Το Διάστημα Ανάμεσά Μας (The Space Between Us) PosterΤο Διάστημα Ανάμεσά Μας

του Peter Chelsom. Με τους Asa Butterfield, Gary Oldman, Britt Robertson, Carla Gugino, B. D. Wong, Janet Montgomery, Trey Tucker, Scott Takeda, Adande Thorne, Colin Egglesfield


Fly me to the...Mars
του zerVo (@moviesltd)

Δεν είναι άσχημο, αντίθετα γλυκούλι είναι, που κάθε χρονιά τα μεγάλα στούντιος αναζητούν μια ιστορία αγάπης, όχι συνηθισμένης τροπής και εξέλιξης, για να την σερβίρουν κινηματογραφικά, εκεί στα μέσα του Φλεβάρη, περίοδο που γιορτάζεται εδώ μερικές δεκαετίες ο σχετικός Άγιος και όλοι οι in love βρίσκουν αφορμή για ένα πανηγύρι παραπάνω. Ακόμη πιο συμπαθητικό είναι που οι περισσότερες, αν όχι όλες, εξ αυτών των περιπτώσεων, απευθύνονται στο νεανικό, τινέιτζερ κοινό, που για να τα λέμε τα πράγματα με το όνομα τους, ε, είναι ίσως κι εκείνο που στ' αλήθεια και το κέφι διαθέτει και τις συνθήκες για να το γιορτάσει και με το παραπάνω. Η ατυχία είναι που επίσης σε συντριπτικό ποσοστό τους όλα αυτά τα σινερομάντζα, δεν αρκούνται στην ανάπτυξη μιας απλοικής ρομαντικής σχέσης, μα το ψάχνουν εις βάθος, σε οτιδήποτε young adult γραπτό κινείται, ώστε να την δείξουν όσο πιο πρωτότυπη και ανέλπιστη στην πορεία της γίνεται. Στην παρούσα περίπτωση του The Space Between Us, πρέπει να ομολογήσω πως στο κτίσιμο του ντουετακίου ξεπεράστηκε κάθε σχετικό όριο λογικής.

Το Διάστημα Ανάμεσά Μας (The Space Between Us) Wallpaper
Η πρώτη επανδρωμένη αποστολή για τον Πλανήτη Άρη, που θα έχει σαν σκοπό της τον εποικισμό του, είναι πανέτοιμη να αναχωρήσει με τις ευχές της NASA και ολόκληρης της ανθρωπότητας. Σχέδιο που σε όλη του την διαστημική πορεία θα κινηθεί σύμφωνα με το πρόγραμμα, εκτός από το απρόβλεπτο γεγονός πως ένα μέλος του πληρώματος, η αστροναύτης Σάρα Έλλιοτ βρίσκεται σε ενδιαφέρουσα, γεγονός που σημαίνει πως με την εγκατάσταση της στον Κόκκινο Πλανήτη, θα φέρει στον κόσμο το παιδί της. Και πραγματικά ακολουθώντας όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας, ο Γκάρντνερ θα γίνει το πρώτο αγόρι που θα γεννηθεί εκτός της Γης, δίνοντας χαρά σε όλους τους εποίκους και τους ιθύνοντες που παρακολουθούν τις κινήσεις τους από την γήινη Βάση, θετική διάθεση που δεν θα κρατήσει για πολύ όμως, αφού η μητέρα του πάνω στην δύσκολη γέννα θα αφήσει την τελευταία της πνοή...

Δεκαέξι χρόνια κατοπινά, ο Γκάρντνερ είναι πλέον ολόκληρος άντρας, που έχει συνηθίσει να κινείται στην ρουτινιάρικη καθημερινότητα του στο μακρινό αστέρι, έχοντας για μοναδική συντροφιά τους ενήλικους αστροναύτες της μικρής κοινωνίας που τον περιβάλλει και περισσότερο της Κέντρα, που έχοντας τον υπ ευθύνη της, προσπαθεί να του δώσει ένα μέρος από το μητρικό χάδι που ποτέ δεν γνώρισε. Στην ηλεκτρονική επικοινωνία του με την Γη, ο μελαγχολικός νεαρός θα γνωρίσει την συνομήλικη του Τούλσα, ανοίγοντας έτσι ένα παράθυρο διαφυγής από τα συνηθισμένα, αποκρύπτοντας της μεν, το που πραγματικά βρίσκεται, ζητώντας από τους υπευθύνους του προγράμματος με περισσότερη θέρμη, δε, να πραγματοποιήσει το πολυπόθητο ταξίδι του, πίσω στο σπίτι. Έχοντας πλέον δύο λόγους γι αυτό, από την μία να αναζητήσει τα ίχνη του πατέρα του, από την άλλη να συναντήσει τον ξανθό άγγελο που έχει για τα καλά φωλιάσει στα όνειρα του...

Εννοείται βεβαίως πως για να συναντηθούν τα δύο εφηβάκια και να αναπτυχθεί δεσμός, πύραυλος θα μεταφέρει τον προβληματισμένο δεκαεξάρη στα μέρη μας, ανοίγοντας διάπλατα το μονοπάτι του ερωτικού μίτινγκ, έλα όμως που με μιάμιση δεκαετία μαθημένος σε συνθήκες αντιβαρύτητας, ο πιτσιρικάς δεν θα αντέξει στο καινούργιο περιβάλλον του, μιας και τα όργανά του δεν είναι ικανά να λειτουργήσουν. Οπότε δεύτερη απόκρυψη από το (μελλοντικό) έτερον ήμισυ που βεβαίως θα αντικρίσει, προκαλώντας της ανείπωτη έκπληξη, αφού προηγούμενα θα το σκάσει από το καλά φυλλασσόμενο κτίριο που νοσηλεύεται. Οι δυο τινς, ο Εξωγήινος και η Απροσάρμοστη, καβάλα σε μοτοσυκλέτες, γρήγορα αμάξια, μέχρι και αεροπλάνα, αγκαλιασμένοι πλέον, θα προσπαθήσουν να κάνουν πραγματικότητα και την άλλη απαίτηση του Γκάρντνερ, να ανακαλύψει επιτέλους τον μπαμπά του. Έχοντας συνάμα την - διμελή - NASA στο κατόπι τους, δηλαδή την προστατευτική Κέντρα και τον επιστήμονα Ναθάνιελ Σέπερντ, που για κανέναν λόγο δεν επιθυμεί ο μικρός να πάθει το παραμικρό!

Μετράς αλήθεια πόσες συνθήκες καλείσαι να αποδεχθείς προκειμένου να καταφέρεις έστω να παρακολουθήσεις αυτό το ρομάντζο (καμίας επιστημονικής) φαντασίας? Εγκυμονούσα σε ζωτικής σημασίας αποστολή στο υπερπέραν! Γεννητούρια χωρίς την σύμπραξη της Υπηρεσίας Διαστήματος, γνωστής για την ακρίβεια χιλιοστού στην οργάνωση της! Τσατάρισμα στον υπολογιστή - που βρίσκεται στον Άρη - αμέσου επικοινωνίας, με Wi Fi σύνδεση που ακόμη δεν έχει ονειρευτεί καν η AOL! Γυρισμός στα πάτρια εδάφη και απόδραση κάτω από τα άγρυπνα μάτια των ερευνητών, που τον ξαναμμένο νέο τον έχουν κάτω από αυστηρή επίβλεψη, μην τους μείνει από τις παρενέργειες της βαρύτητας. ΟΚ! Μετά από όλα αυτά τα τουσέ, είναι πανεύκολο δύο νέοι να ξεπεράσουν τις αντιξοότητες και να πιαστούν χεράκι χεράκι σαν να μην συμβαίνει τίποτα και να ταξιδέψουν ολάκερη την Αμερική, ψάχνοντας την ταυτότητα του μοναδικού (πιθανότατα) εν ζωή γονιού.

Όση γλύκα κι αν διαθέτει το λοιπόν στην όψη του το φλερτάκι, που ταχύτατα θα εξελιχθεί σε έξαψη μεταξύ των 16χρονων, δεν παύουν στο πίσω μέρος του μυαλού να μένουν ζωντανές οι ανεξήγητες τρύπες που έχει στην θεματική της βάση η ιστορία, που είναι βγαλμένη από την αχαλίνωτη φαντασία τριών σεναριογράφων, που παρέδωσαν την εργασία του στον βετεράνο σκηνοθέτη Peter Chelsom για να την κάνει πράξη. Εκείνος, στην δέκατη μεγάλου μήκους ταινία του, με πιο γνωστή από όλες το και πάλι αγαπησιάρικο Serendipity, όπως και μεταξύ άλλων την φιλμική εκδοχή της Hannah Montana, δεν κάνει τίποτα παραπάνω από το να ρίξει κι άλλο λάδι στην φωτιά των μη αποδεκτών ακόμη και από την πιο ταξιδιάρα ματιά, συμβάσεων, που εντέλει δεν γίνεται να υπογραφούν εύπεπτα από κανέναν θεατή, ακόμη κι αν αυτός διανύει τα λυκειακά του χρόνια και περιμένει αυτό το ρομαντζάκι πως και πως.

Φυσικά όταν το νερό μπει στο αυλάκι και γύρω από τους απελευθερωμένους στις γήινες άπλες πλέον, νεαρούς, ακούγονται κελαηδίσματα και σιροπιαστά τραγουδάκια συνοδευόμενα από ρίψη ροδοπετάλων, είναι πιθανόν να σκιρτήσουν οι καρδούλες των πιο ευαίσθητων, που θα περάσουν και μια αγωνιώδη περίοδο ενόσω ο άρρεν θα ζοριστεί από τα σωθικά του που δεν αντέχουν άλλο. Κι επειδή δεν μιλάμε για περίπτωση The Fault In Our Stars, το Beyond Imagination παραμύθι δεν θα ήταν δυνατόν να διαφύγει του παντελώς προβλέψιμου και ρηχού χάπι εντ. Χμ, ίσως εκτός μιας ανατροπής, που πανεύκολα μπορείς να προσθέσεις στην λίστα με τις απιθανότητες που προανέφερα.

Ο μπόμπιρας Asa Butterfield, που έχει μαθητεύσει υπό τις οδηγίες των Scorsese (Hugo) και Burton (Miss Peregrine), με την πείρα της περιπέτειας φαντασίας που έζησε στο Ender's Game, εδώ γίνεται άντρας, με την αφοπλιστική άνεση που του δίνει το μπαλωματένιο σκριπτ. Εδώ πιστέψαν όλα τα άλλα, εμένα ακόμη με βλέπουν σαν σχολιαρόπαιδο? Πολύ πιο ολοκληρωμένη από την άλλη μεριά η θηλυκή παρουσία της μικρής Britt Robertson, που μια χαρά αποδίδει την ζόρικη, ελαφρώς περιθωριακή και παντογνώστρια έφηβο, έχοντας και την στήριξη της Gugino που κερδίζει την άτυπη κόντρα των δεύτερων ρόλων, από κάποιον που μοιάζει του Gary Oldman. Σε γενικές γραμμές πάντως δεν είναι οι ερμηνείες το μέγιστο ζήτημα του The Space Between Us, μιας ρομαντζαδούρας που πέραν των κάπως ακριβών εφετζίδικων στοιχείων της παραγωγής του, σου δίνει την εντύπωση πως φτιάχτηκε στο πόδι, με ένα σκεπτικό που μάλλον αδικεί το βασικό του τάργκετ γκρουπ του. Έλα μωρέ πιτσιρίκια είναι, δείχτους αγκαλίτσες και φιλάκια και όλα τα άλλα, τα φαιδρά, θα τα λησμονήσουν...

Το Διάστημα Ανάμεσά Μας (The Space Between Us) Rating



Στις δικές μας αίθουσες? Στις 9 Φεβρουαρίου 2017 από την Odeon

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Η δική σου κριτική