του Pascal Chaumeil. Με τους Diane Kruger, Dany Boon, Alice Pol, Robert Plagnol, Jonathan Cohen, Bernadette Le Saché
Ο Συμπαθητικός και η Ξινή
του zerVo (@moviesltd)
Και πάνω που ήμουν έτοιμος να σχολιάσω το ατέρμονο διαβολικό στοιχείο του γυναικείου μυαλού, το μάτι μου πέφτει στην αφίσα και τι να δω? Par Les Createurs De L'Arnacoeur, που σημαίνει από τους δημιουργούς της ταινίας Επαγγελματίας Καρδιοκατακτητής. Πατάω λοιπόν πάνω στην παραπομπή για να φρεσκάρω την μνήμη μου, για το τι σόι φιλμάκι ήταν εκείνο με τον Romain Duris και να σου μια από τα ίδια. Ευτυχισμένοι γάμοι που ακολουθούνται από πανικόβλητους χωρισμούς, με την πέτρα του σκανδάλου στην εξέλιξη της κομεντί να είναι - αντιθέτως - αρσενικού φύλου. Οπότε αλλού πρέπει να αναζητήσω ευθύνες για τα ευφάνταστα διαζύγια που λαμβάνουν χώρα στην μεγάλη οθόνη και ουχί στον θηλυκό (και μάλιστα οξιζεναρισμένο) νου, που εδώ πραγματικά ξεπερνά κάθε όριο και λογική...
Φόβος και τρόμος έχει κυριεύσει την σκέψη της όμορφης Ιζαμπέλ, στην ιδέα και μόνο πως μπορεί και στην δική της περίπτωση να πάρει μπροστά η κατάρα που έχει κτυπήσει τις γυναίκες της φαμίλιας της, αφού καμιά τους ευτύχησε στον πρώτο της γάμο. Έχοντας συμπληρώσει μια δεκαετία ευτυχίας στην αγκαλιά του πιο όμορφου οδοντίατρου της πόλης, βρίσκεται μόλις ένα βήμα πριν πει το ναι στην πρόταση γάμου που της έκανε, τρέμει όμως στην ιδέα πως μπορεί η αγάπη τους να μην διαρκέσει για πάντα. Κατόπιν παρότρυνσης της ευφυούς αδελφής της, θα πάρει το ρίσκο να παντρευτεί κάποιον περαστικό, έναν άσχετο, που πάνω στην αφέλεια του, με έναν λευκό γάμο, θα καταφέρει να σβήσει την δεισιδαιμονία που της επιφυλάσσει η μοίρα.
Το όνομα του είναι Ζακ Υβ. Γυρολόγος, όχι ιδιαίτερα όμορφος μα ακατάσχετος πολυλογάς, που επαγγέλλεται, όπως λέει, συγγραφέας τουριστικών οδηγών. Ταξιδεύοντας από το Παρίσι για το μακρινό Ναΐρόμπι, προκειμένου να μελετήσει τις συνήθειες της φυλής των Μασάι, με μια ενδιάμεση στάση στην Κοπεγχάγη μήπως και περιορίσει τα έξοδα του θα πέσει στην αντίληψη της Ιζαμπέλ, αφού τα χαρακτηριστικά του ταιριάζουν απόλυτα με εκείνον που ψάχνει. Κουτός, αγαθός και κυρίως πεινασμένος για γυναίκα, ούτως ώστε να μην μπορέσει να αντισταθεί στο σεξ απίλ της ακαταμάχητης ξανθιάς.
Και το σχέδιο της διαβολικής μορφονιάς πολύ καλά κρατεί, αφού αλλάζοντας ένα, δυο, τρία σούπερ μίνι μπροστά στα εμβρόντητα μάτια του, πανεύκολα θα κλέψει την καρδιά του και θα τον οδηγήσει στο να βάλει την γαμπριάτικη υπογραφή του στο γαμήλιο συμφωνητικό. Για να ολοκληρωθεί το πλάνο όμως, απαιτούνται και θυσίες από την μεριά της και όπως ακριβώς διατάζει το σενάριο του Un Plan Parfait, πρέπει να τον ακολουθήσει στα ταξίδια του ανά τον κόσμο, συνεπώς μετά από την καυτή έρημο Κένυα, η επόμενη στάση λέει Μόσχα και Κόκκινη Πλατεία. Στηριγμένο πάνω σε μια μεταφυσική υποψία ελάχιστα ρεαλιστικής υφής, το θέμα της κομεντί του Pascal Chaumeil πολύ σύντομα χάνει την όποια φρεσκάδα και διασκεδαστική του διάθεση. Κι αυτό γιατί καθώς το αταίριαστο ζευγάρι του συμπαθητικά ασχημούλη φουκαρά και της εκθαμβωτικής ξανθιάς νάγιας έρχεται κοντά δίχως το παραμικρό τακτ, στην σκέψη του θεατή αρχίσουν και στριφογυρνούν οι χοντροειδείς τρόποι που θα επιφέρουν τον, σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο, χωρισμό. Για λες να επιχειρήσει ανατροπή στην σκεπτική του ο δημιουργός και το ντουετάκι που ουδείς θα φανταζόταν ποτέ μαζί, ζήσει αυτό καλά κι εμείς καλύτερα?
Για πες: Μην το πολυσυζητάμε, το πρότζεκτ έχει αχίλλειο πτέρνα και μάλιστα γερμανικής προέλευσης, αφού η Diane Kruger ναι μεν είναι μια Αφροδίτη, μια Θεά, μια οπτασία, σε καμία περίπτωση δεν είναι κωμικός. Ότι ακριβώς είναι δηλαδή ο Dany Boon, που δεν κάνει τίποτα περισσότερο από το να επαναλάβει τον αγαθιάρικο ρόλο του Bienvenue Chez Les Ch'tis και να κλέψει την παράσταση, δεχόμενος να τσαλακωθεί σε κάθε δευτερόλεπτο, σε αντίθεση με την Ωραία Ελένη η οποία συμμετέχοντας για πρώτη φορά σε κωμωδία, βγάζει μια παντελώς άχαρη και διόλου ευχάριστη εικόνα. Κρίμα πάντως για την παραγωγή, που δεν είναι διόλου φθηνή, το αντίθετο - σε μια ακραία επίδειξη νεοπλουτισμού μάλιστα, ο σκηνοθέτης στέλνει το ντουέτο του σε αεροπορικό κενό αέρος! - θα έλεγα, μόνο που στον αρχικό υπολογισμό δεν προβλέφθηκε η παντελής έλλειψη χημείας ανάμεσα στους δύο αστέρες, που θα οδηγούσε την υπόθεση από την φάρσα, κάποια στιγμή και στο αναμενόμενο ρομάντζο.
Το όνομα του είναι Ζακ Υβ. Γυρολόγος, όχι ιδιαίτερα όμορφος μα ακατάσχετος πολυλογάς, που επαγγέλλεται, όπως λέει, συγγραφέας τουριστικών οδηγών. Ταξιδεύοντας από το Παρίσι για το μακρινό Ναΐρόμπι, προκειμένου να μελετήσει τις συνήθειες της φυλής των Μασάι, με μια ενδιάμεση στάση στην Κοπεγχάγη μήπως και περιορίσει τα έξοδα του θα πέσει στην αντίληψη της Ιζαμπέλ, αφού τα χαρακτηριστικά του ταιριάζουν απόλυτα με εκείνον που ψάχνει. Κουτός, αγαθός και κυρίως πεινασμένος για γυναίκα, ούτως ώστε να μην μπορέσει να αντισταθεί στο σεξ απίλ της ακαταμάχητης ξανθιάς.
Και το σχέδιο της διαβολικής μορφονιάς πολύ καλά κρατεί, αφού αλλάζοντας ένα, δυο, τρία σούπερ μίνι μπροστά στα εμβρόντητα μάτια του, πανεύκολα θα κλέψει την καρδιά του και θα τον οδηγήσει στο να βάλει την γαμπριάτικη υπογραφή του στο γαμήλιο συμφωνητικό. Για να ολοκληρωθεί το πλάνο όμως, απαιτούνται και θυσίες από την μεριά της και όπως ακριβώς διατάζει το σενάριο του Un Plan Parfait, πρέπει να τον ακολουθήσει στα ταξίδια του ανά τον κόσμο, συνεπώς μετά από την καυτή έρημο Κένυα, η επόμενη στάση λέει Μόσχα και Κόκκινη Πλατεία. Στηριγμένο πάνω σε μια μεταφυσική υποψία ελάχιστα ρεαλιστικής υφής, το θέμα της κομεντί του Pascal Chaumeil πολύ σύντομα χάνει την όποια φρεσκάδα και διασκεδαστική του διάθεση. Κι αυτό γιατί καθώς το αταίριαστο ζευγάρι του συμπαθητικά ασχημούλη φουκαρά και της εκθαμβωτικής ξανθιάς νάγιας έρχεται κοντά δίχως το παραμικρό τακτ, στην σκέψη του θεατή αρχίσουν και στριφογυρνούν οι χοντροειδείς τρόποι που θα επιφέρουν τον, σύμφωνα με το αρχικό σχέδιο, χωρισμό. Για λες να επιχειρήσει ανατροπή στην σκεπτική του ο δημιουργός και το ντουετάκι που ουδείς θα φανταζόταν ποτέ μαζί, ζήσει αυτό καλά κι εμείς καλύτερα?
Για πες: Μην το πολυσυζητάμε, το πρότζεκτ έχει αχίλλειο πτέρνα και μάλιστα γερμανικής προέλευσης, αφού η Diane Kruger ναι μεν είναι μια Αφροδίτη, μια Θεά, μια οπτασία, σε καμία περίπτωση δεν είναι κωμικός. Ότι ακριβώς είναι δηλαδή ο Dany Boon, που δεν κάνει τίποτα περισσότερο από το να επαναλάβει τον αγαθιάρικο ρόλο του Bienvenue Chez Les Ch'tis και να κλέψει την παράσταση, δεχόμενος να τσαλακωθεί σε κάθε δευτερόλεπτο, σε αντίθεση με την Ωραία Ελένη η οποία συμμετέχοντας για πρώτη φορά σε κωμωδία, βγάζει μια παντελώς άχαρη και διόλου ευχάριστη εικόνα. Κρίμα πάντως για την παραγωγή, που δεν είναι διόλου φθηνή, το αντίθετο - σε μια ακραία επίδειξη νεοπλουτισμού μάλιστα, ο σκηνοθέτης στέλνει το ντουέτο του σε αεροπορικό κενό αέρος! - θα έλεγα, μόνο που στον αρχικό υπολογισμό δεν προβλέφθηκε η παντελής έλλειψη χημείας ανάμεσα στους δύο αστέρες, που θα οδηγούσε την υπόθεση από την φάρσα, κάποια στιγμή και στο αναμενόμενο ρομάντζο.
Στις δικές μας αίθουσες? Στις 27 Ιουνίου 2013 από την Feelgood
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Η δική σου κριτική