του Rob Cohen. Με τους Toby Kebbell, Maggie Grace, Ryan Kwanten,Ralph Ineson, Melissa Bolona, Ben Cross
Καταστροφή!
του zerVo (@moviesltd)
Πάντα σε κάτι τέτοιες περιπτώσεις, η θύμηση ταξιδεύει κάτι δεκαετίες πίσω, σε εκείνο το πολλά υποσχόμενο καλοκαίρι του 1996, όταν άπαντες καρτερούσαν με αγωνία μια κινηματογραφική σεζόν, τιγκάτη στις φαντασμαγορικές disaster movies, που τα στούντιος είχαν φροντίσει με πανίσχυρο προμόσιον να διαλαλήσουν. Με τα ειδικά εφέ να έχουν πετύχει την δική τους επανάσταση στις εικόνες, τω καιρώ εκείνω, ταινίες καταστροφής, όπως το πρωτοποριακό ID4 και το καθηλωτικό, έδειξαν πως το σινεμά μπορεί να προσφέρει μια ιδιαίτερα ρεαλιστική αναπαράσταση ενός ενδεχομένου ισοπέδωσης του πλανήτη από παράγοντες εξωγενείς ή φυσικούς αντίστοιχα. Κατά κάποιο τρόπο είναι κρίμα λοιπόν, που το είδος παρέμεινε στάσιμο στο χθες και δεν προχώρησε κάποια βήματα παραπέρα, επιμένοντας στις ημέρες μας να ξοδεύεται σε φασαριόζικες δευτεράντζες του τύπου The Hurricane Heist.
Καραβάνι φορτηγών, κατάμεστων με χαρτονομίσματα που οδηγούνται προς καταστροφή και στο σύνολο τους ξεπερνούν το μισό δισεκατομμύριο δολάρια, διασχίζει την Αλαμπάμα, κάτω από την αυστηρή επίβλεψη της ρισκαδόρας πράκτορα Κέισι και του χαμηλών τόνων συναδέλφου της Πέρκινς. Λίγο πριν οι παλιοκαιρισμένοι παράδες οδηγηθούν στην πολτοποίηση, το μηχάνημα θα εμφανίσει προβλήματα, με συνέπεια να ζητηθεί η αρωγή του ντόπιου μηχανικού Μπριζ, προκειμένου να το επισκευάσει. Σχεδόν ταυτόχρονα όμως, όπως έχει προειδοποιήσει ο μετεωρολόγος (και συνάμα αδελφός του προβληματικής συμπεριφοράς συντηρητή) Γουίλ, την περιοχή πρόκειται να κτυπήσει τυφώνας, πέμπτου βαθμού, συνεπώς πρέπει να εκκενωθεί άμεσα, ώστε να μην χαθούν από την οργή της φύσης ανθρώπινες ζωές.
Πέρα όμως από την επίθεση της φονικής καταιγίδας Τάμμυ, μια ακόμη απειλή βρίσκεται σε εξέλιξη, καθώς ο διπρόσωπος Πέρκινς και η μυστική συμμορία του, έχουν εκπονήσει πλάνο κλοπής των χρημάτων, γεγονός που θα πιάσει εν μέσω πανικού την συνεργάτιδα του απροετοίμαστη. Με την βοήθεια του δυναμικού γεωεπιστήμονα, που γνωρίζει καλά πως η ζωή του αδελφού του βρίσκεται σε κίνδυνο, ενόσω εκείνος βρίσκεται στα χέρια των υπέρ το δέον φιλόδοξων ληστών, η Κέισι θα κληθεί στο μέσον του ματιού του κυκλώνα, να δείξει πυγμή και σθένος, ώστε να αποτρέψει τους κακοποιούς από το να πραγματοποιήσουν το μοχθηρό σχέδιο τους.
Λογικό κι επόμενο είναι κάτω από αυτές τις συνθήκες, ειδικότερα μετά το πέρας της ολιγόλεπτης εισαγωγής, όπου τα αδέλφια σε μικρή ηλικία, κοντά είκοσι χρόνια πριν, χάνουν τον αγαπημένο τους πατέρα από την μήνη μιας ακόμη φυσικής συμφοράς, να μην έρθει κατά νου η περίπτωση της ρυθμικά απίθανης δημιουργίας του Jan De Bont. Στην πραγματικότητα εκείνο που την διαφοροποιεί από το αμιγώς ισοπεδωτικό, χάρη στην επίθεση της πλάσης, χαρακτηρισμό, είναι πως εισέρχεται από νωρίς στα μονοπάτια ενός έτερου είδους, που γνωρίζει μια μικρή άνθηση εσχάτως, του ληστρικού heist, άρα μιλάμε για μια πρόσμιξη των δύο περιπτώσεων σε πακέτο του ενός, προς τέρψην του κοινού που διψά για ακατάπαυστη δράση.
Το βασικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει όμως Η Συμμορία του Τυφώνα (...) είναι η ίδια του η σεναριακή βάση, που δεν γίνεται να πηγάσει ούτε από έμπνευση μικρού παιδιού. Πλήρως και απογοητευτικά ρηχός ο σπινθήρας, προσπαθεί να μας πείσει, έστω στα ψέμματα του σινεμά, πως μια ολάκερη περιουσία του δημοσίου δεν συνοδεύεται από αδιάφθορους πεζοναύτες, σε έναν τόπο που δεν έχει κανείς πληροφορηθεί εβδομάδες πριν, για την πιθανότητα έκρηξης των καιρικών φαινομένων και απλώς η μοναδική συνοδός της πομπής που δεν είναι στο κόλπο, θα βρει απάγκιο και απανέμι, στην ράχη ενός μορφονιού ερευνητή του γεωπεριβάλλοντος, που τρέμει στην ιδέα και μόνο της έλευσης μιας νέας Κατρίνα. Και που φυσικά έχει πάμπολλα προσωπικά θέματα να λύσει με το αδελφάκι του, που μετά το μοιραίο συμβάν με τον μπαμπά τους, τα λόγια τους είναι περιορισμένα...
Η μπογιά του Rob Cohen, που εβδομηνταρίζει ηλικιακά, έχει όμως αρχίσει να ξεθωριάζει κι αυτό είναι εμφανές σε κάθε στιγμή του πονήματος του. Ο σκηνοθέτης περιπετειών που έχουν γράψει πραγματικά ιστορία, όπως του Daylight, του XxX και του εισαγωγικού Fast And Furious, εκτός φόρμας ολοσχερώς, αφήνει το αδύναμων θεμελίων adventure του ξεκρεμαστο, εκτιμώντας πως κάποια μανιασμένα βουίσματα του αγέρα και το σήκωμα στα ουράνια βαρύτατων αντικειμένων, από μόνα τους είναι ικανά να ξεδιψάσουν την ανάγκη του κοινού για υπερθέαμα. Κι εδώ, ατυχώς για τον βετεράνο ντιρέκτορα, δεν υπάρχει κανένας Σούπερμαν Sly για να τον σώσει, απλά και μόνο με την μπρατσωμένη του θωριά. παρά μόνο κάτι τρίτης (και πιο κάτω) διαλογής αστερίσκοι, που και βέβαια μόνο για καστ b-movie θα μπορούσαν να επιλεγούν. Άρα από την φυσική καταστροφή, τον επιθετικό προσδιορισμό μπορείτε να τον αφαιρέσετε άφοβα, ώστε να έχετε μια πλήρη γεύση για το τι ακριβώς σημαίνει The Hurricane Heist.
Πέρα όμως από την επίθεση της φονικής καταιγίδας Τάμμυ, μια ακόμη απειλή βρίσκεται σε εξέλιξη, καθώς ο διπρόσωπος Πέρκινς και η μυστική συμμορία του, έχουν εκπονήσει πλάνο κλοπής των χρημάτων, γεγονός που θα πιάσει εν μέσω πανικού την συνεργάτιδα του απροετοίμαστη. Με την βοήθεια του δυναμικού γεωεπιστήμονα, που γνωρίζει καλά πως η ζωή του αδελφού του βρίσκεται σε κίνδυνο, ενόσω εκείνος βρίσκεται στα χέρια των υπέρ το δέον φιλόδοξων ληστών, η Κέισι θα κληθεί στο μέσον του ματιού του κυκλώνα, να δείξει πυγμή και σθένος, ώστε να αποτρέψει τους κακοποιούς από το να πραγματοποιήσουν το μοχθηρό σχέδιο τους.
Λογικό κι επόμενο είναι κάτω από αυτές τις συνθήκες, ειδικότερα μετά το πέρας της ολιγόλεπτης εισαγωγής, όπου τα αδέλφια σε μικρή ηλικία, κοντά είκοσι χρόνια πριν, χάνουν τον αγαπημένο τους πατέρα από την μήνη μιας ακόμη φυσικής συμφοράς, να μην έρθει κατά νου η περίπτωση της ρυθμικά απίθανης δημιουργίας του Jan De Bont. Στην πραγματικότητα εκείνο που την διαφοροποιεί από το αμιγώς ισοπεδωτικό, χάρη στην επίθεση της πλάσης, χαρακτηρισμό, είναι πως εισέρχεται από νωρίς στα μονοπάτια ενός έτερου είδους, που γνωρίζει μια μικρή άνθηση εσχάτως, του ληστρικού heist, άρα μιλάμε για μια πρόσμιξη των δύο περιπτώσεων σε πακέτο του ενός, προς τέρψην του κοινού που διψά για ακατάπαυστη δράση.
Το βασικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει όμως Η Συμμορία του Τυφώνα (...) είναι η ίδια του η σεναριακή βάση, που δεν γίνεται να πηγάσει ούτε από έμπνευση μικρού παιδιού. Πλήρως και απογοητευτικά ρηχός ο σπινθήρας, προσπαθεί να μας πείσει, έστω στα ψέμματα του σινεμά, πως μια ολάκερη περιουσία του δημοσίου δεν συνοδεύεται από αδιάφθορους πεζοναύτες, σε έναν τόπο που δεν έχει κανείς πληροφορηθεί εβδομάδες πριν, για την πιθανότητα έκρηξης των καιρικών φαινομένων και απλώς η μοναδική συνοδός της πομπής που δεν είναι στο κόλπο, θα βρει απάγκιο και απανέμι, στην ράχη ενός μορφονιού ερευνητή του γεωπεριβάλλοντος, που τρέμει στην ιδέα και μόνο της έλευσης μιας νέας Κατρίνα. Και που φυσικά έχει πάμπολλα προσωπικά θέματα να λύσει με το αδελφάκι του, που μετά το μοιραίο συμβάν με τον μπαμπά τους, τα λόγια τους είναι περιορισμένα...
Η μπογιά του Rob Cohen, που εβδομηνταρίζει ηλικιακά, έχει όμως αρχίσει να ξεθωριάζει κι αυτό είναι εμφανές σε κάθε στιγμή του πονήματος του. Ο σκηνοθέτης περιπετειών που έχουν γράψει πραγματικά ιστορία, όπως του Daylight, του XxX και του εισαγωγικού Fast And Furious, εκτός φόρμας ολοσχερώς, αφήνει το αδύναμων θεμελίων adventure του ξεκρεμαστο, εκτιμώντας πως κάποια μανιασμένα βουίσματα του αγέρα και το σήκωμα στα ουράνια βαρύτατων αντικειμένων, από μόνα τους είναι ικανά να ξεδιψάσουν την ανάγκη του κοινού για υπερθέαμα. Κι εδώ, ατυχώς για τον βετεράνο ντιρέκτορα, δεν υπάρχει κανένας Σούπερμαν Sly για να τον σώσει, απλά και μόνο με την μπρατσωμένη του θωριά. παρά μόνο κάτι τρίτης (και πιο κάτω) διαλογής αστερίσκοι, που και βέβαια μόνο για καστ b-movie θα μπορούσαν να επιλεγούν. Άρα από την φυσική καταστροφή, τον επιθετικό προσδιορισμό μπορείτε να τον αφαιρέσετε άφοβα, ώστε να έχετε μια πλήρη γεύση για το τι ακριβώς σημαίνει The Hurricane Heist.
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 22 Μαρτίου 2018 από την Odeon!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική