του Roar Uthaug. Με τους Alicia Vikander, Dominic West, Walton Goggins, Daniel Wu, Kristin Scott Thomas, Derek Jacobi, Nick Frost, Jaime Winstone, Hannah John-Kamen
Η ώρα της Αλίσιας
του zerVo (@moviesltd)
Για να ξεφεύγουμε κομματάκι από τα κινηματογραφικά, πρέπει εδώ να αναφέρουμε πως ο τίτλος του Tomb Raider και όλων των συνεχειών που το ακολούθησαν, ορίζει έναν πραγματικό θρύλο στον χώρο του videogaming, μιας και αναφερόμαστε στο πιο μοσχοπουλημένο παιχνίδι ever, που στο επίκεντρο της δράσης του βρίσκεται γυναικείος χαρακτήρας. Με τις πιο πρόσφατες μετρήσεις οι περιπέτειες της κοτσιδούς αρχαιολόγου που σχεδιάστηκε από την μπράντα της Eidos Interactive στα τέλη του περασμένου αιώνα (πριν η σκυτάλη περάσει στην Square Enix εσχάτως) ο τίτλος έχει ξεπεράσει τα σαράντα εκατομμύρια πωλήσεις συνολικά, ένα ρεκόρ που δύσκολα θα καταρριφθεί μελλοντικά! Την εποχή που η Λάρα γνώρισε το απόγειο της δόξας της, η Paramount επένδυσε στην μόστρα της σούπερ σταρ (τότε) Angelina Jolie και αν μη τι άλλο το φιλμικό δίπτυχο που επιμελήθηκαν οι Simon West και Jan De Bont το 2001 και 2003 αντίστοιχα, μετέφερε αρκετό από τον μύθο της μαχήτριας στο πανί. Με την επαναφορά της πρόσφατα στην δράση της κονσόλας, η Warner Bros αποφάσισε να αναβιώσει την μαρκίζα, δίνοντας υπόσχεση ενός ριμπούτ, διαφορετικού από όσα γνωρίζαμε έως τώρα. Πέραν της πρωταγωνίστριας, πάντως, δεν εντόπισα καμία άλλη αξιοσημείωτη καινοτομία...
Ατίθαση, απρόβλεπτη και ανεξάρτητη, η νεαρή Λάρα Κροφτ, ξοδεύοντας την ημέρα της σε δίκυκλες περιπέτειες στα στενά σοκάκια του Λονδίνου, βγάζοντας και κανένα πενιχρό μεροκάματο ως κούριερ, αν της λάχει, σε καμία περίπτωση δεν θυμίζει άλλες περιπτώσεις κληρονόμων μυθικών περιουσιών, μιας και ουδέποτε έδειξε ενδιαφέρον για τους παράδες που άφησε πίσω του ο μεγιστάνας πατέρας της. Ο οποίος εδώ και μια επταετία αγνοείται, έχοντας όχι μόνο αφήσει ακέφαλο τον κολοσσό που διηύθυνε, αλλά και ένα τεράστιο κοινό στην ψυχή της θυγατέρας του, που κυριολεκτικά τον λάτρευε.
Αναγκασμένη εκ των πραγμάτων πλέον να πάρει στα χέρια της τα ηνία της επιχείρησης, η δυναμική Λάρα θα ανακαλύψει στο αρχείο του πατρός της, στοιχεία που θα την οδηγήσουν στα ίχνη του, ενόσω εκείνος, πνεύμα εξίσου εξερευνητικό, έστηνε την τελευταία του, υψηλού ρίσκο αποστολή. Δεδομένα που θα στείλουν την άμαθη, άπειρη, αλλά και με άγνοια κινδύνου Κροφτ, ίσαμε την άλλη άκρη της γης, στα αφιλόξενα νερά του Γιαπωνέζικου πελάγους, εκεί που σύμφωνα με τις σημειώσεις ο γονιός της εντόπισε τον θαμμένο ναό της Βασίλισσας του Γιαματάι, Χιμίκο. Που σύμφωνα με την παράδοση, είχε την υπερφυσική δύναμη του ελέγχου της ζωής και του θανάτου. Σε αυτή την αγωνιώδη πορεία στην Άπω Ανατολή, η Λάρα θα έχει σαν αντίπαλο της την συμμορία των τυχοδιωκτών του αδίστακτου Ματίας Φογκελ, που έχει επίσης σταλεί από την μυστική οργάνωση Τρίνιτι, προκειμένου να εντοπίσει πρώτος την Μούμια και να κλέψει τις μαγικές της ικανότητες.
Και κάπως έτσι από εκεί που το 21χρονο ανέμελο κοριτσάκι διασκέδαζε στις αυτοσχέδιες ποδηλατοδρομίες του Σόχο, αυτοστιγμεί θα βρεθεί να παλεύει με τα μανιασμένα κύματα στα ανοιχτά της χώρας του Ανατέλλοντος Ήλιου, με μοναδικό σύντροφο έναν βετεράνο Κινέζο ιχνηλάτη που πλέον έχει παροπλιστεί, επιλέγοντας το ψάρεμα από το κυνηγητό. Όσο τα, κάτω από υπερβολικά αντίξοες συνθήκες, βήματα οδηγούν την Λάρα Κροφτ πιο κοντά στην τεράστια ανακάλυψη του πατρός της, οι καταστάσεις θα δυσχεράνουν πιότερο και πλέον από παιδούλα, θα αναγκαστεί να μεταλλαχθεί σε πανίσχυρη πολεμίστρια, που πρέπει να κοντράρει πάνοπλους κακοποιούς και αγριεμένους μπράβους, ώστε να τα καταφέρει.
Στα πλαίσια της ανάδειξης του όμορφου και ουδέποτε ασθενούς, φύλου, σε ρόλο πρωταγωνιστικό, όπως παλεύουν εσχάτως ανάλογες adventure χολιγουντιανές στιγμές με ηρωίδες φανατισμένα και πανέτοιμα να αντιμετωπίσουν ακόμη και την πιο μεγάλη πρόκληση, βαδίζει και η αναγέννηση του διαβόητου saga, με το Tomb Raider, που ουσιαστικά ανοίγει μια καινούργια σελίδα κινηματογραφικών συνεχειών για την ηρωίδα. Η αφηγηματική πορεία άλλωστε που ακολουθεί και αυτό εδώ το νέο επεισόδιο, δεν διαφέρει ουσιαστικά σε τίποτα από εκείνα τα μπλοκμπάστερ τσάπτερς με την Jolie, που με την σειρά τους είχαν δανειστεί τα στοιχεία της πλοκής τους από τον πρωτοπόρο Ίντι!
Όμως όχι, το στοιχείο που είχε κάνει την πρώτη φορά της Λάρας στο εκράν να ξεχωρίσει, το εντυπωσιακό ταξίδεμα της κάμερας σε φυσικά φαντασμαγορικά τοπία, από την Καμπότζη μέχρι την Κένυα και από την παγωμένη Σιβηρία έως και την δική μας ηλιόλουστη Σαντορίνη, εδώ δεν παίζει ούτε για αστείο, ελλείψει προφανώς παράδων της παραγωγής, που έστησαν όλα τα εξωτερικά σετ σε κάποιο οικονομικό στούντιο της Νοτίου Αφρικής. Συνέπεια τούτου είναι όλος ο πανζουρλισμός που λαμβάνει χώρα στην αναζήτηση του τύμβου της Βασιλίσσης δια χειρός του Νορβηγού Bay, Roar Uthaug, να μην αναπνέει κοσμοπολίτικα. να καταπιέζεται από τους ζωγραφιστούς φελιζολένιους βράχους της μυστηριώδους νήσου και εντέλει να καταλήγει αντί για επανεκκινητής, ως ο φτωχός συγγενής του ορίτζιναλ.
Που συν τοις άλλοις διέθετε στην φαρέτρα του, εκτός από δοκιμασμένους στο είδος ντιρέκτορες και μια λαμπερή θεά στο στάρινγκ, ικανή να το στηρίξει απλά και μόνο με την λαμπερή της εμβέλεια. Μια Jolie που στο χθες έμοιαζε σαν να έχει γεννηθεί για να υποδυθεί την ατρόμητη εξερευνήτρια σε αντίθεση με την Σουηδέζα (που πιότερο ομοιάζει με Χιλιανή) που, σύμφωνοι γυμνασμένη είναι, μπράτσα διαθέτει, όχι όμως και εφάμιλλο κύρος και θωριά για να σταθεί επάξια. Στην άτυπη κόντρα που εννοείται παίζει διαρκώς στο πίσω μέρος του μυαλού, των δύο Οσκαρικά εστεμμένων στην κατηγορία της γυναικείας υποστηρικτικής ερμηνείας (Girl, Interrapted και The Danish Girl αντίστοιχα) η Alicia Vikander χάνει το ντέρμπι κατά κράτος από την Καλιφορνέζα, ενώ δεν πετυχαίνει να στηρίξει την απόπειρα ανανέωσης της μορφής της Λάρας, ούτε της αναγωγής της σε νεότερη ηλικία εδώ. Το ακόμη πιο παράξενο γεγονός, είναι που το στούντιο επέλεξε για την απόδοση της 21 Μαΐων Κροφτ, μια μη τσεκαρισμένη στην περιπέτεια 30χρονη!
Κι αν κάποτε δεν έμοιαζε να νοιάζει και κανέναν ποιος θα γυρόφερνε την Angelina στο ταξίδεμα της στις πίστες του πρώτου Tomb Raider, δεν φαίνεται να ισχύει το ίδιο και εδώ, καθώς τόσο ο Dominic West ως πατήρ όσο και ο Walton Goggins ως αγριεμένος Βερλέκης, δεν δείχνουν ικανοί να στηρίξουν την μαυρομάλλα τοξοβόλο στο επικίνδυνο quest. Που εντέλει στην αναβίωση του, προσφέρει έναν αξιοπρεπή ρυθμό, μια κοινότυπη ίντριγκα, μια σχετικά αναμενόμενη ανατροπούλα και το βάφτισμα ενός φρέσκου ονόματος στην superheroes κολυμπήθρα, με την διαφορά πως η κοπέλα έχει δείξει πως είναι φτιαγμένη για άλλα πιο σοβαρά πράγματα και όχι για να παίζει την πολυδιαφημισμένη μυώδη Αμαζόνα.
Αναγκασμένη εκ των πραγμάτων πλέον να πάρει στα χέρια της τα ηνία της επιχείρησης, η δυναμική Λάρα θα ανακαλύψει στο αρχείο του πατρός της, στοιχεία που θα την οδηγήσουν στα ίχνη του, ενόσω εκείνος, πνεύμα εξίσου εξερευνητικό, έστηνε την τελευταία του, υψηλού ρίσκο αποστολή. Δεδομένα που θα στείλουν την άμαθη, άπειρη, αλλά και με άγνοια κινδύνου Κροφτ, ίσαμε την άλλη άκρη της γης, στα αφιλόξενα νερά του Γιαπωνέζικου πελάγους, εκεί που σύμφωνα με τις σημειώσεις ο γονιός της εντόπισε τον θαμμένο ναό της Βασίλισσας του Γιαματάι, Χιμίκο. Που σύμφωνα με την παράδοση, είχε την υπερφυσική δύναμη του ελέγχου της ζωής και του θανάτου. Σε αυτή την αγωνιώδη πορεία στην Άπω Ανατολή, η Λάρα θα έχει σαν αντίπαλο της την συμμορία των τυχοδιωκτών του αδίστακτου Ματίας Φογκελ, που έχει επίσης σταλεί από την μυστική οργάνωση Τρίνιτι, προκειμένου να εντοπίσει πρώτος την Μούμια και να κλέψει τις μαγικές της ικανότητες.
Και κάπως έτσι από εκεί που το 21χρονο ανέμελο κοριτσάκι διασκέδαζε στις αυτοσχέδιες ποδηλατοδρομίες του Σόχο, αυτοστιγμεί θα βρεθεί να παλεύει με τα μανιασμένα κύματα στα ανοιχτά της χώρας του Ανατέλλοντος Ήλιου, με μοναδικό σύντροφο έναν βετεράνο Κινέζο ιχνηλάτη που πλέον έχει παροπλιστεί, επιλέγοντας το ψάρεμα από το κυνηγητό. Όσο τα, κάτω από υπερβολικά αντίξοες συνθήκες, βήματα οδηγούν την Λάρα Κροφτ πιο κοντά στην τεράστια ανακάλυψη του πατρός της, οι καταστάσεις θα δυσχεράνουν πιότερο και πλέον από παιδούλα, θα αναγκαστεί να μεταλλαχθεί σε πανίσχυρη πολεμίστρια, που πρέπει να κοντράρει πάνοπλους κακοποιούς και αγριεμένους μπράβους, ώστε να τα καταφέρει.
Στα πλαίσια της ανάδειξης του όμορφου και ουδέποτε ασθενούς, φύλου, σε ρόλο πρωταγωνιστικό, όπως παλεύουν εσχάτως ανάλογες adventure χολιγουντιανές στιγμές με ηρωίδες φανατισμένα και πανέτοιμα να αντιμετωπίσουν ακόμη και την πιο μεγάλη πρόκληση, βαδίζει και η αναγέννηση του διαβόητου saga, με το Tomb Raider, που ουσιαστικά ανοίγει μια καινούργια σελίδα κινηματογραφικών συνεχειών για την ηρωίδα. Η αφηγηματική πορεία άλλωστε που ακολουθεί και αυτό εδώ το νέο επεισόδιο, δεν διαφέρει ουσιαστικά σε τίποτα από εκείνα τα μπλοκμπάστερ τσάπτερς με την Jolie, που με την σειρά τους είχαν δανειστεί τα στοιχεία της πλοκής τους από τον πρωτοπόρο Ίντι!
Όμως όχι, το στοιχείο που είχε κάνει την πρώτη φορά της Λάρας στο εκράν να ξεχωρίσει, το εντυπωσιακό ταξίδεμα της κάμερας σε φυσικά φαντασμαγορικά τοπία, από την Καμπότζη μέχρι την Κένυα και από την παγωμένη Σιβηρία έως και την δική μας ηλιόλουστη Σαντορίνη, εδώ δεν παίζει ούτε για αστείο, ελλείψει προφανώς παράδων της παραγωγής, που έστησαν όλα τα εξωτερικά σετ σε κάποιο οικονομικό στούντιο της Νοτίου Αφρικής. Συνέπεια τούτου είναι όλος ο πανζουρλισμός που λαμβάνει χώρα στην αναζήτηση του τύμβου της Βασιλίσσης δια χειρός του Νορβηγού Bay, Roar Uthaug, να μην αναπνέει κοσμοπολίτικα. να καταπιέζεται από τους ζωγραφιστούς φελιζολένιους βράχους της μυστηριώδους νήσου και εντέλει να καταλήγει αντί για επανεκκινητής, ως ο φτωχός συγγενής του ορίτζιναλ.
Που συν τοις άλλοις διέθετε στην φαρέτρα του, εκτός από δοκιμασμένους στο είδος ντιρέκτορες και μια λαμπερή θεά στο στάρινγκ, ικανή να το στηρίξει απλά και μόνο με την λαμπερή της εμβέλεια. Μια Jolie που στο χθες έμοιαζε σαν να έχει γεννηθεί για να υποδυθεί την ατρόμητη εξερευνήτρια σε αντίθεση με την Σουηδέζα (που πιότερο ομοιάζει με Χιλιανή) που, σύμφωνοι γυμνασμένη είναι, μπράτσα διαθέτει, όχι όμως και εφάμιλλο κύρος και θωριά για να σταθεί επάξια. Στην άτυπη κόντρα που εννοείται παίζει διαρκώς στο πίσω μέρος του μυαλού, των δύο Οσκαρικά εστεμμένων στην κατηγορία της γυναικείας υποστηρικτικής ερμηνείας (Girl, Interrapted και The Danish Girl αντίστοιχα) η Alicia Vikander χάνει το ντέρμπι κατά κράτος από την Καλιφορνέζα, ενώ δεν πετυχαίνει να στηρίξει την απόπειρα ανανέωσης της μορφής της Λάρας, ούτε της αναγωγής της σε νεότερη ηλικία εδώ. Το ακόμη πιο παράξενο γεγονός, είναι που το στούντιο επέλεξε για την απόδοση της 21 Μαΐων Κροφτ, μια μη τσεκαρισμένη στην περιπέτεια 30χρονη!
Κι αν κάποτε δεν έμοιαζε να νοιάζει και κανέναν ποιος θα γυρόφερνε την Angelina στο ταξίδεμα της στις πίστες του πρώτου Tomb Raider, δεν φαίνεται να ισχύει το ίδιο και εδώ, καθώς τόσο ο Dominic West ως πατήρ όσο και ο Walton Goggins ως αγριεμένος Βερλέκης, δεν δείχνουν ικανοί να στηρίξουν την μαυρομάλλα τοξοβόλο στο επικίνδυνο quest. Που εντέλει στην αναβίωση του, προσφέρει έναν αξιοπρεπή ρυθμό, μια κοινότυπη ίντριγκα, μια σχετικά αναμενόμενη ανατροπούλα και το βάφτισμα ενός φρέσκου ονόματος στην superheroes κολυμπήθρα, με την διαφορά πως η κοπέλα έχει δείξει πως είναι φτιαγμένη για άλλα πιο σοβαρά πράγματα και όχι για να παίζει την πολυδιαφημισμένη μυώδη Αμαζόνα.
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 15 Μαρτίου 2018 από την Tanweer!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική