Απογοητευτικές είναι οι πρώτες ανταποκρίσεις που έρχονται από Κάννες μεριά, γύρω από το πολύκροτο ριμέικ μιας εκ των κλασσικότερων γιαπωνέζικων δημιουργιών, του Ichimei, που πενήντα χρόνια μετά από το καθηλωτικό πρωτότυπο του Masaki Kobayashi, δεν καταφέρνει να σταθεί αντάξιο της προϊστορίας του. Η διασκευή, δοσμένη από τα χέρια του αναγνωρισμένου Takashi Miike, περιγράφει την αγωνία των τελευταίων στιγμών ενός περήφανου ρόνιν, που έχει ζητήσει από έναν σεβάσμιο σαμουράι, να του παραχωρήσει την αυλή της οικίας του, προκειμένου να δώσει τέλος στη ζωή του με αξιοπρέπεια. Αρνητικές οι περισσότερες κρίσεις, εκείνων που είχαν την δυνατότητα της παρακολούθησης της πρεμιέρας, σε τρισδιάστατο μάλιστα μοτίβο, με τον ropeofsilicon, να εστιάζει στον ληθαργικό ρυθμό του φιλμ, και ιδιαίτερα στο διάστημα των ενενήντα λεπτών του κορμού, που δοκιμάζει τις ικανότητες σου για να παραμείνεις ξύπνιος, ενώ ο slant, με πιο κινηματογραφικά κριτήρια, εκτιμά πως ο Miike χάθηκε στο δάσος της εικονογραφίας, αδυνατώντας να διατηρήσει το τέμπο σε σωστά επίπεδα και λησμονώντας βασικά αποσπάσματα εξέλιξης της ίντριγκας από το σύγγραμμα. "Δεν έφτιαξα το Ichimei, με το σκεπτικό να παρουσιάσω μια ταινία για την βία, δικαιολογείται ο ιάπωνας σκηνοθέτης. Αν εξελίχθηκε σε βίαιη αυτό οφείλεται στο πάθος μου για το θέμα. Οι ταινίες μου δεν καθοδηγούνται από το εκάστοτε genre που ανήκουν, αλλά οι χαρακτήρες της ιστορίας είναι εκείνοι που θα τους δώσουν την βασική καθοδήγηση. Χρησιμοποίησα την 3-D τεχνική, διότι πιστεύω πως η υπόθεση του Ichimei ήταν κατάλληλη για τέτοιου είδους βιντεοσκόπηση. Και αυτό το είδος λήψης, προυποθέτει αμέτρητους περιορισμούς, όπως για παράδειγμα πως στο φιλμ δεν υπάρχουν σκηνές μάχης, που θα έπαιρναν υπερβολικό χρόνο για να φιλμαριστούν τρισδιάστατες. Αλλά το 3D είναι η αλήθεια, σου δίνει κάποιες άλλες σημαντικές δυνατότητες."


Photo: Getty Images Europe / zimbio.com

Συνοδοί του δημιουργού στην συνέντευξη τύπου, ο σεναριογράφος Kikumi Yamagishi και οι βασικοί πρωταγωνιστές του, Ebizo Ichikawa και Eita, με τον τελευταίο να έχει μόνο καλές κουβέντες να πει για την μέθοδο του σκηνοθέτη του: "Γνώριζα από πριν μέθοδο του Takashi και είχα έναν αρχικό φόβο πως δεν θα κατάφερνα να αντεπεξέλθω στις απαιτήσεις του. Γι αυτό και περίμενα να υπάρχει ένταση στο σετ, μα κάτι τέτοιο δεν συνέβη ποτέ. Αντίθετα μέσα από το πηγαίο χιούμορ του, με έσπρωξε έτσι ώστε να δώσω τον καλύτερο μου εαυτό.""

Αφετηρία στις σκοτεινές αίθουσες το μοντέρνο Hara-Kiri θα κάνει από τις αίθουσες της πατρίδας του, στις 8 του Οκτώβρη και λίγο αργότερα θα ταξιδέψει και προς την Ευρώπη, δίνοντας όμως πολύ λίγες πιθανότητες να το δούμε και στα μέρη μας...

zerVo