Με ένα επτάλεπτο παρατεταμένο χειροκρότημα επιβράβευσε το κοινό της Μόστρα, την προβολή της πρώτης Ιταλικής ταινίας του διαγωνιστικού προγράμματος, που φέρει τον τίτλο La Pecora Nera, που στην δική μας γλώσσα μεταφράζεται ως το Μαύρο Πρόβατο. Κάτι που δεν συνέβη για λόγους εντοπιότητας, αφού οι γείτονες δεν συνηθίζουν να αντιμετωπίζουν με ιδιαίτερο σωβινισμό τον κινηματογράφο τους, μα κυρίως εξαιτίας της αξίας της δημιουργίας του σαραντάχρονου Ascanio Celestini. που αποτελεί μια μεταφορά για την μεγάλη οθόνη της ομώνυμης μεγάλης - εντός των συνόρων - θεατρικής επιτυχίας του. Πρόκειται για την αφήγηση της ιστορίας ενός παιδιού που κλείνεται στην ψυχιατρική κλινική, σε αντιδιαστολή με τις συνέπειες που είχε στην εξέλιξη του χαρακτήρα του, όπως απεικονίζονται στο σήμερα που έχει μεγαλώσει. "Είναι ένα φιλμ που καταγγέλλει την σκληρότητα του ασύλου, που λειτουργεί εντελώς διαφορετικά από άλλες περιπτώσεις εσώκλειστης διαβίωσης όπως η φυλακή ή το αυστηρό σχολείο, αναφέρει ο Celestini δίνοντας το στίγμα της σκέψης του. Δεν ήταν ο σκοπός μου να παρουσιάσω ένα θέμα γύρω από την τρέλα, αλλά σχετικά με την απομόνωση που μπορεί να νιώθει ένα άτομο κι ας μην είναι κατ ανάγκη φυλακισμένο πίσω από τέσσερις τοίχους. Το ίδιο συναίσθημα μπορεί να αισθανθεί κανείς ακόμη και σε πολυσύχναστα μέρη, όπως ένα σουπερμάρκετ ή το θέατρο. Συνεπώς δεν θέλω να καταγγείλω τα θεσμικά όργανα για αυτή την κάκιστη ποιότητα ζωής εντός της αλληγορικής κλινικής, μα να αναδείξω μια περισσότερο ηθική άποψη για την σχέση του ενός με την υπόλοιπη κοινωνία."



Οι πρώτες κριτικές από την Μόστρα μιλούν για ένα πανίσχυρο σε συναίσθημα δράμα, για σκηνοθετικό ντεμπούτο, κάτι που αντικατοπτρίζεται και στην επιτυχημένη του πορεία στην αγορά της κινηματογραφική αγορά της Βενετίας. Όσο για το αν αντιμετωπίζει με τον ίδιο τρόπο το ίδιο έργο του, ως θεατρικό ή φιλμικό, ο σκηνοθέτης έδωσε μια ιδιαίτερη άποψη υπέρ του πρώτου: "Πρόκειται για δύο εντελώς διαφορετικά πράγματα. Ότι συμβαίνει στο σανίδι, ο θεατής το βάζει καλά στο μυαλό του και το παίρνει μαζί του για να το μελετήσει πολλές φορές αργότερα. Στο σινεμά το φιλμ πρέπει να είναι πολύ υψηλού επιπέδου για να συμβεί κάτι τέτοιο."