της Jeanne Herry. Με τους Sandrine Kiberlain, Laurent Lafitte, Pascal Demolon, Olivia Côte, Nicolas Bridet, Sébastien Knafo, Muriel Mayette
Για σένανε μπορώ...
του zerVo (@moviesltd)
Κι εδώ ακριβώς τίθεται το καίριο ερώτημα, για το μέχρι που θα μπορούσε να φτάσει κανείς, προκειμένου να τιμήσει το πρόσωπο που όσο κανένα άλλο μιλά στην ψυχή του, που το θεωρεί κάτι περισσότερο δικό του, που όπως μαρτυρά και ο τίτλος του θρίλερ που πρόκειται να παρακολουθήσουμε, κυριολεκτικά λατρεύει. Όχι τόσο με την έννοια την ερωτική, όσο με εκείνη την τελετουργικά λατρευτική του ειδώλου, του σταλμένου από τον ίδιο τον Θεό τοτέμ, που στην θωριά του γονατίζεις και την κεφαλή κλίνεις, ωσάν να πρόκειται για τον Πλάστη αυτοπροσώπως. Κενότητα και ματαιοδοξία του ταπεινού, μπροστά στην αγωνία να κερδίσει έστω ι ένα χαμόγελο από το άπιαστο όνειρο του, που στην ουσία δεν είναι τίποτα περισσότερο όμως από ένα απλό, απλούστατο ανθρωπάκι, όπως είμαστε όλοι μας. Ποιος πεταγμένος στα σύννεφα fan-τασμένος θα ήθελε ποτέ να διανοηθεί μια τέτοια ισοπεδωτική εξήγηση για το σύμβολο της πίστης του?
Μπορεί να έχει κλείσει από καιρό τα σαράντα της χρόνια, η πετυχημένη επαγγελματικά αισθητικός Μιριέλ, μια διαζευγμένη Παριζιάνα με τρία παιδιά που η κηδεμονία τους δεν της ανήκει, δεν έχει καταφέρει να ξεπεράσει την μανία της προς το πρόσωπο του ενός και μοναδικού για εκείνη, τραγουδοποιού Βενσάν Λακρουά. Είναι η πρώτη που θα αγοράσει τον καινούργιο του δίσκο, βρίσκεται πάντοτε στην μπροστινή σειρά σε κάθε συναυλία, τραγουδώντας τους στίχους των δημοφιλέστατων ασμάτων του, ενώ η απόλυτη ικανοποίηση της είναι η στιγμή που θα περάσει λίγες στιγμές δίπλα του στο καμαρίνι. Η Μιριέλ είναι η νούμερο ένα θαυμάστρια του αγαπημένου καλλιτέχνη, σε ολάκερη την Γαλλία...
Προς μεγάλη της έκπληξη, μια βροχερή νύχτα, θα καταλάβει πως το κτύπημα στην πόρτα της είναι Εκείνου, του ενός και μοναδικού, που σε αντιστροφή των ρόλων τους, πλέον αυτός είναι που την προσεγγίζει. Κι όχι ανιδιοτελώς, αλλά εκμεταλλευόμενος την όπως καλά γνωρίζει μανία στο πρόσωπο του, για να της ζητήσει μια τεράστια εξυπηρέτηση, ελπίζοντας πως δεν θα του την αρνηθεί. Να οδηγήσει με το αμάξι της το πτώμα της μνηστής του, που άθελα του έχασε την ζωή της κατά την διάρκεια ενός ερωτικού καυγά, πέρα από τα Ελβετικά σύνορα και να το ξεφορτωθεί σε περιοχή που ο ίδιος θα της υποδείξει. Φυσικά η ελαφρόμυαλη Μιριέλ, ούτε που θα σκεφτεί να φέρει αντίρρηση, στο δρόμο προς τα χιονισμένα βουνά όμως, το πλάνο τους θα αλλάξει, λόγω των δυσμενών συνθηκών που επικρατούν...
Αμφότεροι πιστεύουν πως έχουν καταφέρει, με την δική τους μέθοδο, την τέλεια εξαφάνιση, πολύ σύντομα όμως καθώς το πτώμα της άτυχης γυναίκας θα αποκαλυφθεί και οι δυο τους θα καταλάβουν πως έχουν αποκρύψει μέρος της αλήθειας, από τον άλλο. Αλλά και θα αντιληφθούν ο καθένας από την πλευρά του, πως ούτε η σούπερ φανατική οπαδός έχει ακολουθήσει τις εντολές / οδηγίες / κατευθύνσεις του λατρεμένου της κατά γράμμα, ούτε κι ο μορφονιός Ενρίκο Μασίας δεν την έχει την φουκαριάρα την χωρισμένη για τίποτα περισσότερο από αναλώσιμη.
Το θρίλερ της θυγατέρας της πάλαι ποτέ σέξι αστέρος του φραντσέζικου σινεμά Miou-Miou και του ρόκερ Julien Clerc, Jeanne Henry, μέσα από το δημιουργικό της ντεμπούτο, ένα καλοστημένο αστυνομικό θρίλερ, που στο διάβα του κορυφώνει εντάσεις και σασπένς, μελετά μια σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα, εκείνης που αναπτύσσεται ανάμεσα στο απολύτως αναγνωρίσιμο πρόσωπο που λάμπει και το άβουλο όν που το ακολουθεί πιστά. Μια σχέση μονομερούς εξάρτησης και μονόπλευρης εκμετάλλευσης, που κάθε αντίθετη τέτοια προσωπική πορεία είναι ικανή να μην έχει το παραμικρό όριο στην έκταση της. Σεναριακά, τον πρώτο ρόλο, με την χρήση αρκετών φλασμπάκ παραλλαγών στο ίδιο στιγμιότυπο, παίζουν οι ανατροπές, τονισμένες μάλιστα από ένα πικρό υποβόσκον χιούμορ, αλλά και ένα παράλληλο κατεστραμμένο λαβ στόρι μεταξύ του ζευγαριού των φλικς που έχουν αναλάβει την υπόθεση δολοφονίας, που εντέλει στο φινάλε, θα παίξει τον δικό του ξεχωριστό ρόλο στο ρίξιμο της αυλαίας ενός φιλμ που πολύ θα ήθελε να φτάσει στα επίπεδα ενός Match Point.
Για πες: Μιλώντας για ρόλους, η πραγματικά δίχως την παραμικρή εμφανισιακή χάρη Sandrine Kiberlain, μέσα από την αόριστη, φοβισμένη, μα και αποφασιστική τελικώς ματιά της, αποδίδει έξοχα την ευχαριστημένη ως σιτεμένη γκρούπι ζωντοχήρα Elle L'Adore, κερδίζοντας ακόμη μια υποψηφιότητα για Σεζάρ, σε αντίθεση με τον ζεν πρεμιέ και στέλεχος της Comedie Francaise, Laurent Lafitte, που παρότι ορίζει το άστρο λαμπρό της πλοκής, στέκεται διαρκώς στην σκιά της.
Προς μεγάλη της έκπληξη, μια βροχερή νύχτα, θα καταλάβει πως το κτύπημα στην πόρτα της είναι Εκείνου, του ενός και μοναδικού, που σε αντιστροφή των ρόλων τους, πλέον αυτός είναι που την προσεγγίζει. Κι όχι ανιδιοτελώς, αλλά εκμεταλλευόμενος την όπως καλά γνωρίζει μανία στο πρόσωπο του, για να της ζητήσει μια τεράστια εξυπηρέτηση, ελπίζοντας πως δεν θα του την αρνηθεί. Να οδηγήσει με το αμάξι της το πτώμα της μνηστής του, που άθελα του έχασε την ζωή της κατά την διάρκεια ενός ερωτικού καυγά, πέρα από τα Ελβετικά σύνορα και να το ξεφορτωθεί σε περιοχή που ο ίδιος θα της υποδείξει. Φυσικά η ελαφρόμυαλη Μιριέλ, ούτε που θα σκεφτεί να φέρει αντίρρηση, στο δρόμο προς τα χιονισμένα βουνά όμως, το πλάνο τους θα αλλάξει, λόγω των δυσμενών συνθηκών που επικρατούν...
Αμφότεροι πιστεύουν πως έχουν καταφέρει, με την δική τους μέθοδο, την τέλεια εξαφάνιση, πολύ σύντομα όμως καθώς το πτώμα της άτυχης γυναίκας θα αποκαλυφθεί και οι δυο τους θα καταλάβουν πως έχουν αποκρύψει μέρος της αλήθειας, από τον άλλο. Αλλά και θα αντιληφθούν ο καθένας από την πλευρά του, πως ούτε η σούπερ φανατική οπαδός έχει ακολουθήσει τις εντολές / οδηγίες / κατευθύνσεις του λατρεμένου της κατά γράμμα, ούτε κι ο μορφονιός Ενρίκο Μασίας δεν την έχει την φουκαριάρα την χωρισμένη για τίποτα περισσότερο από αναλώσιμη.
Το θρίλερ της θυγατέρας της πάλαι ποτέ σέξι αστέρος του φραντσέζικου σινεμά Miou-Miou και του ρόκερ Julien Clerc, Jeanne Henry, μέσα από το δημιουργικό της ντεμπούτο, ένα καλοστημένο αστυνομικό θρίλερ, που στο διάβα του κορυφώνει εντάσεις και σασπένς, μελετά μια σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα, εκείνης που αναπτύσσεται ανάμεσα στο απολύτως αναγνωρίσιμο πρόσωπο που λάμπει και το άβουλο όν που το ακολουθεί πιστά. Μια σχέση μονομερούς εξάρτησης και μονόπλευρης εκμετάλλευσης, που κάθε αντίθετη τέτοια προσωπική πορεία είναι ικανή να μην έχει το παραμικρό όριο στην έκταση της. Σεναριακά, τον πρώτο ρόλο, με την χρήση αρκετών φλασμπάκ παραλλαγών στο ίδιο στιγμιότυπο, παίζουν οι ανατροπές, τονισμένες μάλιστα από ένα πικρό υποβόσκον χιούμορ, αλλά και ένα παράλληλο κατεστραμμένο λαβ στόρι μεταξύ του ζευγαριού των φλικς που έχουν αναλάβει την υπόθεση δολοφονίας, που εντέλει στο φινάλε, θα παίξει τον δικό του ξεχωριστό ρόλο στο ρίξιμο της αυλαίας ενός φιλμ που πολύ θα ήθελε να φτάσει στα επίπεδα ενός Match Point.
Για πες: Μιλώντας για ρόλους, η πραγματικά δίχως την παραμικρή εμφανισιακή χάρη Sandrine Kiberlain, μέσα από την αόριστη, φοβισμένη, μα και αποφασιστική τελικώς ματιά της, αποδίδει έξοχα την ευχαριστημένη ως σιτεμένη γκρούπι ζωντοχήρα Elle L'Adore, κερδίζοντας ακόμη μια υποψηφιότητα για Σεζάρ, σε αντίθεση με τον ζεν πρεμιέ και στέλεχος της Comedie Francaise, Laurent Lafitte, που παρότι ορίζει το άστρο λαμπρό της πλοκής, στέκεται διαρκώς στην σκιά της.
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 5 Μαρτίου 2015 από την Odeon
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική