του Josh Boone. Με τους Greg Kinnear, Jennifer Connelly, Lily Collins, Logan Lerman, Nat Wolff, Liana Liberato, Kristen Bell
Τα φτιάχνω, χωρίζω. Τα φτιάχνω, χωρίζω.
του zerVo (@moviesltd)
Νομίζω πως αρχίζει και κουράζει λίγο αυτή η συνεχής ροή φιλμς από την ανεξάρτητη αμερικάνικη παραγωγή, που εστιάζουν στις ζωές οικογενειών της διπλανής πόρτας, ισορροπούν κάπου ανάμεσα στην κομεντί και την συγκίνηση, χρησιμοποιούν σαν σήμα κατατεθέν τους τους εξυπνακίστικους διάλογους και συνήθως ξεχνιούνται αμέσως μόλις πέσουν οι τίτλοι τέλους τους. Σύμφωνοι οι αγκαλιές του Sundance, της Tribeca και του SXSW πλέον είναι τόσο μεγάλες που χωρούν αμέτρητους τίτλους της indie βιομηχανίας, που έχει πια γιγαντωθεί σε υπερβολικό βαθμό, αλλά κάθε τρεις και λίγο ένα σε ριπίτ δραματάκι για τον πικραμένο διαζευγμένο πενηντάρη ή τον ντροπαλό παρθένο έφηβο μου φαίνεται too much, ειδικά όταν παίρνει διανομή αιθούσης και στα μέρη μας...
Φαμίλια χαρισματικών συγγραφέων είναι αυτή των Μπόργκενς. Ακολουθώντας την επιτυχία του πατέρα τους, Μπιλ, ενός ευρηματικού νοβελίστα που τα έργα του μοσχοπουλιούνται στις προθήκες των μπουκστόρς, τα παιδιά του, πήραν τον ίδιο δρόμο, προκειμένου να δοκιμάσουν κι εκείνα τις δυνάμεις τους στην λογοτεχνία. Η μεγάλη, η Σαμ, παρότι ακόμη σπουδάζει στο κολέγιο, κατάφερε ήδη να πείσει την εκδοτική εταιρία για την αξία της, ώστε να δώσει το πράσινο φως για την κυκλοφορία της πρώτης της ερωτικής νουβέλας, την ίδια ώρα που ο μικρός, ο Ράστυ, ο φανατικότερος οπαδός στον κόσμο των έργων του Στήβεν Κινγκ, πιστεύει πως σύντομα οι ιστορίες φαντασίας που γράφει θα προξενήσουν το ενδιαφέρον των εκδοτών.
Παρότι στο επαγγελματικό κομμάτι οι Μπόργκενς τα πηγαίνουν περίφημα όμως, στην πραγματικότητα είναι μια δυστυχισμένη οικογένεια. Ο πατήρ, συντετριμμένος εδώ και δυο χρόνια από την εγκατάλειψη της αγαπημένης του γυναίκας, δεν έχει έκτοτε στεριώσει ούτε αράδα, η εγωίστρια και ισοπεδωτική νεαρή, κρατά μούτρα στην μάνα της για την στάση της, ενώ ερωτικά δεν έχει βρει ακόμη τον πρίγκιπα των ονείρων της, την ίδια στιγμή που ο άπειρος από σχέσεις αδελφός της, παλεύει να ξεπεράσει τις ανασφάλειες του και να φλερτάρει το κορίτσι που έχει κερδίσει την καρδιά του. Χριστούγεννα φτάνουν και η κατήφεια βασιλεύει στο παραθαλάσσιο σπιτικό τους...
Καταλύτης και των τριών επιμέρους ιστοριών που ορίζουν το παζλ του Stuck In Love (που στο παρελθόν χρησιμοποίησε σαν τίτλους εργασίας τα Writers και A Place For Me) είναι ο έρωτας, σε τριπλή μάλιστα φόρμα: Αγνός, νεανικός και ώριμος. Στο δημιουργικό του ντεμπούτο ο Josh Boon, τηρεί κατά γράμμα τις προσταγές του χαμηλότονου άλλοτε (κυρίως) εύθυμου, άλλοτε συννεφιασμένου ρομάντζου, προτάσσοντας όλες εκείνες τις γνώριμες τρικυμίες που συναντά το καρδιοχτύπι σε οποιαδήποτε μορφή του. Τι θα μου μείνει στο φινάλε από το εργάκι? Η μουντούλα φωτογραφία της κατά βάση χειμωνιάτικης θάλασσας, το αξιοπρεπές σάουντρακ που αποτελείται από σύγχρονα νεαρά ροκάκια και μερικοί - όχι όλοι - από τους παρελαύνοντες στο καστ.
Για πες: Σίγουρα όχι ο Kinnear, στην πολλοστή φορά που υποδύεται τον ρόλο του απογοητευμένου από την ζωή μεσήλικα, σίγουρα όχι η Connelly, που τα πάλαι ποτέ κουκλίστικα χαρακτηριστικά της, έχουν δώσει την θέση τους σε μια αποδιωκτική αγριάδα, σίγουρα όχι ο Lerman, που δεν μοιάζει να του ταιριάζει κανένα από τα κουστούμια που του φοράνε. Αντίθετα θετικό βαθμό παίρνει η Disneyική Σταχτοπούτα Lily Collins, για πρώτη φορά σε ψιλοακατάλληλο ρολάκι, ο καλύτερος όλων Nat Wollf, που ουσιαστικά αφηγείται τις αυτοβιογραφικές θύμησες του σκηνοθέτη και η έκπληξη Kristen Bell, που αποδίδει εμπνευσμένα την καυστική, κυνική και ανισόρροπη ερωμένη του μπαμπά, σε μια εμφάνιση μακρινή από τα γνώριμα στάνταρντ της.
Παρότι στο επαγγελματικό κομμάτι οι Μπόργκενς τα πηγαίνουν περίφημα όμως, στην πραγματικότητα είναι μια δυστυχισμένη οικογένεια. Ο πατήρ, συντετριμμένος εδώ και δυο χρόνια από την εγκατάλειψη της αγαπημένης του γυναίκας, δεν έχει έκτοτε στεριώσει ούτε αράδα, η εγωίστρια και ισοπεδωτική νεαρή, κρατά μούτρα στην μάνα της για την στάση της, ενώ ερωτικά δεν έχει βρει ακόμη τον πρίγκιπα των ονείρων της, την ίδια στιγμή που ο άπειρος από σχέσεις αδελφός της, παλεύει να ξεπεράσει τις ανασφάλειες του και να φλερτάρει το κορίτσι που έχει κερδίσει την καρδιά του. Χριστούγεννα φτάνουν και η κατήφεια βασιλεύει στο παραθαλάσσιο σπιτικό τους...
Καταλύτης και των τριών επιμέρους ιστοριών που ορίζουν το παζλ του Stuck In Love (που στο παρελθόν χρησιμοποίησε σαν τίτλους εργασίας τα Writers και A Place For Me) είναι ο έρωτας, σε τριπλή μάλιστα φόρμα: Αγνός, νεανικός και ώριμος. Στο δημιουργικό του ντεμπούτο ο Josh Boon, τηρεί κατά γράμμα τις προσταγές του χαμηλότονου άλλοτε (κυρίως) εύθυμου, άλλοτε συννεφιασμένου ρομάντζου, προτάσσοντας όλες εκείνες τις γνώριμες τρικυμίες που συναντά το καρδιοχτύπι σε οποιαδήποτε μορφή του. Τι θα μου μείνει στο φινάλε από το εργάκι? Η μουντούλα φωτογραφία της κατά βάση χειμωνιάτικης θάλασσας, το αξιοπρεπές σάουντρακ που αποτελείται από σύγχρονα νεαρά ροκάκια και μερικοί - όχι όλοι - από τους παρελαύνοντες στο καστ.
Για πες: Σίγουρα όχι ο Kinnear, στην πολλοστή φορά που υποδύεται τον ρόλο του απογοητευμένου από την ζωή μεσήλικα, σίγουρα όχι η Connelly, που τα πάλαι ποτέ κουκλίστικα χαρακτηριστικά της, έχουν δώσει την θέση τους σε μια αποδιωκτική αγριάδα, σίγουρα όχι ο Lerman, που δεν μοιάζει να του ταιριάζει κανένα από τα κουστούμια που του φοράνε. Αντίθετα θετικό βαθμό παίρνει η Disneyική Σταχτοπούτα Lily Collins, για πρώτη φορά σε ψιλοακατάλληλο ρολάκι, ο καλύτερος όλων Nat Wollf, που ουσιαστικά αφηγείται τις αυτοβιογραφικές θύμησες του σκηνοθέτη και η έκπληξη Kristen Bell, που αποδίδει εμπνευσμένα την καυστική, κυνική και ανισόρροπη ερωμένη του μπαμπά, σε μια εμφάνιση μακρινή από τα γνώριμα στάνταρντ της.
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 1 Αυγούστου 2013 από την Village
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική