του Malcolm Venville. Με τους Keanu Reeves, Vera Farmiga, James Caan, Peter Stormare, Bill Duke, Danny Hoch, Judy Greer, Fisher Stevens
Παλιόπαιδο θα γίνω...
του zerVo
Αν μη τι άλλο, η ιδέα ήταν πολύ ενδιαφέρουσα. Το πως μπορεί δηλαδή να ταιριάξει στα καρέ της ίδιας ταινίας, μια ανατρεπτική, όχι και τόσο καλά σχεδιασμένη ληστεία, με τις ατάκες του κύκνειου άσματος του μεγαλύτερου Ρώσου θεατρικού συγγραφέα. Δεν θα μου περνούσε, βλέπεις, ποτέ από το μυαλό να συσχετίσω ένα καθαρόαιμο heist movie σαν το Henry's Crime, με τον προεπαναστατικά γραμμένο Βυσσινόκηπο. Κατοπινά, είμαι υποχρεωμένος να ομολογήσω πως η έμπνευση ήταν πανέξυπνη, οι ομοιότητες στην εξέλιξη του στόρι και στην ανάλυση των χαρακτήρων των δύο έργων ουκ ολίγες και τολμώ να πω πως αν η παραγωγή είχε επιλέξει έναν πιο νευρώδη εκφραστικά πρωταγωνιστή, αντί του Reeves, που μοιάζει παράταιρος, το αποτέλεσμα θα ήταν κατά πολύ αξιολογότερο...
Βαριεστημένος, δίχως ισχυρή προσωπικότητα και χαμηλών τόνων σαραντάχρονος, που ξενυχτά στο μοναχικό του πόστο του στην εθνική οδό, εισπράττοντας διόδια, βρίσκεται από την μια στιγμή στην άλλη, πίσω από τα κάγκελα της φυλακής, ως ένοχος για μια ληστεία τραπέζης που ουδέποτε διέπραξε. Με την έξοδο του από το σωφρονιστικό ίδρυμα, ο Χένρι Τορν, θα σκαρφιστεί ένα τρόπο για να φτάσει μέχρι το χρηματοκιβώτιο της μπάνκας, για να πετύχει τον σκοπό του όμως, θα χρειαστεί την εξυπνάδα και την εμπειρία του βετεράνου κακοποιού Μαξ, συγκάτοικου για δυο χρόνια στο ίδιο κελί, ώστε να πλανάρουν το τέλειο ριφιφί.
Ο δρόμος για τα λεφτά περνά από τα υπόγεια του γειτονικού θεάτρου, εκεί όπου περιφερειακός θίασος προβάρει την παράσταση του The Cherry Orchard, κάτω από τις εντολές ενός περίεργου ανατολικοευρωπαίου σκηνοθέτη, με πρωταγωνίστρια μια ξεπεσμένη σταρ, που πάντοτε είχε σαν όνειρο να βρεθεί κάποια στιγμή στο Χόλιγουντ. Οι δύο υποψήφιοι λωποδύτες, προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση στην στοά, πρέπει να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των καλλιτεχνών, γι αυτό δεν θα διστάσουν να το παίξουν ακόμη και ηθοποιοί, ζητώντας μια θέση στο καστ. Και κάπου εκεί θα εισβάλλει ο έρωτας στο σενάριο που επεξεργάζεται ο - γνώστης του είδους, ελέω του προηγούμενου του 44 Inch Chest - Malcolm Venville, που από την μία θα διευκολύνει τις παράνομες ορέξεις των Small Time Crooks, από την άλλη όμως θα ζορίσει τον αμφιταλαντευόμενο Χένρι, που δείχνει να προτιμά τις ματάρες της Μαντάμ Λιουμπόφ, από τα εύκολα φράγκα.
Για πες: Η αναφορά στην προ δεκαετίας κομεντί του Woody Allen, φυσικά μόνο τυχαία δεν είναι, εφόσον θεματικά το Henry's Crime, βαδίζει σχεδόν στα ίδια βήματα με εκείνη. Το ζήτημα είναι πως στην εξέλιξη, η ίντριγκα περιπλέκεται με την πορεία του θεατρικού, σε τέτοιο βαθμό που οι χαρακτήρες να δανείζονται πάμπολλα στοιχεία από τους ήρωες του Τσέχοφ. Η γλαφυρού ύφους, παλιομοδίτικη, διαδικασία του τρυπώματος, διασκεδάζει τον θεατή της πάντως, χρησιμοποιώντας όχι λίγα εύκολα ευρήματα για να αναπτυχθεί, έχει άλλωστε σαν στήριγμα, την αριστοκρατική θωριά της Farmiga και την πείρα του αγαπημένου ρολίστα, πια, James Caan, που ταιριάζουν ταμάμ στους ρόλους τους. Για τον Keanu, που φορά άκομψα το κοστούμι του Λοπάχιν, που αλληγορεί την εξέλιξη της υποτακτικής μέχρι τα χτες περσόνας, τα προείπα. Ένα Matrix, άντε κι ένα Speed, η καριέρα μου όλη...
Στις δικές μας αίθουσες, στις 16 Ιουνίου 2011 από την Village
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική