του F. Javier Gutiérrez. Με τους Matilda Lutz, Alex Roe, Johnny Galecki, Vincent D'Onofrio, Aimee Teegarden, Bonnie Morgan, Chuck David Willis, Patrick R. Walker, Zach Roerig, Laura Wiggins, Lizzie Brocheré
Βλέπεις! Πεθαίνεις! Κι ενδιάμεσα βαριέσαι...
του zerVo (@moviesltd)
Ως ορόσημο μπορεί να χαρακτηριστεί για το κινηματογραφικό είδος του τρόμου, η περίπτωση του The Ring, μιας και υπήρξε εκείνη ταινία που άνοιξε διάπλατα τις πύλες του Χόλιγουντ στην εισβολή των made in Japan horrors, οι οποίες στην αγγλόφωνη πλέον εκδοχή τους, σάρωσαν τα ταμεία, εκεί κάπου στις αρχές του τρέχοντος αιώνα. Πέραν του προαναφερόμενου τίτλου, σωρεία άλλων σαν τα The Grudge, The Eye, Mirrors, Pulse, το Dark Water του Salles, το αδικημένο The Uninvited, άπαντα υπήρξαν διασκευές ασιανών ιστοριών με φαντάσματα, δοσμένες σε μια πιο δυτική χροιά, φτιάχνοντας μια πολύ ενδιαφέρουσα αλυσίδα ριμέικς, ουδέποτε ποιοτικότερα των πρωτότυπων, με κοινό χαρακτηριστικό όλων, την εξαιρετική πορεία στα box office. Μόδα ήταν όμως και πάει πέρασε. Συνεπώς δεν βρίσκω το λόγο της επαναφοράς, της φίρμας, δώδεκα ολόκληρα χρόνια μετά το πρώτο σίκουελ, στις μέρες μας, εκτός του γεγονότος πως το genre διανύει όχι τις καλύτερες του ημέρες και οι σεναριακές ιδέες δεν διέπονται από κάτι τοο ιδιαίτερο, το ξεχωριστό, το πρωτότυπο...
Δύο χρόνια μετά από την μοιραία πτήση αεροπλάνου, γεμάτου επιβάτες, μεταξύ των οποίων και ένας σπουδαστής κολεγίου που κατά τα φαινόμενα είχε άμεση σχέση με την συντριβή, οι κοντινοί του άνθρωποι, φίλοι και καθηγητές, επιχειρούν να προσεγγίσουν το μυστήριο που είναι θαμμένο πίσω από το τραγικό συμβάν. Ενδείξεις που οδηγούν τους ερασιτέχνες ερευνητές στην μελέτη ενός ολιγόλεπτου βίντεο κλίπ, ο θεατής του οποίου, αμέσως μετά το πέρας της προβολής του, έχει μπροστά του μόλις μια εβδομάδα ζωής, πριν βρει φρικτό, αποτρόπαιο, μα το κυριότερο ανεξήγητο θάνατο. Γύρω από τον γεμάτο απορίες δάσκαλο Γκάμπριελ, θα στηθεί μια ομάδα νεαρών, που θα μελετήσουν το φαινόμενο, γνωρίζοντας καλά το ρίσκο που παίρνουν και που σταδιακά θα επιφέρει θανάτους ανάμεσα τους.
Μια τέτοια περίπτωση μαθητή είναι κι αυτή του φανερά προβληματισμένου πρωτοετή Χολτ, που η απρόβλεπτη συμπεριφορά του, θα δημιουργήσει πάμπολλα ερωτηματικά στην καλή του Τζούλια, που παρότι ευρισκόμενη εκατοντάδες μίλια μακρυά του, δεν θα μείνει με σταυρωμένα τα χέρια και θα αναζητήσει την αλήθεια. Ταξιδεύοντας μέχρι το χώρο του κολεγίου, η νεαρή θα πληροφορηθεί για την ύπαρξη της φονικής VHS, για τους συνομηλίκους της που έχουν χάσει την ζωή τους και για να προστατεύσει τον αγαπημένο της από τον επερχόμενο χαμό θα αποφασίσει να συμμετάσχει κι εκείνη σε αυτό το φονικό παιχνίδι, παλεύοντας να αποκαλύψει την πικρή αλήθεια πίσω από το σκοτεινό πρόσωπο που κρύβουν τα κερά του κλιπ.
Που στην ουσία δεν είναι κανένα διαφορετικό από όλα όσα γνωρίζαμε ήδη τόσο από τις Τζαπανίζ όσο και από τις Γιάνκηκες εκδοχές του παραμυθιού, δηλαδή η μπλεδίζοντος απόχρωσης δέρματος, μακρυμαλλούσα κοπελιά Σαμάρα, που μια φορά κι έναν καιρό θάφτηκε ζωντανή στο αρτεσιανό πηγάδι και της πήρε μια βδομάδα για να ξεψυχήσει, ουχί όμως να εγκαταλείψει τα εγκόσμια που στοιχειώνει πλέον με το εκδικητικό της πνεύμα. καμία καινοτομία και μηδεμία εξέλιξη λοιπόν δεν συγκλονίζει την πλοκή μιάμιση δεκαετία μετά το τελευταίο αντίο, εξόν ίσως από την προφανή σχέση που έχει η Μιςς Τζούλια με την αναγεννημένη μέσα από τα Led του τηλεοπτικού δέκτη, τιμωρό, που επιστρέφει ακόμη πιο αποφασισμένη να στείλει στον τάφο, όσο το δυνατόν περισσότερους νεαρούς κάνουν το λάθος να διαβάσουν τα πλανάκια της κασέτας. Που για να μπει σε όσο το δυνατόν περισσότερα σπίτια και να κάνει την ζημιά της ακόμη μεγαλύτερη, έχει πλέον ψηφιοποιηθεί, ακολουθώντας το πνεύμα της εποχής και ταξιδεύει με ιλιγγιώδεις ταχύτητες διαμέσου του δικτύου!
Πλάνα που μπορεί να είναι ακριβώς τα ίδια με εκείνα που γνωρίζαμε από παλιά - αλήθεια ποιος είχε το κότσι να πατήσει το Enter, στην προτροπή των extras του DVD τότε και να δει το βιντεάκι - μα στην θωριά της κορασίδος που έχει αναλάβει να βρει και να αποκαταστήσει τα αδιάβαστα οστά της Σαμάρας, υπάρχουν προσθήκες και παρεμβολές με σημασία, που θα οδηγήσουν σταδιακά και χωρίς εξάρσεις στο αναμενόμενο και πάρα πολύ προβλέψιμο φινάλε. Διαδρομή που έχει ελάχιστες στιγμές έξαρσης στο διάβα της, περιορισμένες έως και μηδενικές στιγμές φόβου, επαναληπτικές οι περισσότερες από παλιά, με συνέπεια να μην γίνεται ποτέ σαφής ο λόγος του ριμπούτ ενός πρότζεκτ που μάλλον δεν έχει κάτι καινούργιο να προσφέρει,
Εκτός ίσως από το φούσκωμα των λογαριασμών της Paramount, που στοχεύει στην δημιουργία καινούργιων φανς της σειράς μέσα από το Rebirth, αν και με υλικό τρόμου που δεν είναι ούτε ελκυστικό, ούτε ξεχωριστό, ούτε εννοείται πρωτότυπο πολύ δύσκολα θα μακροημερεύσει. Αδιαφορία και ανία. Πίσω στο πηγάδι όλα τα Rings νέας κοπής. Και με καπάκι που να σφραγίζει ερμητικά. Αρκετά...
Μια τέτοια περίπτωση μαθητή είναι κι αυτή του φανερά προβληματισμένου πρωτοετή Χολτ, που η απρόβλεπτη συμπεριφορά του, θα δημιουργήσει πάμπολλα ερωτηματικά στην καλή του Τζούλια, που παρότι ευρισκόμενη εκατοντάδες μίλια μακρυά του, δεν θα μείνει με σταυρωμένα τα χέρια και θα αναζητήσει την αλήθεια. Ταξιδεύοντας μέχρι το χώρο του κολεγίου, η νεαρή θα πληροφορηθεί για την ύπαρξη της φονικής VHS, για τους συνομηλίκους της που έχουν χάσει την ζωή τους και για να προστατεύσει τον αγαπημένο της από τον επερχόμενο χαμό θα αποφασίσει να συμμετάσχει κι εκείνη σε αυτό το φονικό παιχνίδι, παλεύοντας να αποκαλύψει την πικρή αλήθεια πίσω από το σκοτεινό πρόσωπο που κρύβουν τα κερά του κλιπ.
Που στην ουσία δεν είναι κανένα διαφορετικό από όλα όσα γνωρίζαμε ήδη τόσο από τις Τζαπανίζ όσο και από τις Γιάνκηκες εκδοχές του παραμυθιού, δηλαδή η μπλεδίζοντος απόχρωσης δέρματος, μακρυμαλλούσα κοπελιά Σαμάρα, που μια φορά κι έναν καιρό θάφτηκε ζωντανή στο αρτεσιανό πηγάδι και της πήρε μια βδομάδα για να ξεψυχήσει, ουχί όμως να εγκαταλείψει τα εγκόσμια που στοιχειώνει πλέον με το εκδικητικό της πνεύμα. καμία καινοτομία και μηδεμία εξέλιξη λοιπόν δεν συγκλονίζει την πλοκή μιάμιση δεκαετία μετά το τελευταίο αντίο, εξόν ίσως από την προφανή σχέση που έχει η Μιςς Τζούλια με την αναγεννημένη μέσα από τα Led του τηλεοπτικού δέκτη, τιμωρό, που επιστρέφει ακόμη πιο αποφασισμένη να στείλει στον τάφο, όσο το δυνατόν περισσότερους νεαρούς κάνουν το λάθος να διαβάσουν τα πλανάκια της κασέτας. Που για να μπει σε όσο το δυνατόν περισσότερα σπίτια και να κάνει την ζημιά της ακόμη μεγαλύτερη, έχει πλέον ψηφιοποιηθεί, ακολουθώντας το πνεύμα της εποχής και ταξιδεύει με ιλιγγιώδεις ταχύτητες διαμέσου του δικτύου!
Πλάνα που μπορεί να είναι ακριβώς τα ίδια με εκείνα που γνωρίζαμε από παλιά - αλήθεια ποιος είχε το κότσι να πατήσει το Enter, στην προτροπή των extras του DVD τότε και να δει το βιντεάκι - μα στην θωριά της κορασίδος που έχει αναλάβει να βρει και να αποκαταστήσει τα αδιάβαστα οστά της Σαμάρας, υπάρχουν προσθήκες και παρεμβολές με σημασία, που θα οδηγήσουν σταδιακά και χωρίς εξάρσεις στο αναμενόμενο και πάρα πολύ προβλέψιμο φινάλε. Διαδρομή που έχει ελάχιστες στιγμές έξαρσης στο διάβα της, περιορισμένες έως και μηδενικές στιγμές φόβου, επαναληπτικές οι περισσότερες από παλιά, με συνέπεια να μην γίνεται ποτέ σαφής ο λόγος του ριμπούτ ενός πρότζεκτ που μάλλον δεν έχει κάτι καινούργιο να προσφέρει,
Εκτός ίσως από το φούσκωμα των λογαριασμών της Paramount, που στοχεύει στην δημιουργία καινούργιων φανς της σειράς μέσα από το Rebirth, αν και με υλικό τρόμου που δεν είναι ούτε ελκυστικό, ούτε ξεχωριστό, ούτε εννοείται πρωτότυπο πολύ δύσκολα θα μακροημερεύσει. Αδιαφορία και ανία. Πίσω στο πηγάδι όλα τα Rings νέας κοπής. Και με καπάκι που να σφραγίζει ερμητικά. Αρκετά...
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 2 Φεβρουαρίου 2017 από την UIP
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική