Ο Γιώργος Φούντας υπήρξε πιθανότατα εκείνος, που από το στόμα του βγήκε η πιο γνώριμη κουβέντα στην ιστορία του Ελληνικού Κινηματογράφου. Υποδυόμενος τον ρόλο που στιγμάτισε την πενηντάχρονη καριέρα του, τον Πειραιώτη μάγκα Μίλτο, την ώρα που έβαφε τα χέρια του με αίμα, πνιγμένος από την ζήλια, για τα μάτια της λατρεμένης του Στέλλας: "Φύγε, θα σε σκοτώσω. Γιατί δεν φεύγεις? Κρατάω μαχαίρι!" Αυτός ακριβώς ο τύπος του άντρα του λιμανιού, ήταν κι εκείνος που καθόρισε σε μεγάλο βαθμό την πορεία του, είτε απεικόνιζε τον κακό χαρακτήρα, όπως το έπραξε ως κυνικός νταβατζής στα Κόκκινα Φανάρια του Γεωργιάδη το 1963, είτε τον ντόμπρο και ασίκη, όπως τον ερμήνευσε στο Ποτέ την Κυριακή του Dassin το 1960. Ο πρώτος του ρόλος στην μεγάλη οθόνη υπήρξε στα Χειροκροτήματα του Γιώργου Τζαβέλα το 1944, ενώ μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 60, συμμετείχε σε σπουδαίες στιγμές του ελληνικού σινεμά σαν Το Κορίτσι της Γειτονιάς (1954) της Μαρίας Πλυτά, την Μαγική Πόλη (1955) του Κούνδουρου, τον Αγαπητικό της Βοσκοπούλας (1955) του Δημόπουλου, το Κορίτσι με τα Μαύρα (1956) του Κακογιάννη, την Γαλήνη (1958) του Μαρκόπουλου, το Αμέρικα Αμέρικα (1963) του Ηλία Καζάν, αλλά και τον Αλέξη Ζορμπά το 1964, που του άνοιξε διάπλατα τις πόρτες για μια διεθνή καριέρα.
Την διετία 1966-67 η ερμηνευτική του αξία αναγνωρίστηκε και από το φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, που τον τίμησε με το βραβείο ανδρικού ρόλου. Αρχικά για την συγκλονιστική του παρουσία σε μια από τις πιο μεγάλες στιγμές της Έβδομης Τέχνης για τον τόπο μας, το Με Την Λάμψη στα Μάτια του Γλυκοφρύδη, ενώ την αμέσως επόμενη χρονιά του αποδόθηκε η ίδια τιμή για το δραματικό θρίλερ Πυρετός στην Άσφαλτο του Δημόπουλου, όπου κράτησε το ρόλο του θαρραλέου αστυνομικού, που καλείται να υπερβεί το καθήκον, για το καλό της οικογένειας του. Κατοπινά οι παρουσίες του στο πανί, περιορίστηκαν, με τις τελευταίες αναλαμπές του, να είναι στην Έξοδο Κινδύνου (1980) του Φώσκολου, στις 17 Σφαίρες για έναν Άγγελο (1981) των Φώσκολου / Βουγιουκλάκη και στο Κορίτσι της Μάνης (1986) του Paul Annett. Εκτός από την Μερκούρη, που η συνύπαρξη τους στην μεγάλη οθόνη είναι γραμμένη με ανεξίτηλη μελάνη στην εγχώρια φιλμική βίβλο, ο Φούντας συμπρωταγωνίστησε στο πλάι πολύ σπουδαίων ηθοποιών όπως η Σμαρούλα Γιούλη, η Αλέκα Κατσέλη, η Έλλη Λάμπετη, η Τζένη Καρέζη, η Μαίρη Χρονοπούλου.
Το παλικάρι του ελληνικού κινηματογράφου, σήμερα πέρασε στην αιωνιότητα, σε ηλικία 86 ετών. Ο Μίλτος ταξίδεψε στα ουράνια για να βρει και πάλι την αγαπημένη του Στέλλα, όπως ακριβώς της είχε τάξει δεκαετίες πριν. Καλό ταξίδι ευγενικέ Γιώργο Φούντα.
Την διετία 1966-67 η ερμηνευτική του αξία αναγνωρίστηκε και από το φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, που τον τίμησε με το βραβείο ανδρικού ρόλου. Αρχικά για την συγκλονιστική του παρουσία σε μια από τις πιο μεγάλες στιγμές της Έβδομης Τέχνης για τον τόπο μας, το Με Την Λάμψη στα Μάτια του Γλυκοφρύδη, ενώ την αμέσως επόμενη χρονιά του αποδόθηκε η ίδια τιμή για το δραματικό θρίλερ Πυρετός στην Άσφαλτο του Δημόπουλου, όπου κράτησε το ρόλο του θαρραλέου αστυνομικού, που καλείται να υπερβεί το καθήκον, για το καλό της οικογένειας του. Κατοπινά οι παρουσίες του στο πανί, περιορίστηκαν, με τις τελευταίες αναλαμπές του, να είναι στην Έξοδο Κινδύνου (1980) του Φώσκολου, στις 17 Σφαίρες για έναν Άγγελο (1981) των Φώσκολου / Βουγιουκλάκη και στο Κορίτσι της Μάνης (1986) του Paul Annett. Εκτός από την Μερκούρη, που η συνύπαρξη τους στην μεγάλη οθόνη είναι γραμμένη με ανεξίτηλη μελάνη στην εγχώρια φιλμική βίβλο, ο Φούντας συμπρωταγωνίστησε στο πλάι πολύ σπουδαίων ηθοποιών όπως η Σμαρούλα Γιούλη, η Αλέκα Κατσέλη, η Έλλη Λάμπετη, η Τζένη Καρέζη, η Μαίρη Χρονοπούλου.
Το παλικάρι του ελληνικού κινηματογράφου, σήμερα πέρασε στην αιωνιότητα, σε ηλικία 86 ετών. Ο Μίλτος ταξίδεψε στα ουράνια για να βρει και πάλι την αγαπημένη του Στέλλα, όπως ακριβώς της είχε τάξει δεκαετίες πριν. Καλό ταξίδι ευγενικέ Γιώργο Φούντα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική