της Amma Asante. Με τους Gugu Mbatha-Raw, Tom Wilkinson, Miranda Richardson, Penelope Wilton, Sam Reid, Matthew Goode, Emily Watson, Sarah Gadon, Tom Felton, Alex Jennings, James Norton, James Northcote
Υπερηφάνεια και Αντίο Προκατάληψη
του zerVo (@moviesltd)
Κατά έναν περίεργο τρόπο, παρότι η Μεγάλη Βρετανία, λόγω των διάσπαρτων ανά τον πλανήτη αποικιών της, υπήρξε η πρωτεύουσα του δουλεμπορίου, εντούτοις ο κινηματογράφος ελάχιστες φορές ασχολήθηκε με το ζήτημα της εκμετάλλευσης των μαύρων στην Αλβιόνα, επιλέγοντας για το φόντο του, τις πέραν του Ατλαντικού πολιτείες, όπου συνέβησαν και τα πιο ακραία περιστατικά ρατσισμού. Μια ιστορία βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα, μελετημένη και προσαρμοσμένη σωστά και όμορφα ώστε να αποκτήσει φιλμική υπόσταση, υπογεγγραμμένη από τους παραγωγούς της The Iron Lady, έρχεται για να καλύψει τρόπον τινά, αυτό το κενό. Που στην εξέλιξη της αφήγησης του, καθιστά σαφές πως οι κοινωνικές διακρίσεις στο κέντρο της πανίσχυρης (τότε) Αυτοκρατορίας, δεν περιορίζονταν απλά και μόνο στο χρώμα του δέρματος ενός ανθρώπου...
Λονδίνο 1769. Παρακινούμενος από την αγάπη που έτρεφε στην νεκρή πλέον μητέρα της, μια μαύρη σκλάβα από τις αποικίες, ο αξιωματικός του Βασιλικού Ναυτικού, Τζον Λίντσευ, θα αποδεχτεί και επίσημα ως κόρη του την δεκάχρονη Μπελ, που μέχρι τότε ζούσε στην μιζέρια και την εξαθλίωση. Καθώς οι στρατιωτικές υποχρεώσεις του τον καλούσαν στο επίκεντρο των εξελίξεων στις Δυτικές Ινδίες, θα αναγκαστεί να την αφήσει στα έμπιστα του θείου του, σεβάσμιου και κορυφαίου Νομικού της χώρας, Ουίλιαμ Μάρρευ, προκειμένου να την μεγαλώσει και την αναθρέψει με τον τρόπο που αρμόζει σε μια αριστοκράτισσα, ζητώντας του να αδιαφορήσει για την μελαψή απόχρωση της.
Δέκα χρόνια κατοπινά, η μουλάτα Ντάιντο, όπως τα μέλη της οικογένειας επέλεξαν να την αποκαλούν, ελέω του θανάτου του πατέρα της, είναι πια κληρονόμος μιας τεράστιας περιουσίας, αλλά κι ενός προνομιούχου τίτλου ευγενείας, που την καθιστά περιζήτητη ως νύφη, ανάμεσα στην κοινότητα των μπάτσελορ που καραδοκούν να κερδίσουν την καρδιά της, μαζί με τα χρήματα και τα κοινωνικά της αριστεία. Λειτουργώντας ψύχραιμα και χωρίς να πέφτει σε λάθη επιπολαιότητας, εκείνη θα θελήσει να κάνει μόνη της την επιλογή αυτού που θα πάρει για άντρα της, σε αντίθεση με τις προσταγές του αυστηρού πρωτοκόλλου που θα φέρει την φαμίλια της σε δύσκολη θέση.
Ουσιαστικά τον θεματικό σπινθήρα της πολύ ενδιαφέρουσας αυτής δραματικής υπόθεσης, ορίζει ένα έργο τέχνης, ένας πίνακας των τελών του 18ου αιώνα, που απεικονίζει μια έγχρωμη και μια λευκή κοπέλα, εξαδέλφες σύμφωνα με τον θρύλο, σε κατάσταση πλήρους ισότητας και ισονομίας. Γεγονός απίστευτο για την εποχή, που τα καράβια του εμπορικού στόλου διακινούσαν εκατοντάδες άμοιρους μαύρους από την Αφρική στα σκλαβοπάζαρα της υφηλίου, θεωρώντας τους, κατώτερης υποστάθμης κι από τα ζώα. Εκεί ακριβώς εντοπίζεται και μια δεύτερη, εξίσου σπινθηροβόλα έκφανση του εξαιρετικού σεναρίου, που μελετά την υπόθεση του πλοίου Ζονγκ, το πλήρωμα του οποίου δολοφόνησε εν ψυχρώ τους μεταφερόμενους αλυσοδεμένους δούλους, ζητώντας αποζημίωση από την ασφαλιστική εταιρεία, ως φθορά του εμπορεύματος! Αληθινή (στα χρονικά) δικαστική διαμάχη, που προΐσταται ο "μπαμπάς" της Μπελ, υπ αριθμόν ένα πολίτης της χώρας, κατά τους θεσμούς, πλέον της Βασιλίσσης!
Με βάση αυτό το σπουδαία γραμμένο σκριπτ, η σκηνοθέτις Amma Asante, επιχειρεί μια σοσιολογική μελέτη της εποχής, απεικονίζοντας την ευθέως και χρησιμοποιώντας πλήθος χαρακτήρων για την επεκτείνει μέχρι και το πιο σατανικό μονοπάτι της ανθρώπινης ματαιοδοξίας, εκεί που ακόμη κι ένας φανατικός ρατσιστής, αποδέχεται για γυναίκα του μια μαύρη, ώστε να βελτιώσει την θέση του στην απίθανων ανισοτήτων ιεραρχία. Με βασικό όπλο την αριστοτεχνική φωτογραφικά χρήση των φυσικών (αλλά και κάποιων σχεδιασμένων σε υπολογιστή) φόντων, που η ύπαιθρος πέριξ του Λονδίνου μπορεί να τροφοδοτήσει σε πληθώρα, η Asante παραδίδει ένα μάθημα ανθρωπιάς, χωρίς να καταφεύγει σε φτηνούς λαϊκισμούς, αλλά και δίχως όμως να αποφεύγει τα κοινότυπα κλισέ, όπως το ειδύλλιο με τον φτωχό, πλην τίμιο μαθητευόμενο δικηγορίσκο.
Για πες: Το δυνατότερο χαρτί της Belle, αναμφίβολα πάντως, ορίζει το πανίσχυρο καστ, εκεί που δίνουν ραντεβού εκλεκτοί Εγγλέζοι ερμηνευτές, του επιπέδου των Tom Wilkinson, Miranda Richardson, Penelope Wilton, Emily Watson, αγκαλιάζοντας την σπάνιας ομορφιάς Gugu Mbatha-Raw και δίνοντας της την απαιτούμενη ώθηση να φέρει εις πέρας τον απαιτητικό ρόλο της Ντάιντο / Μπελ με επιτυχία. Ερμηνεία κλειδί, ώστε να αποτελέσει το έργο υπογραφής της μυθικής Pinewood, ένα εύπεπτο κινηματογραφικό διήγημα με διαχρονική κεντρική ιδέα, από το κοινό που θα το επιλέξει προς παρακολούθηση.
Δέκα χρόνια κατοπινά, η μουλάτα Ντάιντο, όπως τα μέλη της οικογένειας επέλεξαν να την αποκαλούν, ελέω του θανάτου του πατέρα της, είναι πια κληρονόμος μιας τεράστιας περιουσίας, αλλά κι ενός προνομιούχου τίτλου ευγενείας, που την καθιστά περιζήτητη ως νύφη, ανάμεσα στην κοινότητα των μπάτσελορ που καραδοκούν να κερδίσουν την καρδιά της, μαζί με τα χρήματα και τα κοινωνικά της αριστεία. Λειτουργώντας ψύχραιμα και χωρίς να πέφτει σε λάθη επιπολαιότητας, εκείνη θα θελήσει να κάνει μόνη της την επιλογή αυτού που θα πάρει για άντρα της, σε αντίθεση με τις προσταγές του αυστηρού πρωτοκόλλου που θα φέρει την φαμίλια της σε δύσκολη θέση.
Ουσιαστικά τον θεματικό σπινθήρα της πολύ ενδιαφέρουσας αυτής δραματικής υπόθεσης, ορίζει ένα έργο τέχνης, ένας πίνακας των τελών του 18ου αιώνα, που απεικονίζει μια έγχρωμη και μια λευκή κοπέλα, εξαδέλφες σύμφωνα με τον θρύλο, σε κατάσταση πλήρους ισότητας και ισονομίας. Γεγονός απίστευτο για την εποχή, που τα καράβια του εμπορικού στόλου διακινούσαν εκατοντάδες άμοιρους μαύρους από την Αφρική στα σκλαβοπάζαρα της υφηλίου, θεωρώντας τους, κατώτερης υποστάθμης κι από τα ζώα. Εκεί ακριβώς εντοπίζεται και μια δεύτερη, εξίσου σπινθηροβόλα έκφανση του εξαιρετικού σεναρίου, που μελετά την υπόθεση του πλοίου Ζονγκ, το πλήρωμα του οποίου δολοφόνησε εν ψυχρώ τους μεταφερόμενους αλυσοδεμένους δούλους, ζητώντας αποζημίωση από την ασφαλιστική εταιρεία, ως φθορά του εμπορεύματος! Αληθινή (στα χρονικά) δικαστική διαμάχη, που προΐσταται ο "μπαμπάς" της Μπελ, υπ αριθμόν ένα πολίτης της χώρας, κατά τους θεσμούς, πλέον της Βασιλίσσης!
Με βάση αυτό το σπουδαία γραμμένο σκριπτ, η σκηνοθέτις Amma Asante, επιχειρεί μια σοσιολογική μελέτη της εποχής, απεικονίζοντας την ευθέως και χρησιμοποιώντας πλήθος χαρακτήρων για την επεκτείνει μέχρι και το πιο σατανικό μονοπάτι της ανθρώπινης ματαιοδοξίας, εκεί που ακόμη κι ένας φανατικός ρατσιστής, αποδέχεται για γυναίκα του μια μαύρη, ώστε να βελτιώσει την θέση του στην απίθανων ανισοτήτων ιεραρχία. Με βασικό όπλο την αριστοτεχνική φωτογραφικά χρήση των φυσικών (αλλά και κάποιων σχεδιασμένων σε υπολογιστή) φόντων, που η ύπαιθρος πέριξ του Λονδίνου μπορεί να τροφοδοτήσει σε πληθώρα, η Asante παραδίδει ένα μάθημα ανθρωπιάς, χωρίς να καταφεύγει σε φτηνούς λαϊκισμούς, αλλά και δίχως όμως να αποφεύγει τα κοινότυπα κλισέ, όπως το ειδύλλιο με τον φτωχό, πλην τίμιο μαθητευόμενο δικηγορίσκο.
Για πες: Το δυνατότερο χαρτί της Belle, αναμφίβολα πάντως, ορίζει το πανίσχυρο καστ, εκεί που δίνουν ραντεβού εκλεκτοί Εγγλέζοι ερμηνευτές, του επιπέδου των Tom Wilkinson, Miranda Richardson, Penelope Wilton, Emily Watson, αγκαλιάζοντας την σπάνιας ομορφιάς Gugu Mbatha-Raw και δίνοντας της την απαιτούμενη ώθηση να φέρει εις πέρας τον απαιτητικό ρόλο της Ντάιντο / Μπελ με επιτυχία. Ερμηνεία κλειδί, ώστε να αποτελέσει το έργο υπογραφής της μυθικής Pinewood, ένα εύπεπτο κινηματογραφικό διήγημα με διαχρονική κεντρική ιδέα, από το κοινό που θα το επιλέξει προς παρακολούθηση.
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 15 Ιανουαρίου 2015 από την Hollywood Entertainment