του Sam Mendes. Με τους John Krasinski, Maya Rudolph, Carmen Ejogo.
Θα προχωράμε μαζί...
του zerVo
Υπάρχουν κάποιες ιδιότητες, που αποκτούμε σαν άνθρωποι όσο τα χρόνια περνούν, που αλλάζουν σε κάποιους ικανούς βαθμούς τις ζωές μας. Επαγγελματικές, κοινωνικές, οικονομικές... Μονάχα μία ιδιότητα, μεταστρέφει, όμως, ολόκληρο τον τρόπο σκέψης και μεταλλάσσει το πως ο καθένας θα συμπεριφέρεται στο εξής. Αυτή του γονιού. Από την στιγμή που μπαίνει σε λειτουργία η διαδικασία αναμονής του τόκου, το (νορμάλ) υποκείμενο αποκτά μια άλλη λογική, σαφώς πιο υπεύθυνη στην αναζήτηση του καλύτερου αύριο, όχι με βάση το προσωπικό συμφέρον, αλλά με γνώμονα την ποιοτικότερη διαβίωση αυτού που πρόκειται να έλθει στον κόσμο. Το καθρέφτισμα αυτής της ψυχοσωματικής μετάλλαξης, μπορείς να αντιληφθείς σε ένα βαθμό, στο Away We Go, που υπογράφει ο ειδικός του συγκεκριμένου είδους Sam Mendes.
Νεαρό, ανύπαντρο αντρόγυνο, προσμένοντας την άφιξη της πρώτης του κόρης, ταξιδεύει σε όλη την βορειοαμερικάνικη επικράτεια αναζητώντας τον κατάλληλο τόπο για να κτίσει την εστία του. Αφορμή για το μακροσκελές ταξίδι του ζευγαριού, σε κάθε γωνιά της ηπείρου, στέκεται η αντίδραση των γονέων του γαμπρού στο άκουσμα της είδησης της ενδεχόμενης συγκατοίκησης: Αδιαφορία. Από το σημείο μηδέν αυτό και μετά, στο νου των φιλόδοξων νέων, ξεκινούν να γεννιούνται τα ερωτηματικά, για το αν κι εκείνοι θα έχουν στο πέρασμα του χρόνου ψυχικά την ίδια κακή σχέση με τα παιδιά τους. Κάθε επόμενος σταθμός τους, μέσα από κωμικοτραγικά περιστατικά, θα τους αποδεικνύει πως οι απαιτήσεις που θέτουν, πάνω στην αναμφισβήτητη πλατφόρμα του έρωτα τους, δεν συνάδουν με όλους εκείνους, που λογικά θα έπρεπε να ταιριάζουν τα χνώτα τους. Είναι, θα έλεγα, οι προσγειωμένοι τύποι της σημερινής κοινωνίας, που ζητούν τα βασικά συστατικά που συνθέτουν τον ορισμό της μοντέρνας οικογένειας. Στο διάνυσμα από την Αριζόνα, στο Τουσόν και από εκεί στο Μόντρεαλ και το Μαιάμι, συναντώντας σχεδόν όλους τους τύπους προβλημάτων, που μπορεί να αντιμετωπίσουν στην συμβίωση τους, αρχίζουν και νιώθουν τους πιθανούς τριγμούς της σχέσης τους. Είναι ικανός εντέλει ο κρίκος της αγάπης να τους διατηρήσει στον ίσιο δρόμο που οραματίζονται?
Για πες:Ο Sam Mendes είναι ο πρώτος μάστορας στο κτίσιμο της σύγχρονης αμερικάνικης ψυχοσύνθεσης. Και το έχει επιδείξει στην καριέρα του με κάθε δυνατό τρόπο, από την εποχή του American Beauty μέχρι πρόσφατα στο Revolutionary Road. Εδώ το ερώτημα που ρίχνει στο τραπέζι, είναι ποιο ποσοστό κατέχουν στ'αλήθεια, εκείνοι που προαναφέρθησαν σαν νορμάλ υποκείμενα? Αυτοί που δεν είναι φευγάτοι, που δεν έχουν τάσεις κατάθλιψης, που δεν δείχνουν αδιαφορία, που δεν το παίζουν καλοπερασάκηδες ή που δεν εγκαταλείπουν - το κυριότερο - τα παιδιά τους, στο έλεος όποιου τα βρει για να τα μεγαλώσει. Όλα τα κομμάτια του παζλ του Πάμε Όπου Θες, δεν έχουν την ίδια δυναμική και αυτό είναι λογικό, μιας και η ευρωπαϊκή σκεπτική είναι διαφορετική, γι αυτό ίσως και τα δεσίματα της φαμίλιας είναι κατά πολύ ισχυρότερα, ένθεν του Ατλαντικού. Συνολικά όμως το φιλμ, είναι αξιοπρεπέστατο και κυλά ιδιαίτερα εύπεπτα χάρη στις χιουμοριστικές ενέσεις του πλήρους σεναρίου, αλλά και των ερμηνειών, τόσο του ζευγαριού, που αποτελούν οι άφθαρτοι ακόμη από το σύστημα John Krasinski και Maya Rudolph, αλλά και όλου του ρολίστικου συναπαντήματος που τους περιβάλλει.
Νεαρό, ανύπαντρο αντρόγυνο, προσμένοντας την άφιξη της πρώτης του κόρης, ταξιδεύει σε όλη την βορειοαμερικάνικη επικράτεια αναζητώντας τον κατάλληλο τόπο για να κτίσει την εστία του. Αφορμή για το μακροσκελές ταξίδι του ζευγαριού, σε κάθε γωνιά της ηπείρου, στέκεται η αντίδραση των γονέων του γαμπρού στο άκουσμα της είδησης της ενδεχόμενης συγκατοίκησης: Αδιαφορία. Από το σημείο μηδέν αυτό και μετά, στο νου των φιλόδοξων νέων, ξεκινούν να γεννιούνται τα ερωτηματικά, για το αν κι εκείνοι θα έχουν στο πέρασμα του χρόνου ψυχικά την ίδια κακή σχέση με τα παιδιά τους. Κάθε επόμενος σταθμός τους, μέσα από κωμικοτραγικά περιστατικά, θα τους αποδεικνύει πως οι απαιτήσεις που θέτουν, πάνω στην αναμφισβήτητη πλατφόρμα του έρωτα τους, δεν συνάδουν με όλους εκείνους, που λογικά θα έπρεπε να ταιριάζουν τα χνώτα τους. Είναι, θα έλεγα, οι προσγειωμένοι τύποι της σημερινής κοινωνίας, που ζητούν τα βασικά συστατικά που συνθέτουν τον ορισμό της μοντέρνας οικογένειας. Στο διάνυσμα από την Αριζόνα, στο Τουσόν και από εκεί στο Μόντρεαλ και το Μαιάμι, συναντώντας σχεδόν όλους τους τύπους προβλημάτων, που μπορεί να αντιμετωπίσουν στην συμβίωση τους, αρχίζουν και νιώθουν τους πιθανούς τριγμούς της σχέσης τους. Είναι ικανός εντέλει ο κρίκος της αγάπης να τους διατηρήσει στον ίσιο δρόμο που οραματίζονται?
Για πες:Ο Sam Mendes είναι ο πρώτος μάστορας στο κτίσιμο της σύγχρονης αμερικάνικης ψυχοσύνθεσης. Και το έχει επιδείξει στην καριέρα του με κάθε δυνατό τρόπο, από την εποχή του American Beauty μέχρι πρόσφατα στο Revolutionary Road. Εδώ το ερώτημα που ρίχνει στο τραπέζι, είναι ποιο ποσοστό κατέχουν στ'αλήθεια, εκείνοι που προαναφέρθησαν σαν νορμάλ υποκείμενα? Αυτοί που δεν είναι φευγάτοι, που δεν έχουν τάσεις κατάθλιψης, που δεν δείχνουν αδιαφορία, που δεν το παίζουν καλοπερασάκηδες ή που δεν εγκαταλείπουν - το κυριότερο - τα παιδιά τους, στο έλεος όποιου τα βρει για να τα μεγαλώσει. Όλα τα κομμάτια του παζλ του Πάμε Όπου Θες, δεν έχουν την ίδια δυναμική και αυτό είναι λογικό, μιας και η ευρωπαϊκή σκεπτική είναι διαφορετική, γι αυτό ίσως και τα δεσίματα της φαμίλιας είναι κατά πολύ ισχυρότερα, ένθεν του Ατλαντικού. Συνολικά όμως το φιλμ, είναι αξιοπρεπέστατο και κυλά ιδιαίτερα εύπεπτα χάρη στις χιουμοριστικές ενέσεις του πλήρους σεναρίου, αλλά και των ερμηνειών, τόσο του ζευγαριού, που αποτελούν οι άφθαρτοι ακόμη από το σύστημα John Krasinski και Maya Rudolph, αλλά και όλου του ρολίστικου συναπαντήματος που τους περιβάλλει.
Στις αίθουσες 25 Ιουνίου από την Odeon
Trailer
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική