του Oriol Paulo. Με τους José Coronado, Hugo Silva, Belén Rueda, Aura Garrido, Miquel Gelabert, Juan Pablo Shuk, Oriol Vila, Carlota Olcina
Το χάσαμε το κορμί, πατριώτη!
του zerVo (@moviesltd)
Στην μοντέρνα εγκληματολογία, το σημαντικότερο στοιχείο στην μελέτη, ανάλυση και πιθανότατα εξεύρεση του θύτη της μοιραίας και με αποτέλεσμα τον θάνατο πράξης είναι το ίδιο το σώμα του νεκρού, του φονευθέντα, του δεδομένου θύματος κατά τα φαινόμενα. Κι αυτό διότι όλοι οι επαγγελματίες ιατροδικαστές και ερευνητές έχουν πειστεί πως το άψυχο κουφάρι (πλέον) όχι απλά γνωρίζει, αλλά δύναται και να μαρτυρήσει μέσα από την ενδελεχή του μελέτη, το τι ακριβώς μπορεί να συνέβη κατά την διάρκεια του φονικού. Να πει τα πάντα, από το πως διαπράχθηκε ο φόνος, μέχρι και να υποδείξει με σαφήνεια και ακρίβεια, το χέρι εκείνου που του αφαίρεσε την ζωή. Υποσημείωσε εκείνο που λέει "κατά τα φαινόμενα". Γιατί υπάρχουν και περιπτώσεις, που ακόμη και τα πασιφανή, εξαπατούν, παραπλανούν, δείχνουν κάτι άλλο, από αυτό που στ' αλήθεια συνέβη...
Έχοντας μόλις επιστρέψει από υπερατλαντικό ταξίδι αναψυχής, η εκκεντρική, πλην ζάπλουτη Μάικα Βιγιαβέρδε, θα εντοπιστεί νεκρή στην βίλα της, από τον λατρεμένο της, αλλά και πολλά χρόνια νεότερο σύζυγο της, Άλεξ Ουλόα. Ακόμη πιο αναπάντεχα, την βραδιά που εκείνη θα χάσει την ζωή της από καρδιακή προσβολή, το σώμα της, θα εξαφανιστεί από το νεκροτομείο, με τον μοναδικό που θα μπορούσε να δώσει εξηγήσεις για το ακριβώς συνέβη, τον φύλακα του κτιρίου, να πέφτει τρομαγμένος θύμα τροχαίου και να βρίσκεται σε κώμα. Δίχως την δυνατότητα μελέτης του πτώματος, αλλά και με κάποιες πρώτες υποψίες να στρέφονται στο πρόσωπο του έχοντα σημαντικά οφέλη από την απώλεια της ηλικιωμένης κυράς του, Άλεξ, ο πεπειραμένος επιθεωρητής Χάιμε Πένια, θα αναλάβει να εντοπίσει την άκρη του νήματος, μιας υπόθεσης που από τις πρώτες στιγμές της μοιάζει μυστηριώδης και δυσεπίλυτη...
Πόσο μάλλον όταν ο - καθηγητής χημείας στο επάγγελμα - μορφονιός, πολύ σύντομα θα δείξει να χάνει την ψυχραιμία του και να αντιφάσκει στις ερωτήσεις των ανακριτών, στην προσπάθεια του να κρύψει τσαπατσούλικα, την γεμάτη πάθος, εξωσυζυγική του σχέση, που διατηρεί με νεαρά μαθήτρια του. Κάτι οι περίεργες κλήσεις στο κινητό, κάτι τα κίνητρα που τον καταδεικνύουν ως τον ένα και μοναδικό φονιά, ο Άλεξ, θα τεθεί υπό κράτηση, ωσότου μαρτυρήσει στις Αρχές, που ακριβώς έχει κρύψει την (σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις) δολοφονημένη αριστοκράτισσα. Αν υπάρχει μια και μόνη αλήθεια στα λεγόμενα του τρομοκρατημένου χήρου, όμως, είναι πως πραγματικά, δεν γνωρίζι το παραμικρό για την εξαφάνιση...
Με μπόλικη μαγιά από εκείνη που κληροδότησε στους απογόνους του, κινηματογραφιστές ο Hitch, ένας ακόμη εκπρόσωπος της ισχυρότατης και με τεράστια αποθέματα έμπνευσης Σπανιόλικης σχολής του σασπένς, επιχειρεί να προσφέρει ένα ταχύτατο σε ρυθμούς και τιγκαρισμένο στις ανατροπές, αστυνομικό θρίλερ αγωνίας, που στηρίζει την θεματική του, λειτουργώντας ανάποδα από τα καθιερωμένα, στην απώλεια του νεκρού. Αυτός ο έξοχος εισαγωγικός σπινθήρας, στήνει μια κλειστοφοβική μέσα στους τέσσερις τοίχους του κτιρίου της Γενικής Ασφαλείας, ίντριγκα, που βρίσκει διεξόδους αναπνέει, μέσα από τα συνεχόμενα φλασμπάκς, που αναπτύσσουν προς τα πίσω το στόρι, δίνοντας μας τα απαιτούμενα hints and tips, προκειμένου να βρούμε εμείς, οι θεατές, πριν από κάθε άλλον, το τι ακριβώς συμβαίνει. Ο Ισπανός σκηνοθέτης και σεναριογράφος Oriol Paulo, που δική του πένα συνέγραψε και το αναλόγου ύφους Juia's Eyes, παμπόνηρος στην καταγραφή των γεγονότων, ρίχνει το ένα στοιχείο μετά το άλλο, οδηγώντας με φρενήρες τέμπο την ματιά της πλατείας, που δεν προλαβαίνει να τα βάλει σε μια τάξη, ακριβώς προς τα εκεί που θέλει, ώστε να πετύχει εντέλει το πολυπόθητο "Στην Έφερα"! Οι πιο έμπειροι πάντως σινεφίλ Πουαρώ, εύκολα ή δύσκολα θα διακρίνουν, μέσα από αχρείαστα στην λοιπή εξέλιξη πλάνα, πολύ (πολύ, όμως) νωρίς το τι έχει παιχτεί, ίσως όχι με ακρίβεια, αλλά θα πέσουν σχετικά κοντά στην λύση του γρίφου.
Μόλις τέσσερα είναι τα βασικά πρόσωπα της ιστορίας, κάτι που δεν ευνοεί την πλοκή να απλωθεί όπως θα της έπρεπε τελικά. Ως πτώμα, αφού σύμφωνα με το ιατρικό δελτίο - και μόνον - δεν βρίσκεται στην ζωή, η πιο διάσημη μορφή του καστ, Belen Rueda, στα 51 της, πείθει πως το νερό εκεί στην Ιβηρική έχει μαγικές ιδιότητες και δεν γερνάει όσους το πιουν. Φυσικά και καμία εικοσάχρονη φλογερή πιτσιρίκα Aura Garrido, δεν μπορεί να την βάλει πλάτη την Mar A Dentro στο σεξ απίλ και στην γοητεία, οπότε μάλλον ένα fact εργασίας, μάλλον πηγαίνει περίπατο από νωρίς στην εξέλιξη. Μόνο μέσα από τα χρονικά πέρα δώθε όμως, η όμορφη Μαδριλένα, δεν θα μπορούσε να ορίζει και το πρωταγωνιστικό πρόσωπο του στόρι. Τίτλο για τον οποίο ερίζουν οι δύο αντικρουόμενοι άντρες, ο (μάλλον) φονιάς Hugo SIlva και ο (ορκισμένος) διώκτης του Jose Coronado, που δεν θα ηρεμήσει αν δεν τον δει κλεισμένο πίσω από τα κάγκελα της φυλακής για όσα έχει πράξει και δεν τα ομολογεί. Κυνηγητό που κρύβει μέσα του και το κλειδί του τελικού τουίστ, που αν είσαι από εκείνους που ούτε σκέφτονται πολύ στο δίωρο, ούτε καίγονται να μαντέψουν το τι ακριβώς τρέχει, θα μείνεις ικανοποιημένος από το καλομονταρισμένο, αλλά και με εμφανείς σεναριακές αδυναμίες El Cuerpo...
Πόσο μάλλον όταν ο - καθηγητής χημείας στο επάγγελμα - μορφονιός, πολύ σύντομα θα δείξει να χάνει την ψυχραιμία του και να αντιφάσκει στις ερωτήσεις των ανακριτών, στην προσπάθεια του να κρύψει τσαπατσούλικα, την γεμάτη πάθος, εξωσυζυγική του σχέση, που διατηρεί με νεαρά μαθήτρια του. Κάτι οι περίεργες κλήσεις στο κινητό, κάτι τα κίνητρα που τον καταδεικνύουν ως τον ένα και μοναδικό φονιά, ο Άλεξ, θα τεθεί υπό κράτηση, ωσότου μαρτυρήσει στις Αρχές, που ακριβώς έχει κρύψει την (σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις) δολοφονημένη αριστοκράτισσα. Αν υπάρχει μια και μόνη αλήθεια στα λεγόμενα του τρομοκρατημένου χήρου, όμως, είναι πως πραγματικά, δεν γνωρίζι το παραμικρό για την εξαφάνιση...
Με μπόλικη μαγιά από εκείνη που κληροδότησε στους απογόνους του, κινηματογραφιστές ο Hitch, ένας ακόμη εκπρόσωπος της ισχυρότατης και με τεράστια αποθέματα έμπνευσης Σπανιόλικης σχολής του σασπένς, επιχειρεί να προσφέρει ένα ταχύτατο σε ρυθμούς και τιγκαρισμένο στις ανατροπές, αστυνομικό θρίλερ αγωνίας, που στηρίζει την θεματική του, λειτουργώντας ανάποδα από τα καθιερωμένα, στην απώλεια του νεκρού. Αυτός ο έξοχος εισαγωγικός σπινθήρας, στήνει μια κλειστοφοβική μέσα στους τέσσερις τοίχους του κτιρίου της Γενικής Ασφαλείας, ίντριγκα, που βρίσκει διεξόδους αναπνέει, μέσα από τα συνεχόμενα φλασμπάκς, που αναπτύσσουν προς τα πίσω το στόρι, δίνοντας μας τα απαιτούμενα hints and tips, προκειμένου να βρούμε εμείς, οι θεατές, πριν από κάθε άλλον, το τι ακριβώς συμβαίνει. Ο Ισπανός σκηνοθέτης και σεναριογράφος Oriol Paulo, που δική του πένα συνέγραψε και το αναλόγου ύφους Juia's Eyes, παμπόνηρος στην καταγραφή των γεγονότων, ρίχνει το ένα στοιχείο μετά το άλλο, οδηγώντας με φρενήρες τέμπο την ματιά της πλατείας, που δεν προλαβαίνει να τα βάλει σε μια τάξη, ακριβώς προς τα εκεί που θέλει, ώστε να πετύχει εντέλει το πολυπόθητο "Στην Έφερα"! Οι πιο έμπειροι πάντως σινεφίλ Πουαρώ, εύκολα ή δύσκολα θα διακρίνουν, μέσα από αχρείαστα στην λοιπή εξέλιξη πλάνα, πολύ (πολύ, όμως) νωρίς το τι έχει παιχτεί, ίσως όχι με ακρίβεια, αλλά θα πέσουν σχετικά κοντά στην λύση του γρίφου.
Μόλις τέσσερα είναι τα βασικά πρόσωπα της ιστορίας, κάτι που δεν ευνοεί την πλοκή να απλωθεί όπως θα της έπρεπε τελικά. Ως πτώμα, αφού σύμφωνα με το ιατρικό δελτίο - και μόνον - δεν βρίσκεται στην ζωή, η πιο διάσημη μορφή του καστ, Belen Rueda, στα 51 της, πείθει πως το νερό εκεί στην Ιβηρική έχει μαγικές ιδιότητες και δεν γερνάει όσους το πιουν. Φυσικά και καμία εικοσάχρονη φλογερή πιτσιρίκα Aura Garrido, δεν μπορεί να την βάλει πλάτη την Mar A Dentro στο σεξ απίλ και στην γοητεία, οπότε μάλλον ένα fact εργασίας, μάλλον πηγαίνει περίπατο από νωρίς στην εξέλιξη. Μόνο μέσα από τα χρονικά πέρα δώθε όμως, η όμορφη Μαδριλένα, δεν θα μπορούσε να ορίζει και το πρωταγωνιστικό πρόσωπο του στόρι. Τίτλο για τον οποίο ερίζουν οι δύο αντικρουόμενοι άντρες, ο (μάλλον) φονιάς Hugo SIlva και ο (ορκισμένος) διώκτης του Jose Coronado, που δεν θα ηρεμήσει αν δεν τον δει κλεισμένο πίσω από τα κάγκελα της φυλακής για όσα έχει πράξει και δεν τα ομολογεί. Κυνηγητό που κρύβει μέσα του και το κλειδί του τελικού τουίστ, που αν είσαι από εκείνους που ούτε σκέφτονται πολύ στο δίωρο, ούτε καίγονται να μαντέψουν το τι ακριβώς τρέχει, θα μείνεις ικανοποιημένος από το καλομονταρισμένο, αλλά και με εμφανείς σεναριακές αδυναμίες El Cuerpo...
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 19 Μαΐου από την Weird Wave
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική