Τον ενθουσιασμό στο κοινό, που το παρακολούθησε, ξεσπώντας σε έντονες επευφημίες μετά την λήξη του, σκόρπισε το φιλμ The Artist, που στην ουσία έκλεισε την εικοσάδα των διαγωνιζόμενων για τον Χρυσό Φοίνικα των Καννών, κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Σκηνοθετημένο από τον Michel Hazanavicius, γνωστό από την στυλιζαρισμένη διλογία του μυστικού πράκτορα OSS 117 και δοσμένο σε ασπρόμαυρο κλασσικό κάδρο, το φιλμ γυρνά τον χρόνο σχεδόν ένα αιώνα πριν, σε εποχές που το σινεμά ήταν ακόμη βωβό. Λαμπερός πρωταγωνιστής της εποχής, ο μυστακιοφόρος Ζορζ Βαλεντίν, ένα καθρέφτισμα μεταξύ Eroll Flynn και Dοuglas Fairbanks, που στα μέσα της δεκαετίας του 30 κυριαρχεί στο Χόλιγουντ, δεν έχει υπολογίσει όμως στο οικονομικό κραχ του 1929, που θα τον γκρεμίσει από την κορυφή, καθιστώντας έναν απλό θνητό. Τότε είναι η στιγμή που θα αναλογιστεί την υπερφίαλη συμπεριφορά του, προς το πρόσωπο της μικρού βεληνεκούς ενζενί Πέπι Μίλλερ, που κάποτε τον είχε ερωτευτεί και τώρα δρέπει δάφνες, ως η κορυφαία αμερικανίδα σταρ. O THR κατηγορηματικά υποστήριξε πως θα ικανοποιήσει απόλυτα τους σινεφίλ, με την λατρεία που επιδεικνύει στην χρυσή περίοδο του σινεμά, ενώ η Austin 360 ακόμη πιο ενθουσιωδώς αναφέρει, πως πρόκειται για μια από τις καλύτερα σχεδιασμένες ταινίες που παίχτηκαν στις Κάννες, την τελευταία δεκαετία.
Photo: Getty Images Europe / zimbio.com
"Επιθυμούσα να πω την ιστορία μέσα από αυτό το ασπρόμαυρο, βωβό πρίσμα, που στην ουσία είναι ατόφιο σινεμά, ομολογεί ο σκηνοθέτης, εμφανώς χαρούμενος από την ευρύτατη αποδοχή της ταινίας του. Σκόπιμα επιχείρησα να αποφύγω έναν σχολιασμό της καλλιτεχνικής περιόδου, που θα μπορούσε να οδηγήσει παρεξηγημένα στην κοροιδία και ανταυτού προτίμησα να προσφέρω ένα καθαρόαιμο μελόδραμα, που θα προσελκύσει το ενδιαφέρον του κοινού." Ο πρωταγωνιστής Jean Dujardin, συνοδευόμενος από την πανέμορφη Αργεντίνα Berenice Bejo, που υποδύεται έναν τύπο σαν της Mary Pickford, έχοντας πια την εμπειρία της δράσης, με σενάριο δίχως ατάκες, δήλωσε πως "εντέλει μεγαλύτερη σημασία έχει το πως μιλάς με το σώμα, το βλέμμα και τις χειρονομίες, παρά με τα λόγια, που μοιάζουν τίποτα μπροστά τους."
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική