του Jaume Collet-Serra. Με τους Liam Neeson, Ed Harris, Joel Kinnaman, Boyd Holbrook, Bruce McGill, Génesis Rodríguez, Vincent D'Onofrio, Common, Holt McCallany, Malcolm Goodwin, Nick Nolte
Το αίμα δεν γίνεται νερό...
του zerVo (@moviesltd)
Και κάπου εδώ πιστεύω πως κλείνει ένας πολύ μεγάλος κύκλος στην ερμηνευτική καριέρα ενός εκ των πλέον αδικημένων πρωταγωνιστών των ακαδημαϊκών βραβεύσεων. Αφού δεν πέτυχε την υπέρτατη διάκριση με ρόλο - εποποιία εκεί πίσω στα 1994, αφού καλά και σώνει έπρεπε να περαστεί το μήνυμα της επιβίωσης από τον ιό μάστιγα του AIDS, το στέλεχος της οσίου σταρικής τριάδας από το Έιρε - O'Toole και Day Lewis οι έτεροι - αποφάσισε να ακολουθήσει πορεία πιο μπλοκμπαστερικής αναγνώρισης και εμπορικού κύρους. Για μια δεκαετία κοντά τώρα, ο Liam Neeson, περιστρεφόταν σε κάθε πιθανή διασκευή του σούπερ χιτ Taken, από γης, αέρος και θαλάσσης και προφανώς με το Run All Night, στα 63 του πια, προφανώς εγκαταλείπει το πιστολίδι. Η αλήθεια είναι πως περάσαμε καταπληκτικές στιγμές δράσης στο πλευρό του...
Ένας περιφρονημένος ζητιάνος, ένας ξεπεσμένος αλήτης έχει καταντήσει μετά τον θάνατο της συζύγου του, ο Τζίμι Κόνλον, πρώην σημαντικό στέλεχος της Νεουορκέζικης Ιρλανδικής μαφίας, που πλέον για λίγα δολάρια που θα ξοδέψει στο ποτό, κάνει τα ντροπιαστικά θελήματα που του ζητούν οι κατώτεροι στην βαθμίδα της ιεραρχίας του υποκόσμου. Μέχρι την στιγμή που ο αποξενωμένος του γιος, που τα βγάζει πέρα με τα χίλια ζόρια, είτε εκπαιδεύοντας μικρούς ορφανούς μποξέρ, είτε ως οδηγός πολυτελών αυτοκινήτων, θα βρεθεί σε λάθος σημείο, την λάθος στιγμή, ως αυτόπτης μάρτυρας του φονικού που θα προκαλέσει ο εξαρτημένος από ουσίες, γιος του στενότερου συντρόφου του εδώ και δεκαετίες, επιχειρηματία, Σον Μαγκουάιρ. Έχοντας να επιλέξει ανάμεσα στο να διατηρήσει την μακρά φιλία με τον κομπανιέρο του ή να προστατέψει την ζωή του παιδιού του, ο βετεράνος εκτελεστής δεδομένα θα επιλέξει το δεύτερο, ρίχνοντας με τα πυρά του νεκρό τον φανφαρόνο μαφιόζο και εκκινώντας συνάμα βεντέτα με τους πληρωμένους δολοφόνους, που θα ριχτούν στο κατόπι του.
Ένα παιχνίδι θανάτου διάρκειας ακριβώς δεκαέξι ωρών από την στιγμή που το όπλο θα εκπυρσοκροτήσει για πρώτη φορά, που θα φέρει σε κόντρα με τα ηθικά (της παρανομίας) διλήμματα τον κουρασμένο πλέον Κόνλον, που πιότερο έχουν να κάνουν με τους κανόνες της σιωπής, οι οποίοι κάποτε προστάτεψαν κι εκείνον, σε κάθε ένα από τα 17 εγκλήματα που διέπραξε ως μέλος της τοπικής παράνομης φράξιας. Δεκαέξι ώρες, την παραμονή μάλιστα των Χριστουγέννων, κατά κύριο λόγο σκοτεινής, νυχτερινής καταδίωξης στους αφιλόξενους δρόμους του κέντρου του Μεγάλου Μήλου, που αν μη τι άλλο είναι εξαιρετικά σκηνοθετημένοι από τον χαρισματικό ως θριλερίστα, Jaume Collet Serra, άξιο μαθητούδι της σχολής Europacorp του πρωτοπόρου Luc Besson.
Είναι η τρίτη φορά που ο Σπανιόλος και ο Βορειοιρλανδός ενώνουν χνώτα στο ίδιο ντεκόρ, καθώς προηγούμενα είχαν συναντηθεί και πάλι σε δύο αναλόγου ύφους και ταχύτητας περιπέτειες, στον Παριζιάνο Unknown και στο εξελισσόμενο στα 30 χιλιάδες πόδια Non-Stop, με τον Neeson ξανά να ερμηνεύει μια προβληματική, στα όρια της εξάντλησης προσωπικότητα, που ανασταίνεται για να αποδώσει - σύμφωνα με την δεδομένη εμπειρία του - δικαιοσύνη. Με κορυφαία στιγμή της ταινίας το συνοδευόμενο από πιστολίδι και γροθιές, τρεχαλητό, στον κατάμεστο υπόγειο, το όχι ποιοτικότερο της τρόικας φιλμ, εκπληρώνει τις αρχικές του υποσχέσεις για ένα γεμάτο δίωρο, με σασπένς, ένταση και φυσικά αυταπάρνηση από πλευρά του πατρός, στην προστασία ενός τέκνου που στην εισαγωγή, ούτε που θέλει να τον βλέπει.
Για πες: Πέραν του Neeson, πολύ καλή είναι και η παρουσία του Joel Kinnaman, νεαρού ζεν πρεμιέ που ευτυχώς δεν έπεσε στην φθορά του ρόλου του στον πρόσφατο ημι-αποτυχημένο Robocop, που εδώ υποδύεται τον Κόνλον τον νεώτερο. Αν μάλιστα σεναριακά η περσόνα του κακού ήταν πιο προσεγμένη στην δομή της, τότε μαζί με τον επίσης αξιόλογο (και τετράκις περιφρονημένο των Όσκαρς) Ed Harris, θα είχαμε ένα πανίσχυρο τρίγωνο, που θα ανέβαζε πολύ περισσότερο τους παλμούς. Ακόμη κι έτσι, παράπονο, δεν τίθεται όμως...
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 12 Απριλίου 2015 Κυριακή του Πάσχα από την Tanweer
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική