του Michael J. Bassett. Με τους James Purefoy, Pete Postlethwaite, Max Von Sydow
Is This All You Can Conjure Malachi?
του zerVo
Κάνω μια υποθετική κίνηση εργασίας και γυρνώ τον χρόνο τριάντα χρόνια πριν, παρακολουθώντας την ίδια ακριβώς ταινία. Το αποτέλεσμα: Ένας εισπρακτικός θρίαμβος είναι το Solomon Kane, μια επική περιπέτεια μυθικών διαστάσεων, με πρωτοφανή ειδικά εφέ και στιγμές ανείπωτης δράσης, που ανέδειξε έναν καινούργιο φιλμικό ήρωα, τον οποίο οι πολυπληθείς θαυμαστές του αδημονούν να ματαδούν, σε ένα ακόμη εντυπωσιακότερο σίκουελ. Άσε που ο μέτριων επιλογών μέχρι τα χθες πρωταγωνιστής του έχει εξελιχθεί σε σούπερ αστέρα, την ίδια ώρα που ο σκηνοθέτης του, δεν προλαβαίνει να δέχεται προτάσεις, για να στήσει πανάκριβα μπλοκμπάστερ... Τι σου είναι μερικές φορές το τέλειο timing!
Ποτισμένος μέχρι το μεδούλι από μίσος και δίψα για κέρδος, ο μαχητής μισθοφόρος Σόλομον Κέιν, ερχόμενος αντιμέτωπος με μια υπερφυσική σατανική δύναμη, θα ορκιστεί αιώνια πίστη στις ηθικές αρχές, προκειμένου να σώσει την ψυχή του. Όρκο που θα καταπατήσει ένα χρόνο μετά, όταν θα γίνει μάρτυρας της σφαγής, μιας καλοκάγαθης οικογένειας, από τις φονικές ορδές του διαβολικού Μαλοκάι. Το δίλημμα για το αν θα πιάσει και πάλι το σπαθί, ώστε να σκορπίσει τον θάνατο στους αντιπάλους του, ο άριστος γνώστης της πολεμικής τέχνης, θα το απαντήσει πολύ εύκολα, όταν εκείνοι που τον βοήθησαν θα πέσουν άδικα νεκροί. Μοναδικός τρόπος να εξιλεωθεί εις το όνομα της μίας και μοναδικής αληθινής πίστης, είναι να εντοπίσει την όμορφη κόρη τους που οι παραμορφωμένοι εγκληματίες έχουν απαγάγει.
Επιστροφή στον ένδοξο και ηρωικό κινηματογράφο που άνθησε στα 80s επιχειρεί με την ταινία του ο Michael Bassett (του Wilderness) ενθυμούμενος ανεπανάληπτες στιγμές, όταν η αίθουσα σειόταν από τις ιαχές στο πέρασμα του Κόναν, της Ρεντ Σόνια και του Κρουλ. Ατυχώς για εκείνον εκείνες οι ημέρες, που δράση ισοδυναμούσε με τσεκούρι και ξίφος έχουν περάσει ανεπιστρεπτί, αυτό όμως δεν σημαίνει κατ ανάγκην πως η προσπάθεια του είναι για τα σκουπίδια. Με δυνατό του χαρτί την διάσημη ιστορία που συνέγραψε ο χαρισματικός Robert Howard, ο νεαρός σκηνοθέτης, αναπαριστά όμορφα μια ξεχασμένη φιλμικά περίοδο, εκείνη της πουριτανικής Ευρώπης του 18ου αιώνα, εποχή που οι δεισιδαιμονίες βρίσκονταν στο φόρτε τους και οι διώξεις του κάθε λογής μάγου, καθημερινή συνήθεια. Σε αυτό το περιβάλλον κτίζει την μεταφυσικού επιπέδου ίντριγκα του, ανακατώνοντας βασιλιάδες και ιππότες, μανιασμένα όρκς και μετανάστες της εποχής, προσφέροντας μια περιπέτεια, που με λίγη καλή θέληση χωνεύεται εύκολα.
Για πες: Όχι βέβαια πως ο Solomon Kane εντυπωσιάζει κιόλας, με τα προϊστορικά ειδικά εφέ του, τα εμφανώς ζωγραφιστά σκηνικά του, αλλά και τις σεναριακές του ανατροπές, που κάνουν μπαμ ότι θα συμβούν, από πολλά χιλιόμετρα μακρυά. Αν πήρε πάντως ένα ποντάκι κάποιος, από την αξιοπρεπή τουλάχιστον παραγωγή, αυτός είναι ο Εγγλέζος James Purefoy, ένας ερμηνευτής χαμηλών και κυρίως τηλεοπτικών τόνων, που εκτιμώ πως στα 46 του, έχει χάσει την ευκαιρία να αναδειχτεί σε δυνατό action performer. Όσο για τους λίγο παλιότερους, η σημειολογική ολιγόλεπτη εμφάνιση του Max Von Sydow, είναι πολύ πιθανόν να τους ξυπνήσει νοσταλγικές Barbarian μνήμες, παλαιότερων δεκαετιών, όταν το μπράτσο, η πυγμή και η χαίτη, αποτελούσαν βασικότατους παράγοντες ανάδειξης ενός body builder, σε νούμερο ένα σταρ της εποχής.
Ποτισμένος μέχρι το μεδούλι από μίσος και δίψα για κέρδος, ο μαχητής μισθοφόρος Σόλομον Κέιν, ερχόμενος αντιμέτωπος με μια υπερφυσική σατανική δύναμη, θα ορκιστεί αιώνια πίστη στις ηθικές αρχές, προκειμένου να σώσει την ψυχή του. Όρκο που θα καταπατήσει ένα χρόνο μετά, όταν θα γίνει μάρτυρας της σφαγής, μιας καλοκάγαθης οικογένειας, από τις φονικές ορδές του διαβολικού Μαλοκάι. Το δίλημμα για το αν θα πιάσει και πάλι το σπαθί, ώστε να σκορπίσει τον θάνατο στους αντιπάλους του, ο άριστος γνώστης της πολεμικής τέχνης, θα το απαντήσει πολύ εύκολα, όταν εκείνοι που τον βοήθησαν θα πέσουν άδικα νεκροί. Μοναδικός τρόπος να εξιλεωθεί εις το όνομα της μίας και μοναδικής αληθινής πίστης, είναι να εντοπίσει την όμορφη κόρη τους που οι παραμορφωμένοι εγκληματίες έχουν απαγάγει.
Επιστροφή στον ένδοξο και ηρωικό κινηματογράφο που άνθησε στα 80s επιχειρεί με την ταινία του ο Michael Bassett (του Wilderness) ενθυμούμενος ανεπανάληπτες στιγμές, όταν η αίθουσα σειόταν από τις ιαχές στο πέρασμα του Κόναν, της Ρεντ Σόνια και του Κρουλ. Ατυχώς για εκείνον εκείνες οι ημέρες, που δράση ισοδυναμούσε με τσεκούρι και ξίφος έχουν περάσει ανεπιστρεπτί, αυτό όμως δεν σημαίνει κατ ανάγκην πως η προσπάθεια του είναι για τα σκουπίδια. Με δυνατό του χαρτί την διάσημη ιστορία που συνέγραψε ο χαρισματικός Robert Howard, ο νεαρός σκηνοθέτης, αναπαριστά όμορφα μια ξεχασμένη φιλμικά περίοδο, εκείνη της πουριτανικής Ευρώπης του 18ου αιώνα, εποχή που οι δεισιδαιμονίες βρίσκονταν στο φόρτε τους και οι διώξεις του κάθε λογής μάγου, καθημερινή συνήθεια. Σε αυτό το περιβάλλον κτίζει την μεταφυσικού επιπέδου ίντριγκα του, ανακατώνοντας βασιλιάδες και ιππότες, μανιασμένα όρκς και μετανάστες της εποχής, προσφέροντας μια περιπέτεια, που με λίγη καλή θέληση χωνεύεται εύκολα.
Για πες: Όχι βέβαια πως ο Solomon Kane εντυπωσιάζει κιόλας, με τα προϊστορικά ειδικά εφέ του, τα εμφανώς ζωγραφιστά σκηνικά του, αλλά και τις σεναριακές του ανατροπές, που κάνουν μπαμ ότι θα συμβούν, από πολλά χιλιόμετρα μακρυά. Αν πήρε πάντως ένα ποντάκι κάποιος, από την αξιοπρεπή τουλάχιστον παραγωγή, αυτός είναι ο Εγγλέζος James Purefoy, ένας ερμηνευτής χαμηλών και κυρίως τηλεοπτικών τόνων, που εκτιμώ πως στα 46 του, έχει χάσει την ευκαιρία να αναδειχτεί σε δυνατό action performer. Όσο για τους λίγο παλιότερους, η σημειολογική ολιγόλεπτη εμφάνιση του Max Von Sydow, είναι πολύ πιθανόν να τους ξυπνήσει νοσταλγικές Barbarian μνήμες, παλαιότερων δεκαετιών, όταν το μπράτσο, η πυγμή και η χαίτη, αποτελούσαν βασικότατους παράγοντες ανάδειξης ενός body builder, σε νούμερο ένα σταρ της εποχής.
Στις δικές μας αίθουσες, 30 Δεκεμβρίου 2010 από την Hollywood
Rewind /// Trailer - Solomon Kane
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική