των Gustave de Kervern, Benoît Delépine. Με τους Gerard Depardieu, Yolande Moreau, Isabelle Adjani
Άιντε θύμα, άιντε ψώνιο...
του zerVo
Για ένα πράγμα να είσαι βέβαιος. Πως για να γίνει ταινία η ζωή αυτού του φουκαρά, δεν σημαίνει πως αποτελεί μια απειροελάχιστη εξαίρεση στο πλήθος, αλλά πως σαν και δαύτος υπάρχουν πολλοί, πάρα πολλοί, αλλά είναι σκόρπιοι. Και που ακόμη κι αν έχουν νιώσει την αδικία του συστήματος, να τους βαράει αλύπητα την πλάτη, έχουν διδαχτεί να μην πονούν, παρά να σκύβουν το κεφάλι και να λουφάζουν στην γωνιά τους σαν να μην συμβαίνει τίποτα. Όπως ακριβώς εκείνα τα παχύδερμα με την μακρυά προβοσκίδα, που κινούνται ράθυμα στον δρόμο της ρουτίνας και καμία έκπληξη δεν ανατρέπει την καθημερινότητα τους. Κι αν ποτέ λάχει να βρεθούν στην ανάγκη, όλων όσων είχαν βοηθήσει στο παρελθόν, μάλλον θα βρουν πόρτες κλειστές. Δε βαριέσαι, τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα...
Δέκα χρόνια από τη ζωή του έχει φάει στους διαδρόμους του σφαγείου, κουβαλώντας γουρούνια και μοσχάρια, ο εξηντάρης Σερζ, μα τώρα έφτασε η στιγμή να αποχαιρετήσει το μεροδούλι μεροφάι και να βγει όπως δικαιούται στην σύνταξη. Υπάρχει όμως ένα σημαντικό ζήτημα που καλείται να αντιμετωπίσει: Τα ένσημα που έχει προσκομίσει στην ασφάλεια δεν είναι ικανά για να του βγάλουν το μηνιάτικο γήρατος, γι αυτό πρέπει να τα αναζητήσει σε όλες τις δουλειές που έχει εργαστεί, από την ηλικία των 15 του. Καβάλα στην γηραιά μηχανή του, θα ξεκινήσει ένα μακρύ ταξίδι μην τυχόν και εντοπίσει τους προηγούμενους εργοδότες του και μαζέψει τα μεροκάματα που του λείπουν.
Δέκα χρόνια από τη ζωή του έχει φάει στους διαδρόμους του σφαγείου, κουβαλώντας γουρούνια και μοσχάρια, ο εξηντάρης Σερζ, μα τώρα έφτασε η στιγμή να αποχαιρετήσει το μεροδούλι μεροφάι και να βγει όπως δικαιούται στην σύνταξη. Υπάρχει όμως ένα σημαντικό ζήτημα που καλείται να αντιμετωπίσει: Τα ένσημα που έχει προσκομίσει στην ασφάλεια δεν είναι ικανά για να του βγάλουν το μηνιάτικο γήρατος, γι αυτό πρέπει να τα αναζητήσει σε όλες τις δουλειές που έχει εργαστεί, από την ηλικία των 15 του. Καβάλα στην γηραιά μηχανή του, θα ξεκινήσει ένα μακρύ ταξίδι μην τυχόν και εντοπίσει τους προηγούμενους εργοδότες του και μαζέψει τα μεροκάματα που του λείπουν.
Και σιγά μην δώσει κανείς σημασία σε έναν βρωμύλο, κακότροπο και αγράμματο κακομοίρη, που μέσα στην αφέλεια κι την κουταμάρα του, δεν του έκοψε να διαφυλάξει τα δεδουλευμένα, ενώ τώρα που βρίσκεται σε αδιέξοδο, δεν έχει την στοιχειώδη γνώση για να διακδικήσει τα δικαιώματα του. Δείγμα τυπικό διανόησης της φάμπρικας και της γραμμής παραγωγής. Ένα πράγμα διδάχτηκε στην "καριέρα" του. Να βιδώνει μια λάμπα, να στρίβει ένα καπάκι ή να κόβει σπαλομπριζόλες πάνω στο μάρμαρο. Γι αυτό σου λέω είναι πολλοί...
Για πες: Δοσμένο μέσα σε ένα κλίμα φιλμικά πειραματικό και πλημμυρισμένο από αλληγορικούς συμβολισμούς, σουρεάλ στιγμιότυπα και πικρές ειρωνείες το Mammuth στην ουσία δεν είναι κάτι παραπάνω από το κινηματογραφημένο βίντεο κλιπ της Μπαλάντας του Κυρ Μέντιου, που τόσο εύστοχα και διαχρονικά είχε κάποτε εμπνευστεί ο μέγας Βάρναλης. Και που έχοντας σαν δυνατό του στοιχείο το (παντός τομέος) εκτόπισμα του Depardieu, καταφέρνει εντέλει να μην σου περνά απαρατήρητο...
Στις δικές μας αίθουσες, 24 Μαρτίου 2011 από την Filmtrade
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική