Η ολοκαίνουργη δημιουργία της αγαπημένης των απανταχού κινηματογραφικών φεστιβάλς Βρετανίδας Andrea Arnold, έκανε την επίσημη πρεμιέρα της στα πλαίσια του διαγωνιστικού τμήματος της 68ης Μόστρα. Κατόπιν του εξαιρετικού Red Road και του διεθνώς αναγνωρισμένου Fish Tank, η αξιόλογη κινηματογραφίστρια παρουσίασε την μοντέρνα εκδοχή του πολυδιαβασμένου μυθιστορήματος της Emily Bronte, Wuthering Heights, σε μια πολύ πιο σκοτεινή και με μοντέρνες τεχνικές λήψης διασκευή του κλασσικού πρωτότυπου. "Είναι γοτθικό, φεμινιστικό, σοσιαλιστικό, σαδομαζοχιστικό, φροϋδικό, αιμομικτικό, βίαιο και σπλαχνικό" λέει η σκηνοθέτης για το έργο που αποτέλεσε την βάση του σεναρίου της. Το να κατορθώσει κανείς να βγάλει όλους αυτούς τους χαρακτήρες μιας νουβέλας μέσα στα πλάνα ενός κινηματογραφικού έργου, φαντάζει το λιγότερο υπέρμετρα φιλόδοξο. Ακόμη κι όταν τα πράγματα εξελίχθηκαν σε τρομακτικά δύσκολα, δεν ήθελα με τίποτα να εγκαταλείψω την προσπάθεια." Κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας είναι ο ο Χίθκλιφ, ένα άστεγο αγόρι που περιπλανιέται μονάχο στους δρόμους του Λίβερπουλ, ωσότου υιοθετείται από έναν ιδιοκτήτη φάρμας στο Γιορκσάιρ. Εκεί που θα γνωρίσει την όμορφη κόρη του Κάθι και θα αναπτύξει μαζί της μια θυελλώδη ερωτική σχέση. Φυσικά μόλις το μυστικό τους διαρρεύσει, ο νεαρός δεν θα μπορεί να συμπεριφέρεται ακόμη σαν μέλος της φαμίλιας.



Photo: Getty Images Europe / zimbio.com

Όχι ιδιαίτερα γνωστοί στο ευρύ κοινό οι πρωταγωνιστές του φιλμ, βρέθηκαν στο πλάι της Arnold στο κόκκινο χαλί της Μόστρα, με τον Solomon Glave και την Shannon Beer, που κρατούν τους βασικούς ρόλους του μύθου, να δείχνουν εντυπωσιασμένοι από την πρωτόγνωρη αυτή εμπειρία. Ειδικά για τον νεαρό ερμηνευτή της, η οσκαρούχος χάρη σε μια εξαιρετική μικρού μήκους δημιουργία της Εγγλέζα είχε να πει τα καλύτερα: "Τον ζόρισα ιδιαίτερα τον Solomon κι αυτό διότι θέλησα η αφήγηση της υπόθεσης να γίνει μέσα από τα δικά του μάτια. Ήμουν έτσι κι αλλιώς επηρεασμένη από τον ανορθόδοξο, σκληρό τρόπο που μεγάλωσε, από τα δύσκολα παιδικά του χρόνια. Η αναφορά μου σε αυτή την περίοδο της ζωής του είναι ένα στοιχείο που δεν λείπει από καμία από τις προηγούμενες δουλειές μου. Σε αντίθεση με το έργο της Bronte, που μοιάζει σαν ένα είδος ιδιωτικού της ημερολογίου, η κινηματογραφική βερσιόν είναι κάτι αντίστοιχο, μόνο που το γράφει ο Χίθκλιφ. Μέσα από το χρονικό όπως το περιγράφει, γίνονται γνωστές οι μεταπτώσεις του ψυχισμού του, όπως συμβαίνει και με τα στοιχειά της φύσης. Που άλλοτε είναι πανέμορφα και ήρεμα, μα άλλοτε αγριεύουν, εκτονώνονται και μπορεί να αποβούν καταστροφικά. Όλοι μας είμαστε τμήματα αυτής της φύσης. Όλοι μας θα μπορούσαμε να είμαστε ο Χιθκλιφ."

zerVo


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δική σου κριτική