι ευπρόβλεπτα: Ο indie μισο-ουμανιστής Αλέκος Παπαδόπουλος, αβαντάρει τον Κλούνη για το πρώτο του PR acting Oscar (πρώτο γιατί αυτό που πήρε στη Syriana το άξιζε). Αναμενόμενος. Σκηνοθεσία-σενάριο-ερμηνείες-σχολάσαμε. Ίδια περίπτωση σχεδόν το The Help, το οποίο γυρίστηκε προφανώς δίχως σκηνοθέτη (ο Tate Taylor, τώρα… αστειευόμαστε;), ως ο υπέρτατος white weeping guilt ερμηνευτικός καμβάς για να πλακώσει το κλάμα η Βιολέτα Ντέιβις που πρέπει να πάρει το Oscar γιατί είναι πολύ ψυχοπονιάρα, όπως και η (τσαχπίνα μα την αλήθεια) Octavia Spencer που τη σερβίρει τη σκατούλα (της) σε μορφή πίτας και είναι πραγματικά να γλύφεις τα δάχτυλά σου. Ή μήπως η κοκκινομαλλούσα η Τζέσικα Τσάστεν, που ζήτημα να έχει αφήσει δυο-τρεις ταινίες που να μην έχει παίξει μέσα στο 2011.
> Η περίπτωση του Marty (και μιλώ ως ο υπέρτατος fan που έσπευσε στα μικράτα του να υποστηρίξει ότι το Gangs of New York είναι κάτι μόλις λιγότερο από αριστούργημα) είναι απλή άλλο τόσο όμως δυσάρεστη: Όταν έχεις ξοδέψει κοντά $170Μ για μια οικογενειακή ιστορία σε 3D που ζήτημα να έχει πιάσει τα μισά λεφτά που κόστισε, όταν θέλεις βαρβιτουρικά για να αντέξεις τα ¾ της διάρκειάς της από την βαρεμάρα, ώστε να θαμάξεις ένα σκάρτο ημίωρο σκηνοθετικής (και μόνο) μαγείας, τα βραβεία είναι μια κάποια σωσίβια λέμβος. Εχθές στις Χρυσές Σφαίρες, αυτό το πανηγυράκι του κάθε πεινασμένου για βράβευση σταρούμπα, όπου ο Spielberg (TinTin) έπρεπε να αποζημιωθεί για το ψόφιο του oscarικά War Horse, ληστεύοντας το Rango, όπου η Madge βρέθηκε να βραβεύεται (“Masterpiece”, W.E.) ελέω του θεούλη Χάρβυ Γουάινστην, ο Scorsese πήρε μια καραμέλα παρηγοριάς για τον Hugo του, αφαιρώντας τον θρίαμβο από τον ταπεινούλη χθαμαλό Michel Hazan (The Artist). Με τον ίδιο τρόπο, ο μονίμως βραβειοφυγάς Woody Allen απέδρασε με το καλύτερο κωμικό σενάριο, αφήνοντας τον Michel για άλλη μια φορά στα κρύα (αλλά αφρώδη) νερά του λουτρού γαλλικής (Moet) σαμπάνιας. To Midnight In Paris δε στέκεται ει μη μόνον ως ό,τι καλύτερο έχει να δώσει (και για πόσο ακόμα στα 80 του;) ο Woody χροοόνια έπειτα από το θριαμβευτικό, ντοστογιεφσκικό του Match Point (Vicky Christina Barcelona κανείς;)
> Σε μια εποχή βαθιάς οικονομικής (και όχι μόνο, που έλεγε ένα παλιό τσιτάτο) κρίσης, φαίνεται πως η retro νοσταλγία, η μια κάποια επιστροφή στην φιλμική αθωότητα δεν έχει τέλος. Εκεί έρχεται καλπάζοντας το Μουσάτο War Horse, μια εξαιρετικά αφελής αντι-πολεμική ελεγεία που ναι μεν με έκανε κομμάτια στο κλάμα, όμως δε συγκίνησε τους peers του Stevie. Λογικό ως ένα σημείο, άλλωστε εφέτος ο Spielberg με αυτό το double bill (War Horse – Tintin), μοιάζει περισσότερο να κλείνει κεφάλαια της (ανεξάντλητης) παιδικής του ηλικίας, παρά στοχεύει σε περηφανείς οσκαρικές νίκες (βλ. το επερχόμενο Lincoln). Μολαταύτα, ομολογώ πως έχει διαψευστεί η αρχική μου πεποίθηση για οσκαρικό ντουέτο νίκης μαζί με τον The Artist. Τώρα πλέον, μετά το διαδοχικό του αποκλεισμό από τις συντεχνιακές υποψηφιότητες βραβεύσεων (σκηνοθετών, σεναριογράφων, ακόμη και στο σωματείο των καλλιτεχνικών διευθυντών/art directors), το War Horse ποντάρει στις μετά το νούμερο 5 θέσεις στην κούρσα, με σοβαρή πιθανότητα να μείνει εκτός αν οι προνομιούχες ταινίες είναι μόλις 7.
> Ο Fincher σε καμιά των περιπτώσεων δε σημάδευε το Oscar (που του ξέφυγε τόσο δα για το The Social Network) με το The Girl With The Dragon Tattoo. Όμως η υπερστιλάτη φωτογραφία, το υπερθετικό “original” score, το λεπιδοφόρο μοντάζ και προπάντων η υπερβατική ερμηνεία του σαμιαμιδιού- Rooney Mara έχουν ανοίξει πόρτες. Οψόμεθα. Τέλος, η λεπτοδουλεμένη, θαυμαστά ισορροπημένη δουλειά του Bennet Miller στο Moneyball που τα πήγε συμπαθητικά στο b.o. ελέω Brad Pitt, διεκδικεί μια θέση στον οσκαρικό ήλιο, παρότι απουσιάζει παντελώς το PR, θώκος που έχει αναλάβει επ’ ώμου o Pitt, ο οποίος όμως απλά δεν είναι Clooney. Αυτή είναι η (maximum) 8άδα που βλέπω φέτο. Στις υπόλοιπες κατηγορίες, μολονότι σημαντικότατες, δεν κάνω περαιτέρω σχόλια κατ’ οικονομία χρόνου και χώρου. Σε κάθε περίπτωση παραμένω στη διάθεσή σας στο Twitter: @TakisGaris. Follow me, όπως φυσικά και τον ZerVo στο @moviesltd για να καλύψουμε παρέα κι αυτές τις οσκαρικές υποψηφιότητες, με τον δικό μας, καυστικό αλλά πάντα επαγγελματικό τρόπο:
> Σε μια εποχή βαθιάς οικονομικής (και όχι μόνο, που έλεγε ένα παλιό τσιτάτο) κρίσης, φαίνεται πως η retro νοσταλγία, η μια κάποια επιστροφή στην φιλμική αθωότητα δεν έχει τέλος. Εκεί έρχεται καλπάζοντας το Μουσάτο War Horse, μια εξαιρετικά αφελής αντι-πολεμική ελεγεία που ναι μεν με έκανε κομμάτια στο κλάμα, όμως δε συγκίνησε τους peers του Stevie. Λογικό ως ένα σημείο, άλλωστε εφέτος ο Spielberg με αυτό το double bill (War Horse – Tintin), μοιάζει περισσότερο να κλείνει κεφάλαια της (ανεξάντλητης) παιδικής του ηλικίας, παρά στοχεύει σε περηφανείς οσκαρικές νίκες (βλ. το επερχόμενο Lincoln). Μολαταύτα, ομολογώ πως έχει διαψευστεί η αρχική μου πεποίθηση για οσκαρικό ντουέτο νίκης μαζί με τον The Artist. Τώρα πλέον, μετά το διαδοχικό του αποκλεισμό από τις συντεχνιακές υποψηφιότητες βραβεύσεων (σκηνοθετών, σεναριογράφων, ακόμη και στο σωματείο των καλλιτεχνικών διευθυντών/art directors), το War Horse ποντάρει στις μετά το νούμερο 5 θέσεις στην κούρσα, με σοβαρή πιθανότητα να μείνει εκτός αν οι προνομιούχες ταινίες είναι μόλις 7.
> Ο Fincher σε καμιά των περιπτώσεων δε σημάδευε το Oscar (που του ξέφυγε τόσο δα για το The Social Network) με το The Girl With The Dragon Tattoo. Όμως η υπερστιλάτη φωτογραφία, το υπερθετικό “original” score, το λεπιδοφόρο μοντάζ και προπάντων η υπερβατική ερμηνεία του σαμιαμιδιού- Rooney Mara έχουν ανοίξει πόρτες. Οψόμεθα. Τέλος, η λεπτοδουλεμένη, θαυμαστά ισορροπημένη δουλειά του Bennet Miller στο Moneyball που τα πήγε συμπαθητικά στο b.o. ελέω Brad Pitt, διεκδικεί μια θέση στον οσκαρικό ήλιο, παρότι απουσιάζει παντελώς το PR, θώκος που έχει αναλάβει επ’ ώμου o Pitt, ο οποίος όμως απλά δεν είναι Clooney. Αυτή είναι η (maximum) 8άδα που βλέπω φέτο. Στις υπόλοιπες κατηγορίες, μολονότι σημαντικότατες, δεν κάνω περαιτέρω σχόλια κατ’ οικονομία χρόνου και χώρου. Σε κάθε περίπτωση παραμένω στη διάθεσή σας στο Twitter: @TakisGaris. Follow me, όπως φυσικά και τον ZerVo στο @moviesltd για να καλύψουμε παρέα κι αυτές τις οσκαρικές υποψηφιότητες, με τον δικό μας, καυστικό αλλά πάντα επαγγελματικό τρόπο:
Best Motion Picture
1. The Artist
2. The Descendants
3. The Help
4. Hugo
5. Midnight In Paris
6. Moneyball
7. War Horse
8. The Girl With The Dragon Tattoo
Ελπίζουν ακόμη: Extremely Loud & Incredibly Close, Bridesmaids, Tree of Life
Θα έπρεπε να είναι: Warrior , Rise of The Planet of The Apes , 50/50, The Ides of March
Best Director
1. Michel Hazanavicius - The Artist
2. Alexnader Payne - The Descendants
3. Steven Spielberg - War Horse
4. Martin Scorsese - Hugo
5. Woody Allen - Midnight In Paris
Σφαγή για την πέμπτη θέση: David Fincher - The Girl With The Dragon Tattoo, Terrence Malick - Tree of Life, Nicolas Refn - Drive, Tate Taylor - The Help, Bennet Miller - Moneyball
Best Actor
1. Jean Dujardin – The Artist
2. George Clooney – The Descendants
3. Brad Pitt – Moneyball
4. Michael Fassbender – Shame
5. Leo Di Caprio – J. Edgar
Στην ποδιά του Leo σφάζονται παλικάρια: Demian Bichir (A Better Life), Michael Shannon (Take Shelter), Ryan Gosling (The Ides of March), Gary Oldman (Tinker Taylor Soldier Spy)
Αδικία: Tom Hardy (Warrior), Joseph Gordon Levit (50/50), Woody Harrelson (Rampart)
Απιθανότητα: Thomas Horn (Extremely Loud & Incredibly Close)
Best Actress
1. Meryl Streep (The Iron Lady)
2. Viola Davis (The Help)
3. Michelle Williams (My Week With Marylin)
4. Tilda Swinton (We Need to Talk about Kevin)
5. Glen Close (Albert Nobbs)
Στο παρά τρίχα: Rooney Mara (The Girl With The Dragon Tattoo), Charlize Theron (Young Adult)
Αχ-βαχ: Lizzie Olsen (Martha Marcy May Marlene)
Best Supporting Actor
1. Christopher Plummer (Beginners)
2. Kenneth Branagh (My Week With Marylin)
3. Albert Brooks (Drive)
4. Nick Nolte (Warrior)
5. Jonah Hill (Moneyball)
Παίζουν ακόμη για τις θέσεις 4-5 οι: Armie Hammer (J. Edgar), Viggo Mortensen (Α Dangerous Method), Ben Kingsley (Hugo), Patton Oswalt ( Young Adult )
Μόνο σε θαύμα: Andy Serkis (Rise of The Planet of The Apes), Max Von Sydow (Extremely Loud & Incredibly Close)
Best Supporting Actress
BEST SUPPORTING ACTRESS
1. Octavia Spencer (The Help)
2. Jessica Chastain (The Help – προτιμώ Tree of Life)
3. Berenice Bejo (The Artist)
4. Melissa McCurthy – Bridesmaids
5. Janet Mc Teer (Albert Nobbs)
Μάχη στήθος με στήθος: Shailene Woodley (The Descendants), Vanessa Redgrave (Coriolanus)
Best Original Screenplay
1. The Artist
2. Midnight In Paris
3. A Separation
4. 50/50
5. Bridesmaids
Πιθανόν: Win/Win, Rampart, Young Adult
Best Adapted Screenplay
1. The Descendants
2. Moneyball
3. War Horse
4. The Help
5. Extremely Loud & Incredibly Close
Κοντά: Hugo, Tinker Taylor Soldier Spy
Τα κουκιά των προβλέψεών μου δείχνουν ότι ο Artist είναι η μόνη ταινία που θα αγγίξει τον διψήφιο αριθμό οσκαρικών υποψηφιοτήτων. Έχετε βέβαια υπόψη ότι συνήθως όποιος έχει τις περισσότερες υποψηφιότητες χάνει στο τέλος και την πρωτιά (βλ. Avatar, Benjamin Button) Εκτός αν λέγεται The Return of The King. Ή Titanic.
gaRis